EspenFe Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hei. Skal gå til innkjøp av et nytt skjermkort. Så jeg lurer på om jeg skal gå for den nye modellen 2900XT som har noe mindre RAM-mengde på sitt kort enn GTX med sine 748MB ? Endret 7. mai 2007 av EspenFe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Google. Der kan du søke etter tester som er gjort. (svært få). Det er nok for tidlig å si hvilket kort som er best. På papiret burde 2900XT være best, men her har sikkert ATI en del å gjøre på driverfronten før potensialet til kortet er utnyttet. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 På lekkede tester så sammenlignes 2900XT med 8800GTS, ikke GTX Offisielle tester kommer ut om en uke. TL1000S: Papir har desverre ofte lite å si. Ta Matrox Parhelia for eksempel... Første kort med 256-bit minnebus. Skulle ha banket GeForce 4 og Radeon 8500, men det gjorde det aldri. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 TL1000S: Papir har desverre ofte lite å si. Ta Matrox Parhelia for eksempel... Første kort med 256-bit minnebus. Skulle ha banket GeForce 4 og Radeon 8500, men det gjorde det aldri. 8555933[/snapback] Nettopp. Jeg synes forøvrig det er litt småmorsomt med alle de som med en gang noe lanseres stiller spørsmål om ytelser og ber om kjøpsråd. Det bør være mulig å finne svar sjøl og ikke forvente at andre skal sitte med x antall "verstingkort" og ikke gjør annet enn å teste "preleakede" eksemplarer. De som vil vite noe om dette er bare nødt til å lære seg å finne de (mange) "techie-forumene" hvor man kan lese slikt. Xtremesystems.org er ett slikt sted, men det finnes *mange*. Man må jo ha tilgang til "fabrikken" for å kunne være tidlig ute. I tillegg vil det jo alltid gå en tid før man får optimale drivere, og selv da er det ikke sikkert at ett "overtak på papiret" lar seg realisere. Som du [GDI]Raptor poengterte. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 TL1000S: Papir har desverre ofte lite å si. Ta Matrox Parhelia for eksempel... Første kort med 256-bit minnebus. Skulle ha banket GeForce 4 og Radeon 8500, men det gjorde det aldri. 8555933[/snapback] Vel, hovedgrunnen til dette var fordi Parhelia manglet z-occlusion culling (Fjerning av objekter som ikke var synlig) så den brukte mye båndbredde på å tegne ting du ikke så (En grunn til at den holdt følge i de lavere oppløsningene, forholdsvis). Samt den hadde 1x256 bit kannal og ikke "cross barred"/flere minnekannaler (f.eks 4x64) noe som er rart med tanke på at det ville vært mer effektivt. Så egentlig var konklusjonen, før benchmarks kom, at den ville ha litt problemer med å holde følge i høyere oppløsninger uansett. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Raptor,07/05-2007 : 14:52]TL1000S: Papir har desverre ofte lite å si. Ta Matrox Parhelia for eksempel... Første kort med 256-bit minnebus. Skulle ha banket GeForce 4 og Radeon 8500, men det gjorde det aldri. 8555933[/snapback] Vel, hovedgrunnen til dette var fordi Parhelia manglet z-occlusion culling (Fjerning av objekter som ikke var synlig) så den brukte mye båndbredde på å tegne ting du ikke så (En grunn til at den holdt følge i de lavere oppløsningene, forholdsvis). Samt den hadde 1x256 bit kannal og ikke "cross barred"/flere minnekannaler (f.eks 4x64) noe som er rart med tanke på at det ville vært mer effektivt. Så egentlig var konklusjonen, før benchmarks kom, at den ville ha litt problemer med å holde følge i høyere oppløsninger uansett. 8561727[/snapback] Akkurat. For dem som kan lese/tolke papir kan det si en god del. Det er flere erfarne som lurer på hvor all den ytelsen til R600 blir av. Vel, 14. mai blir spennende. Endret 8. mai 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Uansett hva du velger, får du et bra kort Trokke forskjellene er så veldig store Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Akkurat. For dem som kan lese/tolke papir kan det si en god del. Det er flere erfarne som lurer på hvor all den ytelsen til R600 blir av. Vel, 14. mai blir spennende. 8562001[/snapback] Jeg har lest så mye forskjellig om R600 serien at jeg vet ikke hvordan den ligger an engang i TMU/ROP oppsett. Urk... Mange rykter ute å florerer, noen burde rydde opp i dette, hehe. Men, jeg tror forskjellene blir "like" som de som alltid har vært når det gjelder forskjellene mellom et AMD/ATi kort og nVidia kort... Tror ikke det blir noen revolusjon mot G80... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 I de testene som har vært til nå konkurerer hd 2900xt mot 8800gts, og da har den en ledelse. 8800gtx har vunnet på de fleste av disse testene Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jau, men jeg venter på final RTM produkt slik at drivere er ute som ikke er beta... Men ellers gir det en pekepinn på hvordan det ligger ann og det kan jo bare bli raskere isåfall Lenke til kommentar
smy Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Jeg tror etter hva folk med forhand kunskaper hinter ,til er noen mellon gts og gtx. Det jeg er mest spent på er hvor bedre x2900xt er enn gts på High ress Endret 9. mai 2007 av lordsmygen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå