Gå til innhold

Test av SSD hos Anandtech

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok for høye forhåpninger jeg også, ble litt revet med av accesstidene :u) Men da slipper jeg iallefall å bruke penger på nye SSD disker og kan endelig være 100% fornøyd med raptorn ;)

Nå må de bare komme i salg her i landet snart. Jeg venter og venter...
Hva gjør at du klør sånn i fingra etter disse da?
Lenke til kommentar

8578932[/snapback]

Aksesstiden, effektforbruket og støynivået. Jepp, båndbredden er ganske lav, men det lar seg lett fikse med Raid0. ;) 4 stk i Raid0 bør vel suse godt unna både på aksess og båndbredde.

Lenke til kommentar

8578932[/snapback]

Aksesstiden, effektforbruket og støynivået. Jepp, båndbredden er ganske lav, men det lar seg lett fikse med Raid0. ;) 4 stk i Raid0 bør vel suse godt unna både på aksess og båndbredde.

8579030[/snapback]

Fire stk av disse jo ganske drøyt :p men sikkert moro!

Ser for meg en av disse i en stue-pc med vannkjøling og lagring i en sentralserver. Stillere underholdning får ma vel ikke :)

Lenke til kommentar

Max skriv/les hastighet er jo oppgitt til 28 MB/s og testet til ca. 25. Mener jeg har hørt om ssd disker som er oppgitt til 60-70 MB/s. Da begynner det å ligne noe. :)

Synd de ikke "simulerte" dette i testen ved å kjøre flere i raid0.

Noen som vet om andre tester av hurtigere ssd disker?

Ser også at max overskrivinger/slettinger er oppgitt til 100.000. Er dette nok hvis man bruker disken som systemdisk?

Lenke til kommentar

OT: ble det til at noen butikker tok inn og solgte lagringsløsninger basert på pci kort med plass til ram ? Disse hadde visstnok eget batteri som tok over om man trengte reboot e.l. hadde jo vært fint å ha som swapfil disk.

Lenke til kommentar
Det trenger ikke å være 4 stk av de største og dyreste, men f.eks 4 stk a 4 eller 8GiB. Da blir nok ikke prisen så helt gal likevel.

8579430[/snapback]

Hvis/når du får utført en test med et slikt oppsett må du lage en post/sende en PM med resultater :u)

Kan du komme med noen anntagelser over hvor mye bedre et slikt oppsett kunne ville yte generellt mot f.eks dagens wd raptor?

OT: ble det til at noen butikker tok inn og solgte lagringsløsninger basert på pci kort med plass til ram ? Disse hadde visstnok eget batteri som tok over om man trengte reboot e.l. hadde jo vært fint å ha som swapfil disk.

Du snakker om I-RAM. Heftige saker!

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...