Gå til innhold

Svevende ord bibelsenter seriøst eller en spøk?

Anbefalte innlegg

kom over denne sida via en blogg på VG.no, er dette faktisk en seriøs menighet eller er heile sida laga som en spøk?

Eg lo ivertfall godt, er fleire svært morsome artikla der. :!:

http://www.herregud.com/index.asp?id=96

Edit: Har lest litt meir på sida no og har konkludert med at det ikkje kan vere noke anna en en parodi.

Men den e jo fortsatt morsom..!

Endret av Andreasvo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva heter han som driver siden nå igjen? Er en kjent norsk forfatter som elsker nynorsk.

8566134[/snapback]

Are Kalvø? :p Ren gjetning, men beskrivelsen stemmer.

Edit: Fant dette nederst på hjemmesiden til Are Kalvø, så mistanken min er ikke helt bom.

arekalvositejl6.png

Endret av andir
Lenke til kommentar
De som i det hele tatt lurer på om det der er en pariodi bør ta et nybegynnerkurs i humor.  :p

8566698[/snapback]

Si ikke det. Finnes massevis av syke folk der ute jeg ikke kan forstå er seriøse, selv om de virkelig er det.

8566942[/snapback]

Svevende ord - Levende ord. Lukter du pariodien?

Lenke til kommentar
Du må nok tilbake til skolebenken.  :!:

Det er stor forskjell på Gud mellom det gamle og det nye testamentet.

Så stor var forskjellen, at den Romersk-Katolskekirken bannlyst enkelte evangelier: Mark, Phillip, Mariamne osv.. i år rundt 300 ac. , og en stakkars bibelstudent fra Tyrkia år 1300... (husker ikke navnet hans)

8570417[/snapback]

Tror ikke du helt skjønte hva jeg mente som var negativ tolkning. Det jeg mente var at det er en ganske negativ vridning å gi eksempel på om Gud er "en forbanna drittsekk som henretter småbarn i hopetall." eller " "en utrolig snill gammel gubbe som spyr lykke og solskinn på alt og alle." unødvendig og gi slike kallenavn da.. var DET jeg refererte til... syns det er respektløst.. :thumbdown:

Professor Dawkins har beskrevet mye om "blind faith"... 

Her er et kroneksempel på tomhodet tankegang. ....(Nothing personal).... :!:

Som folk flest, blindet av en tro, blir de vekket opp i hardt vær...

.Sannheten som ingen kristne vil "tro" på.... (Video Link)

8570417[/snapback]

Hva en professor har kommet frem til om akkurat dette, bryr jeg meg svært lite om egentlig. Man er menneske på lik linje som alle andre selvom man er professor... og INGEN mann ellr dame kan snu min tro eller få meg til å tvile, uansett tittel eller status eller årevis med forskning rundt religion osv..

8571352[/snapback]

Lukter ikke så mye lenger... hehe..

Jeg tar meg lov til og svare ;)

Saken er jo den at ingen av dem er spessielt fornuftige.

Den ene parten er gale kristne, de andre gjør narr av de gale... De er selv gale - de går langt. Hva med å lære fra hverandre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...