pr1nc3ss Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hei. Pleier ofte å lagre bakgrunnsbilder og bannere til hjemmesiden min i jpg. Synes ofte jeg får dårlig kvalitet og bildene blir kornete. Når jeg lagrer i max kvalitet (12 i photoshop) blir fila for stor og det tar evigheter å laste den ned. Hvilke filformat anbefales det å lagre i? png, gif, jpg? Og er det noen gylden regel for max filstørrelse slik at ikke folk får trøbbel når de skal se siden? Takk for svar. edit: mente png, ikke psd.. går litt fort i svingene her^^ Endret 7. mai 2007 av pr1nc3ss Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Tja, om du bruker "Save for web"-funksjonen i Photoshop, vil du få opp en sammenlikning av hvordan originalen ser ut, og hvordan bildet du lagrer vil se ut. Du vil også kunne se filstørrelse og beregnet nedlastingstid ved gitte hastigheter. Gjør det litt enklere å justere bildene dine for kvalitet/nedlastingshastighet. Når det kommer til filformat, er PNG veldig greit å bruke, da det støtter alle farger, og har bedre kompressjon enn JPG. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Vær oppmerksom på at Internet Explorer kan velge å dumme seg ut når det gjelder .png. Vær sikker på at alle lag i bildet du lagrer som png har 100% opacity. Lenke til kommentar
pr1nc3ss Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 takk for tips skal prøve .png neste gang jeg oppdaterer hjemmesiden min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå