cHilfiger Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hei Jeg går på 9. trin og jeg skal vi skal ha prøve muntlig for første gang oppgaven er Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor HybelBakrunn Du har fått svar på søknaden på videregående skole og har bestemt deg for å gå på Skånland. Fra Harstad til Skånland er der 35 min å kjøre. Avstanden er 2,1 mil. Du er hesteinteressert og har planer om å tilbringe ettermidagen og kveldene i stallen. Dette gjør at du må bo p åhybel, ellers blir dagene for korte. Alternativ1. Det er en privat hybel ledig til 1550 kr/mnd + strøm. Hybelen er 5m * 3m. Den er delvis møblert med seng, skrivebord og hybelkomfyr. Du disponerer i tillegg eget bad på 2m * 3m. Du kan anta at strømforbruket ligger på 800 kWh/mnd. Alternativ 2. Skolen har elevhybler som koster 1700 kr/mnd inkl. strøm. I kantina kan du betale 1650 kr./mnd og få alle måltider der. Jobb For å tjene litt ekstra penger før skolestart tar du sommerjobb i Harstad kommune. Du skal jobbe 7.5 timer pr. dag i 7 uker (fri lørdag og søndag). Du er heldig å få 20 timer overtif i løpet av perioden. Timelønna er 103 kr og overtiden betales med 50 % tillegg. Du må betale 23 % skatt av alt som oversiger fribeløpet. kan noen gi meg noen tips om hvilke oppgaver jeg skal velge Takker på forhånd Edit: Har endra på oppgaven Endret 7. mai 2007 av Tommy_Tha_Tiger Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 oppgaven er Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor hei 8556432[/snapback] Umm?.. Oppgaven er hei? Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 oppgaven er Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor hei 8556432[/snapback] Umm?.. Oppgaven er hei? 8556473[/snapback] jeg er ny og måtte bare teste om jeg tokk riktig, men nå er den blitt endrett! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 altså... ta den oppgaven du selv vill du...at andre skal bestemme kan sette deg i pinlig sitvasjon... Men desto vanskeligere desto bedre viss du greier den bra da =) Velkommen til forumet foresten Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 altså...ta den oppgaven du selv vill du...at andre skal bestemme kan sette deg i pinlig sitvasjon... Men desto vanskeligere desto bedre viss du greier den bra da =) Velkommen til forumet foresten 8556581[/snapback] takk Jeg har lagd noen oppgaver men synes det er vanskelig! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Oppgaver1. Hvor mye tjente jeg for å jobbe i sommerferien? 2. Hvor stort rom får jeg i alternativ 1? 3. Hvor dyrere/billigere er alternativ 1en alternativ 2, oppgi også i prosent? 4. Lag en statistikk over hvor mye jeg tjente og hvor my jeg kommer til å bruke? Er det greie oppgaver? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 [ takk Jeg har lagd noen oppgaver men synes det er vanskelig! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Oppgaver1. Hvor mye tjente jeg for å jobbe i sommerferien? 2. Hvor stort rom får jeg i alternativ 1? 3. Hvor dyrere/billigere er alternativ 1en alternativ 2, oppgi også i prosent? 4. Lag en statistikk over hvor mye jeg tjente og hvor my jeg kommer til å bruke? Er det greie oppgaver? 8556608[/snapback] Jeg vet ikke hvordan vanskelighetsgraden er, for meg virker det lett, men det er meg. Her noen kommentarer 2. Bør kanskje si boareal eller areal på hybelen siden hvis du sier rom kan det tolkes anderledes. 3. Vil avhenge av hvilken strømpris en har så du bør si en strømpris Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) [ takk Jeg har lagd noen oppgaver men synes det er vanskelig! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Oppgaver1. Hvor mye tjente jeg for å jobbe i sommerferien? 2. Hvor stort rom får jeg i alternativ 1? 3. Hvor dyrere/billigere er alternativ 1en alternativ 2, oppgi også i prosent? 4. Lag en statistikk over hvor mye jeg tjente og hvor my jeg kommer til å bruke? Er det greie oppgaver? 8556608[/snapback] Jeg vet ikke hvordan vanskelighetsgraden er, for meg virker det lett, men det er meg. Her noen kommentarer 2. Bør kanskje si boareal eller areal på hybelen siden hvis du sier rom kan det tolkes anderledes. 3. Vil avhenge av hvilken strømpris en har så du bør si en strømpris 8556729[/snapback] takker Jeg fant ut nå når jeg leste På vurderingsarket at jeg skulle bruke matematiske ord. kanskje det blir noe sånt Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Oppgaver1. Hvor mye tjente jeg for å jobbe i sommerferien? 2. Hvor stort areal får jeg i alternativ 1? 3. Hvor mye vil Alternativ 1 koste. Strømprisen er ?? 4. Hvor dyrere/billigere er alternativ 1en alternativ 2, oppgi også i prosent? 5. Lag en statistikk over hvor mye jeg tjente og hvor mye jeg kommer til å bruke? Hvor mye er normal strømmpris, jeg er ikke helt inne i det ennå hehe Endret 7. mai 2007 av Tommy_Tha_Tiger Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Tusen takk for all hjelp som jeg fikk! Jeg fremførte i dag, og venter nå på karakteren, men jeg tror det blir veldig bra Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Kva fekk du? 8584286[/snapback] jeg fikk vite den på fredag og fikk 6 Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 gratulerer =) bra jobba 8602439[/snapback] takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå