Gå til innhold

Hva er det meste man kan klokke en Amd XP?

tiboine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer veldig ann køling, og på stabiliten på hele systemet. Jeg har klokket min xp1600+ til 1900+ mer bestemt 1400@1583 og jeg har dårlig kjøling. Men etter dette begynte det å stoppe pga av rammen som ikke ville kjøre på mer en 153 mhz fsb (cas2). Tror ikke det finnes en bestemt grense (selv om det et sted vil si stop), hvis nok kjøling er til stede.

Lenke til kommentar

kommer ikke dette an på hovedkort??

jeg har i alle fall en athlon tb som jeg kan sette opp til 15x multiplier og 166mhz fsb på MSI k7t266pro-r noe som blir ca 2500mhz (2490 hvis du har kalkulator da :razz: )

Så når en vanlig tb kan klokkes så høyt tror jeg ikke at en XP skulle være mindre overklokkingsvennlig... men her bare gjetter jeg så gjerne rett meg hvis dere vet noe!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-26 21:28, Typhon skrev:

Ehh.....

Hvor stabilt sa du den 15x166MHz AMD CPU'en var??

Gah! Den settingen der kan det aldri gå an å få "fyr" på, medmindre "alt" legges i flytende nitrogen da!!!! :razz:

Bortsett fra det; Jeg overraskes stadig av voldsomme RAM-hastigheter hos de forskjellige i forumet, og er sjøl rimelig frustrert over egne begrensninger i så måte! :sad:

Har et MSI K7T Pro2 RU m. opplåst XP1800@1900, 512Mb TwinMos, men ikke scnakk om at jeg får karra meg over 138 fsb! Hvordan går dere frem? Har selvsagt besøkt og "vridd på" aktuelle BIOS-instillinger, men så fort jeg prøver meg over 138, så "smeller" det :sad:

Forslag?

Lenke til kommentar

Hva er det som er problemet da, er det rammen eller prosessoren. En ide kan være å sette ned multiplyern, og så sette opp fsb'en, dette vil ofte gi bedre overall ytelse, enn med høy multiplyer.

Har selv et Epox 8kha+ og det er meget bra til overklokking. De har forresten en ny bios hvor man kan klokke rammen på 3/4 av fsb hastigheten til prosessoren, noe som er veldig bra for de som sliter med ram som tåler lite overklokking.

Har lest om noen som har kjørt dette kortet med 221 fsb, hvis man da hadde satt multiplyern til 18 (tror det er maks) ville man hat nest 4 GB, det sier seg selv at dette seff ikke går uansett hva slags uffattelig kjøling man har.

Lenke til kommentar

ehhe... jeg sa at jeg _KUNNE_ sette multiplier til 15 men at jeg gjør det ville nok vert en helt annen sak for en kis som ikke har vannkjøling enda engang :grin:

Det jeg sa var bare det jeg rent teoretisk kunne klokket opp til og spist grillet prosessor til frokost :razz:

Lenke til kommentar

Har selv en låst XP1600+.. Den kjører jeg fint på 10.5x145 (1522).. Med KT7A-Raid og GlobalWin WBK38.. Vifta bråker som et hel**** men den kjøler ganske okej tror jeg.. :smile:

Stilte også opp i 10.5x150 (1575) men det likte den ikke...

Kunne vel stilt inn på en mellomting men jeg har ikke orka enda...

Lenke til kommentar

Har en XP1800+ @ XP2000+ (~1.7GHz)

140MHz FSB og multiplieren på 12..

Har Twin-Mos Ram, greier ikke mer enn 140MHz (stabilt over flere dager med full load) men booter WinXP på 146MHz..

Låste opp min XP, men greier ikke å kjøre stabilt med multiplier over 12 pga ræva kjøling (NoiceBOMB silverado :wink: ) og dårlig sirkulasjon i kab. Kjører nå med ca.50'C ved full load, litt mye, vannkjøling neste!

UPDATE:

Måtte sette core-volten til 1.85v BTW...

Image&Shapetek severtower (EYE981SC)

MSI K7T266 Pro2 RU

AMD Athlon XP1800+ @ XP2000+ (140*[email protected])

NoiceControl Silverado (12v @ 47'C)

512MB TwinMos DDR RAM (2x256)

ASUS 6600 GeForce256 64MB SDRAM AGP-PRO

(2890 i 3dmark2001)

[ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2002-01-01 15:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-01 15:07, Anders Leipsland skrev:

Quote:

On 2001-12-26 23:18, Skrue skrev:

512Mb TwinMos, men ikke scnakk om at jeg får karra meg over 138 fsb!

Generelt sett kan du si at 512MB brikkene har mye større problemer med høye hastigheter enn 256MB brikkene.

Det har du helt sikkert rett i. Men unntak finnes jo for denne brikken/størrelsen også!? Får vel kanskje vurdere Crucial etterhvert, den scorer jo som regel høyt! Men (påfallende?) mange greier jo 145-150 med "ordinære" brikker også?

Jeg for min del har vel ikke jobbet godt nok i BIOS antagelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...