Simen1 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Anandtech tester SuperTalent 16GB SSD. Ikke noe imponerende resultater i transfer-begrensede tester men i Battlefield, Supreme Commander og Company of Heroes er resultatene gode. Bedre enn Raptor. Resultatene spriker i alle retninger (som forventet). Noen tester går mye raskere, mens andre går mye tregere. Nå må de bare komme i salg her i landet snart. Jeg venter og venter... Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg hadde nok for høye forhåpninger jeg også, ble litt revet med av accesstidene :u) Men da slipper jeg iallefall å bruke penger på nye SSD disker og kan endelig være 100% fornøyd med raptorn Nå må de bare komme i salg her i landet snart. Jeg venter og venter...Hva gjør at du klør sånn i fingra etter disse da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Hva gjør at du klør sånn i fingra etter disse da?8578932[/snapback] Aksesstiden, effektforbruket og støynivået. Jepp, båndbredden er ganske lav, men det lar seg lett fikse med Raid0. 4 stk i Raid0 bør vel suse godt unna både på aksess og båndbredde. Lenke til kommentar
cdr Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hva gjør at du klør sånn i fingra etter disse da?8578932[/snapback] Aksesstiden, effektforbruket og støynivået. Jepp, båndbredden er ganske lav, men det lar seg lett fikse med Raid0. 4 stk i Raid0 bør vel suse godt unna både på aksess og båndbredde. 8579030[/snapback] Fire stk av disse jo ganske drøyt men sikkert moro! Ser for meg en av disse i en stue-pc med vannkjøling og lagring i en sentralserver. Stillere underholdning får ma vel ikke Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Det trenger ikke å være 4 stk av de største og dyreste, men f.eks 4 stk a 4 eller 8GiB. Da blir nok ikke prisen så helt gal likevel. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Max skriv/les hastighet er jo oppgitt til 28 MB/s og testet til ca. 25. Mener jeg har hørt om ssd disker som er oppgitt til 60-70 MB/s. Da begynner det å ligne noe. Synd de ikke "simulerte" dette i testen ved å kjøre flere i raid0. Noen som vet om andre tester av hurtigere ssd disker? Ser også at max overskrivinger/slettinger er oppgitt til 100.000. Er dette nok hvis man bruker disken som systemdisk? Lenke til kommentar
runelars Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 OT: ble det til at noen butikker tok inn og solgte lagringsløsninger basert på pci kort med plass til ram ? Disse hadde visstnok eget batteri som tok over om man trengte reboot e.l. hadde jo vært fint å ha som swapfil disk. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Det trenger ikke å være 4 stk av de største og dyreste, men f.eks 4 stk a 4 eller 8GiB. Da blir nok ikke prisen så helt gal likevel. 8579430[/snapback] Hvis/når du får utført en test med et slikt oppsett må du lage en post/sende en PM med resultater :u) Kan du komme med noen anntagelser over hvor mye bedre et slikt oppsett kunne ville yte generellt mot f.eks dagens wd raptor? OT: ble det til at noen butikker tok inn og solgte lagringsløsninger basert på pci kort med plass til ram ? Disse hadde visstnok eget batteri som tok over om man trengte reboot e.l. hadde jo vært fint å ha som swapfil disk. Du snakker om I-RAM. Heftige saker! Endret 10. mai 2007 av Fredrik- Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Spennende Jeg tipper dette blir teknologi som utvikler seg nærmest eksponensiellt - regner med man gjør lurt i å vente en god stund før man slår til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå