Gå til innhold

Leter etter en liten, billig ex HD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du vil ha en ekstern som virkelig er liten burde du gå for en bassert på 2,5" disker, men de finnes ikke i de aller største størrelsene.

Men f.eks. disse to sammen burde bli en bra løsning.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323654

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117855

8557345[/snapback]

En ekstremt dårlig annbefaling!

Du får jo faktisk ferdige disker som er billigere.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327388

Endret av Amriden
Lenke til kommentar

Passport serien til WD er veldig bra ja. Så lenge du ikke bruker bærbar MAC da, for de klarer utrolig nok ikke å gi den strømmen en USB-tilkoblingen skal gi :thumbdown:

Har solgt haugevis av disse Passport diskene og er omtrent ikke feil på de. Men av en eller annen grunn er det noe mer på 120GB enn på 80GB og 160GB etter min erfaring.

Lenke til kommentar
En ekstremt dårlig annbefaling!

Du får jo faktisk ferdige disker som er billigere.

Synes ikke 150,- ekstra for et års ekstra garanti er dårlig i det hele tatt. Skal si meg enig i at kabinettet så trist ut, men Hitachi-disken er topp. Har større tiltro til disse enn diskene WD produserer. De har mye å by på hvis du ser på produktarkene til Hitachi, WD sine er heller sørgelige saker. Hitachi tilstreber også å lage disker med minst mulig strømforbruk, så disse diskene ville sikkert fungert fint selv på en mac. Selv kjører jeg en tilsvarende løsning som klarer seg med én usb-port.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for alle svar. jeg fant ut at jeg ikke har råd til en HD ennå, så får vente til payday 12 juni. Om noen skulle finne noe annet smått, billig og solid fram til den tid vil jeg være glad for flere tips. Som sagt skal denne bli brukt til å lagre filmer, spill, og sanger på. Egentlig alt jeg laster ned.

Også vil jeg ha den liten slik at jeg kan ha den med hvor enn jeg har med laptopen. (er ikke mye til skolelys, så liker å se på filmer i timene når det lar seg gjøre, og da fkser jeg ikke å ha en svær blykasse av en harddisc du skal bære på over alt, for ikke å snakke om at det vil bli meget dårlig med plass på pulten eller bussen. Dessuten er det kjekt at den er liten sånn at den er enkel å ta med seg hvis jeg skal på besøk, og trenger å ta med meg noen filer til den andre personen sin PC eller om vi skal se en film på han sin pc fra min HD)

Dette er litt off topic, men kan jeg spare datamaskinen for virus og annet gruff hvis jeg bruker den eksterne HD'en som nedlastings mål, for så å spille av filmer og sanger via den externe HD'en? Eller vil viruset finne veien gjennom usb kabelen så snart jeg kjører en skadelig .eke fil som jeg trodde ikke var skadelig?

så)

:w00t:

Lenke til kommentar
Dette er litt off topic, men kan jeg spare datamaskinen for virus og annet gruff hvis jeg bruker den eksterne HD'en som nedlastings mål, for så å spille av filmer og sanger via den externe HD'en? Eller vil viruset finne veien gjennom usb kabelen så snart jeg kjører en skadelig .eke fil som jeg trodde ikke var skadelig?

så)

:w00t:

8650054[/snapback]

Jepp, måten du kobler til hdden spiller ingen rolle når det gjelder virus. Sats heller på oppdatert antivirus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...