TrondSvendsen Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Etter siste re-installasjon av Windows XP SP2, så lekker SVCHOST.EXE og RPCSS.DLL minne. Denne prosessen øker sakte men sikkert med 4K, til operativsystemet er ubrukelig og maskinen må startes på nytt. Jeg kjører antivirus, og har testet den i både standard og sikker modus uten å finne spor av virus av noe slag. Har hørt at samme problem finnes på Windows 2003 Server, men på Windows XP? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Du har alle hot-fixene? Lenke til kommentar
TrondSvendsen Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Alle hotfix er installert, systemet skal være up-to-date. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Sjekk hvilken service det er, og skru den av SVCHOST er en utrolig dårlig idé, siden det er vanskelig å se i vanlig taskmanager hva det er for noe. Lenke til kommentar
TrondSvendsen Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Som sagt, det er RPCSS.DLL (Remote Procedure Call), og når jeg terminerer den får jeg beskjed at OS tvinges til en omstart innen 60 sekunder. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Som sagt, det er RPCSS.DLL (Remote Procedure Call), og når jeg terminerer den får jeg beskjed at OS tvinges til en omstart innen 60 sekunder. 8556378[/snapback] det er ikke MSblaster-viruset/variant du har fått da? Lenke til kommentar
TrondSvendsen Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Har kjørt Symantec Antivirus siden installasjon, til og med før jeg gikk online og hentet ned Windows Updates. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Har kjørt Symantec Antivirus siden installasjon, til og med før jeg gikk online og hentet ned Windows Updates. 8556476[/snapback] prøv å kjør med Spyware fjerning som Ad-ware, for jeg finner ikke rpcss.dll på noe av maskinene her... edit: kremt*liker ikke symantec* kremt... Endret 7. mai 2007 av killerboy85 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Vil tro det kan være noen av programmene som er avhengig av RPC som forårsaker dette. Skriv: Start -> Kjør Skriv: services.msc Finn tjenesten Remote P.C. Høyreklikk og velg Egenskaper Der kan du se hvilke program som er avhengig av denne tjenesten. Kanskje er det noe der som kan lede deg på riktig spor (Du kan velge å ikke la pc'n restarte ved feil, men...) Lenke til kommentar
TrondSvendsen Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Da fant jeg ut hva det var; LaptopVideo2Go slipper en del nVidia drivere med modifisert .INF filer. Det kan se ut som om det var denne driveren som forårsaket minne lekasjen. Har nå installert en gammel ofisiell driver fra Asus, og problemet er så langt borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå