Gå til innhold

Oppgradere en Amilio M1425

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt min Fujitsu/siemens PC en god stund nå, og har veldig lyst til å forbedre den. Jeg har også gått over til Vista, og der er 512 mb minne litt i snaueste laget tror jeg :) Jeg tittet litt på spesifikasjonene og der står det at PC'en har DDR minne, og at maksimum minne er 1024 mb. Går det an å bytte noe slik at man f.eks. kan bruke DDR2 minnebrikker og få inn 2 GB med ram? Har ikke mye peiling på hardware egentlig, men poenget mitt er ihvertfall hvilke tiltak man kan gjøre for å få mest ut av PC'en.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du kan få støtte for noe mer enn 1 gig hvis det er dette som er maks ifølge spesifikasjonene. Du har vista på maskina nå, hvordan drar den på 512? Jeg ville ha oppgradert rammen, men går det suppeseint nå uansett, ville jeg prøvd et annet os gitt- Gammel gamp blir ingen racer med litt mer fôr.

Lenke til kommentar

Vista er ikke så alt for værst nei, men så fort jeg tar opp tunge programmer går det kanskje litt tregere i svingene. Jeg overlever hastigheten, men fetere hvis ting gikk litt mer smooth ;) Men går det ann å skaffe RAM som er bedre enn det som sitter i maskinen, altså ikke mer enn 1GB, men kvaliteten på selve RAM-brikkene? Kanskje bedre hastighet?

Lenke til kommentar
Fant en tysker med en Amilo m1437G med 2 GB HER

Hoppet fra DENNE siden.

m1437G er lik m1435 på den måten at begge står "Max 1 GB memory" i manualene/specsheets.

Så det gjøres ting som er litt utenfor spec rundt omkring.

8557180[/snapback]

EDIT: Hvis du har tenkt å gå for 2 GB RAM, ville jeg kjøpt noe som er salgbart.

(just in case). Altså mest sannsynlig ikke det billigste som finnes.

EDIT 2: klikke på EDIT :D

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...