vgdev Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Er det smart/noen vits å bruke gjengeteip i niplene i et vannkjølings sett? mvh Vegard Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Vel, jeg anbefaler heller strips. - Erik Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Vel, jeg anbefaler heller strips. - Erik 8556246[/snapback] hehe, mener ikke rundt slangen, men mellom gjengene på nipelen og i radiatoren Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 fyfaen: Det skulle jeg gjerne likt å sett i praksis Hvorvidt du trenger gjengetape er avhengige av hva slags komponenter og nipler det er snakk om. Ofte kommer niplene med o-ringer, og det skal holde i massevis såfremt det er mulig å skru niplene helt inn. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Gjengetape er veldig lurt å ha, selv om det er O ringer på niplene. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Skal ikke være noe fare ved å bruke gjengetape. Eneste er at den kan flises og søple litt.. Men du ser om du trenger det, hvis det svetter. Går å bruke andre, flytende tetningsmidler også. F.eks LocTite o.l. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Gjengetape skal jo på gjengene, og legger du det på riktig fliser det ikke. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Kan godt flise litt når man skrur det av, som var det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Går å bruke andre, flytende tetningsmidler også. F.eks LocTite o.l. 8557855[/snapback] Helt til den dagen man finner ut at man skal skifte nipler Lenke til kommentar
Holten Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Trenger jo ikke å bruke den sterkeste LocTite'n da Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 LocTite er jo nødvendigvis ikke lim heller da, LocTite har je mange forskjellige produkter. Men det beste er nok å bruke gjengetape. Lenke til kommentar
Bushmaster30 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Loctite har blant annet et produkt for rørtettning og det virker greit det, men man bør vell kansje unngå å bruke de produktene dem har for gjengelåsning og fastsettning.... Personlig synes jeg gjengeteip fungerer utmerket, rimelig er det og... Endret 8. mai 2007 av Bushmaster30 Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Helt korrekt, det finnes LocTite gjengelås, og det finnes gjengetetning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå