Gå til innhold

Bluetooth og Nokia 6310i - Aaaarghh

meastp

Nokia - en blåtann-tyrann?  

1. 1. Nokia - en blåtann-tyrann?

• Ja
      9
    • Nei
      4

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk en Nokia 6310i til jul... I dag installerte jeg

bluetoothkortet som fulgte med MSI KT3 ULTRA2 BR.

Alt så bra ut... jeg kunne koble til telefonen fra MSI's software....

Så installerte jeg nokia-software (:evil:). Fikk det ikke til å fungere...

I connection manager trykket jeg på bluetooth = feilmelding.

Trykker jeg på cable, og COM 3 ser jeg "vil du koble til X". Jeg trykker ja og i "My Bluetooth Places" (MSI) står det at jeg er koblet til.

Jeg trykker ok, men det står fortsatt "ingen telefoner tilkoblet" i Connection manager.

Jeg søkte på nettet og fant ut at mange har problemer med dette, nokia har nemlig bare støtte for én produsent : Digianswer.

Skikkelig dårlig gjort, men er det noen som vet hvordan jeg kan få det til å virke?

mvh,

Mats Taraldsvik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her står det, i nokia's FAQ:

Can I use any v1.1-compatible Bluetooth unit with the Series 60 emulator?

No, you can only use either a Nokia Connectivity Card DTL-4 or a Socket Bluetooth CF Card with an adapter.

Jeg så jæ**** forbanna... he***** heller... :evil:

Sånn går det når selskaper får monopol på ting.... :cry:

Lenke til kommentar

en del har fått Nokia 7650 til å fungere med diverse andre adaptere sammen med PC Suite, deriblant MSI sin løsning. Jeg har link til guide for å få dette til på jobb-pc men jeg skal ikke dit før etter nyttår så du får søke litt på google og se hva du finner. Selv om Nokia ikke sier at andre adaptere støttes så betyr ikke det at det ikke vil fungere.. om det er mulig på 7650 med PC Suite er det nok mulig med din telefon også.

Lenke til kommentar

hm, mrouter følger med installasjonen for 7650 og fremtrer som et lite ikon nede til høyre ved siden av klokken, men den følger gjerne ikke med installasjonen for din telefon? Såvidt jeg har forstått er mrouter sin oppgave hovedsaklig å fungere som router til modemet i telefonen, altså bruke telefonen som modem for laptop e.l.

men du finner kanskje uansett noen tips til hvordan gjøre dette utifra sammenhengen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...