Gå til innhold

The Simpsons Quiz! (les første post)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden aktiviteten i tråden holder på å avta, skyter jeg inn med et spørsmål jeg kom opp med tidligere.

 

Uten å få noe svar. :p

 

"I et forsøk på å skremme de andre barna fra matpakkene sine forteller Bart i en episode en historie om en tidligere ansatt ved skolen som begynte å drepe barn fordi barna ved skolen mobbet han. Under surrealistfilmen som da følger spilles det en sang som blant annet er kjent fra en film Bruce Willes var med i på midten av 90-tallet.

 

Hva heter artisten som har komponert denne låten?"

 

Kan legge til at svaret ligger i sesong atten. :)

Lenke til kommentar
Kudos til reverto for utfordrende oppgave. Etter en liten Google-odyssé gjetter jeg Ástor Piazzolla.

Googleing er ikke lov, les første post.

- Det er ikke lov å bruke Wikipedia, Google (eller andre søketjenester) eller IMDb. Eneste du har lov å bruke er episodene, bøker, det du har i hodet osv.
Endret av Groening
Lenke til kommentar

Yup, fant ut det med Twelve Monkeys under letingen etter artistnavnet. Får nesten sjekke ut dette neste gang jeg ser den, jeg har nemlig filmen i hylla. :)

 

Over til neste spørsmål: Hvem er ettersøkt av det italienske politiet for forbrytelsen "Plagiarismo de plagiarismo"?

 

Edit: OK, OK, googling ikke lov. Noen andre får ta neste, da.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar

Litt av nysgjerrighet på hvordan du tenker, Groening: hva er det som hindrer DEG i å komme med neste oppgave, når det var JEG som brøt reglene?

 

Edit: For øvrig har jeg et forslag til ny regel, nemlig at den som klarer å svare (etter reglene, så klart :) ) MÅ komme med nytt spørsmål, dvs. at svar som "noen andre kan ta neste, jeg gidder ikke" ikke er lov. En slik regel er ikke uvanlig i denne type tråder for å holde aktiviteten oppe.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar

Jeg bare sa at noen andre skulle fortsette, ettersom du ikke følgte reglene og jeg ikke har tid.

 

Men den regelen du nevner har jeg tenkt på en stund, og jeg tror jeg lager den nå, kan bli litt mange "noen andre kan ta over"-svar.

 

Ny regel:

- Hvis du først svarer på et spørsmål, du følge opp med et sprøsmål hvis spørreren sier du har rett. Det er fordi at det ikke skal komme så mange som svarer, men ikke kommer med nytt spørmål. Det kan bli ganske irriterende.

Endret av Groening
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...