Gå til innhold

The Simpsons Quiz! (les første post)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er like mye et Simpsons-spørsmål som det TwinMOS stilte på forrige side. Og siden denne kjenningsmelodien vi er ute etter går som en råd tråd gjennom hele episoden så burde det ikke være så altfor vanskelig.

Men ok. Noen hint. :)

1. Sesong 18

2. Bart hos en psykiater.

3. Homer besøker en kinarestaurant (ikke dominerende i episoden, akkurat)

4. Episoden refererer GTA.

5. The episode's guest stars (bilde)

post-93551-1192822993_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling, iallfall, så tror hintene er mer enn nødvendige. Må jo nesten forsvare oppgaven din likevel med tanke på den jeg selv kom med (forskjellen er vel kanskje bare at folk flest ikke har sett sesong 18 ti millioner ganger ennå), og uansett så er det vel ingen som vil ha spørsmål av typen "hva er Krustys fulle navn" etc.?

Lenke til kommentar

Dette å spørre om hvem som har skrevet den og den låten hører ikke hjemme i denne quizen med mindre Bart til slutt sier "Wow, that song by that guy was really great!" - For da er man ikke avhengig av forkunnskaper om annet enn The Simsons.

Men i og med at artist, komponist, beste fremførelse eller whatever overhodet ikke nevnes i episodene (sett bort fra at det KANSKJE nevnes i 1/5 sekund i credits i slutten av episoden), så er det faktisk ikke spørsmål om The Simpsons!

Greit nok at dere vil lage vanskelige spørsmål, men i så fall kan dere gjerne få lov til å gi meg svaret på hvem som har tegnet frame nr. 215 i SE17E15 der Bart holder et glass melk.... Skjønner dere hva jeg vil frem til?

Lenke til kommentar
Dette å spørre om hvem som har skrevet den og den låten hører ikke hjemme i denne quizen med mindre Bart til slutt sier "Wow, that song by that guy was really great!" - For da er man ikke avhengig av forkunnskaper om annet enn The Simsons.

Men i og med at artist, komponist, beste fremførelse eller whatever overhodet ikke nevnes i episodene (sett bort fra at det KANSKJE nevnes i 1/5 sekund i credits i slutten av episoden), så er det faktisk ikke spørsmål om The Simpsons!

Greit nok at dere vil lage vanskelige spørsmål, men i så fall kan dere gjerne få lov til å gi meg svaret på hvem som har tegnet frame nr. 215 i SE17E15 der Bart holder et glass melk.... Skjønner dere hva jeg vil frem til?

Til tross for en helt ut av proporsjoner overdrevet sammenligning - jo da, skjønner hva du vil frem til. Jeg skal ikke lage flere så vanskelige spørsmål.

Hva om jeg hadde spurt etter tittel på melodien, slik at svaret hadde blitt "The Entertainer"? Den er såpass godt kjent at det nesten må kunne forutsettes at folk vet tittelen når de hører melodien. Og har du sett episoden, er det en viss sjans for at du husker melodien som ble brukt i flashbacksekvensen. Hvis du googler litt, går det faktisk an å finne nettsteder som gir deg svar på spørsmålet om melodiens tittel òg.

Hvor mye mer skal til for at man vet komponistens navn? Lite, for Scott Joplin er forholdsvis kjent. Og uansett koster det lite å søke opp "The Entertainer" på Wikipedia hvis man er usikker, særlig hvis man allerede er i gang med googlingen.

Men OK, jeg skjønner poenget - utfordringer, selv om de beviselig er mulige å løse, er kjedelig. Point taken. Neste gang spør jeg etter navnet på broren til Lisa eller noe slikt.

Edit: La inn sitat så folk skal skjønne hvem jeg svarer til.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar

Jeg er enig med TwinMOS. En burde kunne spørre om hvem det er som har komponert forskjellige innslag i the simpsons. Spesielt siden musikk er et så sterkt vikemiddel. Som dere hører ut fra klippet jeg la ved i forrige innlegg så fortsetter musikken lenge etter at selve surrealistfilmen har endt. Den fungerer som en rød tråd gjennom hele episoden (nesten) og bestemmer veldig mye hvilken feel (i mangel av et bedre ord) episoden skal ha.

Jeg vil si musikken er like mye en del av episoden som en del av handlingen er. :)

Lenke til kommentar

Ser ærligtalt ikke hva det har med SIMPSONS å gjøre i det hele tatt....er ikke akkurat som musikk klippa blir en del av the simpsons bare fordi de har blitt brukt i en episode -.- .

Nei, som Melkekartong sier, med mindre man får svaret på oppgaven ved å se på selve serien hører det ikke hjemme her.

edit: det har gått mer enn 6 timer så jeg kommer med ett nytt spørsmål, gidder ikke sitte å kverrulere med folk om det er riktig å komme med sånne spørsmål eller ei når dere ikke kommer til å skifte mening uansett, men hvis dere ser hvor mange som liker musikk spørsmålene deres, sammenlignet med hvor mange som heller vil ha andre spørsmål, så er det kanskje på tide å roe-ned musikk spørsmåla?

Spørsmål: i episoden hvor Homer blir kjent som "mr. Plow" får han en motstander i bransjen. Hvem er det og hva kaller han seg i denne forbindelsen?

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar
Hvorfor samlet springfield inn penger til simpsonsfamilien rundt juletider? og hva kjøpte de for pengene?

Fordi bart hadde brent opp juletreet og alle gavene. Bart sa han hadde sett en tyv stjele alle gavene og springfield syntes synd på dem. Derfor samlet de inn masse penger. De kjøpte en ny bil som de ødela litt etterpå

Endret av Dr_Riviera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...