Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Retur av skjerm..Mine Rettigheter?


dolbyac3

Anbefalte innlegg

kjøpte meg i fjor sommer en LG 50pm1ma Plasma TV (50 Tommer) for å lage en lang historie kort, så har jeg ikke hatt noe annet enn problemer med skjermen.

 

vært 2 ganger på verksted for samma feil (tilsammen ca 10 uker på rep) fikk den igjen etter 2 gangs feil og samma feil ennå...sendte mail til verkstedet med spørsmål hvordan den var kontrollert, fikk aldri noe svar..

 

har holdt stretto.no løpende oppdatert om feilene osv.. etter langt om lenge og måneder uten å få svar fra stretto.no fikk jeg endeligsvar om at retur var godkjent.

 

nå er det gått over 3 uker side strett.no fikk den i retur, siste jeg hørte var den 27.april

 

"TV'en er inne til kontroll og test. Venter en tilbakemelding fra LG.

Kommer straks tilbake.

 

Med vennlig hilsen

 

 

Stretto AS"

 

 

sendte de en mail i går om at jeg krevde å få pengene mine på konto innen i morra (tirsdag)

 

ikke fått noe svar på den i dag, så jeg rekner med pengene ikke kommer.

 

så mitt spørsmål blir...hva kan jeg gjøre for å få fortgang?

 

advokat?, politi?,forbrukerombud?

 

hilsen

 

Tor Inge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bestemte meg for at når firmaet ikke svarte meg på ukesvis på mine mailer så ville jeg ikke ha noe mere med de å gjøre og hevet kjøpet og krevde pengene tilbake.

 

snart fire uker gått siden de fikk TV`en i retur, ennå ikke sett noe penger

 

er det bare forbrukerrådet jeg kan henvende meg til eller kan jeg bruke "kraftigere skyts"??

 

Tor Inge

Lenke til kommentar

Prøv å ta kontakt med dem igjen og si hvor seriøs situasjonen er, samt hva du vurderer å gjøre videre. Kanskje du kan nevne at saken din er oppe til diskusjon på Norges største IT-forum? De fleste selskaper er opptatt av sitt renommé, og dette er definitivt ikke positivt for dem. Jeg vil iallfall aldri bestille noe fra stretto.

Lenke til kommentar

jeg sendte de en mail i dag med følgende info...

 

"Hei

 

har ikke hørt noe fra dere ang pengene mine.

 

siden dere ikke engang vil svare meg så må jeg ta dette videre."

 

litt usikker på om det var lurt av meg, eller om jeg skulle ha vært mer "diplomatisk"

 

Tor inge

Lenke til kommentar

Rettighetene dine er de samme enten du ordlegger deg sånn eller slik. Det virker ikke som det har noen innvirkning på farten stretto.no bruker i denne saken uansett desverre.

 

Hvis de har godtatt heving så har du et avtalerettslig krav på å få kjøpesummen tilbakeført. Jeg ville sendt stretto.no et skriftlig (usikker på om mail tilfredsstiller skriftlighetskravet etter inkassoloven § 9) brev hvor du ber om betaling innen 14 dager. Informer om at utenrettslig inkasso vil bli iverksatt hvis pengene ikke er betalt innen fristen og at stretto.no er ansvarlig etter inkassoloven for omkostningene dette medfører.

 

Edit: Måtte fikse noe rot.

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar

fikk ny mail fra de i dag, hvor de sier følgende

 

Jeg skal se hva som har skjedd her omgående og få i gang refunderingen om den ikke er gjort.

 

Og ja, du har vært ekstremt tålmodig her.

 

Beklager.

 

 

så får vi se hva som skjer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...