vivastar Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hei jeg har et nForce 4 basert hovedkort (Epox EP 9NPAJ SLI Socket 939) og når jeg kobler til nettverkskabelen fra min maskin til en annen maskin eller switch så går det en stund så kommer det fram blåskjerm: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL NVNRM.SYS og noe mer jeg ikke kommer på i farten Det er svært irriterende dette at jeg ikke får brukt nettverkskortet på hovedkortet mitt skikkelig! Jeg har prøvd å avinnstallert nForce 4 driverene til hovedkortet på maskinen og installert de nyeste driverene jeg fant på Epox sine sider for nForce 4 hovedkort (6.70) Noen som har en bra løsning her? Endret 8. mai 2007 av vivastar Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Den blåskjermen der kommer antageligvi, pga en bug i nettverkskort drivern. Du må derfor ha ny driver til nettverkskortet. Drivern til denne burde du også finne hos epox. Ettersom jeg skjønner har du kun reinstallert chiosettdriverne til hovedkortet. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Fikk den feilen konstant med et annet Epox HK jeg hadde tidligere (+ versjonen av samme kort). Prøvde det aller meste men gav til slutt opp og deaktiverte nettverkskortet i BIOS. Det er såvidt jeg husker et driverproblem (har ikke den maskinen lenger så kan ikke sjekke om driverne er bedre nå enn den gangen).. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Mulig BIOS oppdatering som må foretas da ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Har du installert nvidia firewallen som er med driver platen. Om du har så fjern den. Det er driver problem. NVNRM.SYS er nvidia. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Ja har prøvd å installert uten og med nVidia Firewall, men nå har jeg avinstallert hele nettverkskortet helt til jeg finner et klart svar på nettet. Det merkelighste med dette problemet er jo at nettverkskortet fungerte jo helt fint med de orginal driverne fra starten av jeg kjøpte maskinen, så etter noen måneder helt til jeg skulle oppgradere windows med service pack 2 fra windows update. Så begynte dette tullet at jeg fikk blåskjerm hele tiden når jeg koblet en nettverkskabel til en annen maskin fordi jeg skulle dele internett jeg hadde på maskinen min til en bærbar maskin, fordi jeg får internett gjennom trådløst nettverkskort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå