Isindil Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Holder på å planlegge PC for konfirmasjonspenger, og har mer eller mindre bestemt meg for alt untatt skjerm. (Emne om selve maskinen. Tror ikke jeg betaler mer enn 2000 kr for skjermen, men om det er en eller annen awesome-skjerm som er på tilbud til litt over 2000 e.l. vil jeg i hvert fall vurdere det. Hovedspørsmålet mitt er om jeg skal gå for Widescreen eller vanlig 3:4-skjerm. Hvilke fordeler har den og den, og hva egner de seg best til? Skjermen vil bli brukt til en del spilling (strategi, racing og kanskje litt FPS) og vanlig surfing/Office osv., så det er best om den egner seg til det. Har laget handlevogn med skjermene jeg har sett på hittil: Her. Det er forresten også et pluss om den kan kjøpes på pcutstyr.no, siden jeg skal bestille nesten alle de andre delene mine der. Endret 7. mai 2007 av Isindil Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei hei! Har hørt mye bra om skjermen Acer AL1916WS. Denne skjermen er i widescreen og har en responstid på 5 ms, noe som skal være nok for de fleste. Dessuten koster de rundt 1500-2000 kroner på tjente norske nettbutikker. Fordelen med widescreen, syns jeg, er bedre spilleopplevelse. Når du spiller feks Counter Strike vil du liksom dekke hele synsvinkelen, eller hva du kaller det. Litt vanskelig å forklare, men du skjønner det etter at du har prøvd en widescreen-skjerm. Hvis du er villig til å gå opp i 3000 kroners klassen kan jeg anbefale Samsung Syncmaster 226BW. Dette er en widescreen skjerm på 22" og har en responstid på 2ms. Den har et kontrastforhold på 3000:1, noe som gir ekstremt klare bilder. Kontrastforholdet varierer automatisk etter hva du holder på med (leser på nettet, spiller eller ser på film). Skal selv kjøpe denne skjermen. Lykke til med kjøp av ny skjerm ihvertfall - Erik Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Blir sannsynligvis Samsung SyncMaster 940 BW. Den ser pen ut, og har bra spesifikasjoner. Er DVI-D og Dobbel DVI det samme? Er en fordel om det er matchende utganger/innganger på skjermen og skjermkortet (som har Dobbel DVI, TV-ut, HDTV). Ser 940 NW er stort sett identisk, er det bare tilkoblingsmulighetene som er forskjellige? Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Har bestilt og fått levert Samsung SyncMaster 940BW nå, og er svært fornøyd. :!: (Emnet kan stenges, om noen føler for det.) Endret 12. mai 2007 av Isindil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå