tehextinct Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvordan kan man sjekke om det finnes en rad med id = 1 og vis false skal den vise en error melding. Eksempel: [url: http://localhost/php/cms/index.php?nyhet=1] Brukeren vil ikke komme til denne url'en vis han ikke skriver det selv. Si han bytter ut 10 med 1 og admin har slettet nyhet 1 fra databasen. $sql = "DELETE FROM $table WHERE id='$id'"; $result = mysql_query($sql); Slik at det ikke lenger finnes noen rad med id = 1, p.g.a dette vil brukeren få en blank siden med ingenting noe som jeg ikke vil ha noe av, jeg vil vise en feilmelding og en tilbake knapp. Noen som kan hjelpe? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) if( $result ) echo 'Raden ble slettet'; else echo 'Raden ble ikke slettet'; edit; anei. det du leter etter er mysql_num_rows Endret 7. mai 2007 av Ståle Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 HAHA! Det viste jeg jo 50% av det jeg spør om kan jeg fra før av! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Tenke litt lenger neste gang da Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg tenkte som bare det Søkte også xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå