Gå til innhold

Vente å P35 eller kjøpe nå?

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere PC med HK og C2D prosessor. Er det dumt å ikke kjøpe et hovedkort med det nye brikkesettet? Regner med å bruke maskinen til videoredigering på hobbybasis de neste årene fremover.

edit: endret emnetittel til noe litt mer forståelig, kanskje?

Endret av Whatefu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg først skulle oppgradert, ville jeg absolutt kjøpt hovedkort med nyeste brikkesett. Om du vil det skal holde flere år til.

Når det gjelder tittelen på posten din. Ville jeg brukt "Rediger" saken for å bytte denne..

EDIT: Fjernet quote.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Jeg planlegger å bygge en ny maskin i juni og kommer til å kjøpe et P965 hovedkort. For det første er det bekreftet at de vil støtte de nye prosessorene, for det andre slipper jeg å vente i X måneder på at produsenten av hovedkortet fikler seg frem til en optimal BIOS og for det tredje har P35 ingenting å tilby utover det som finnes i P965. Med tid og stunder vil P35 kanskje utvikle et 5% ytelsesforsprang på P965, men det bryr meg fint lite.

Når det gjelder DDR3 så blir det som med overgangen fra DDR til DDR2: det vil trolig ta et år eller mer før DDR3 oppnår samme reelle ytelse som DDR2 pga høyere latenstider. I tillegg vil prisen selvsagt være høyere.

For min del er konklusjonen enkel - P965 og DDR2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...