Christian86 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg sliter med databutikken.com. Fra deres norske avdeling kjøpte jeg et mju 800 kamera. dette ble levert på service for godt over 1,5 mnder siden. De siste to ukene ble jeg lovet at den skulle sendes asap, og nå sitter jeg med en kjøper av kameraet. De har enda ikke sendt det og deres sendinger går avgårde til Norge annenhver uke. Dvs at jeg må vente ytteligere 2 uker ca før de får sendt den. Jeg begynner da å lure på om de noen gang har tenkt å sende den og eventuelt hva jeg kan gjøre? for jeg begynner å lure på om jeg trenger å anmelde for underslag ettersom de ikke vil sende den tilbake til meg. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det vanlige er vel å kreve heving av kjøpet til å begynne med ? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Det vanlige er vel å kreve heving av kjøpet til å begynne med ? 8557505[/snapback] joa, men de nekter og her er de ekstra vanskelig med meg, så hva som er vanlig er en annen sak de har fått tre dager å sende ut kameraet på,ellers heving,men så blir spørsmålet ble vel hvor virksomt det var med; 1. Forliksklage 2. anmeldelse ettersom de ikke virker særlig interessert i å sende ut 3. Forbrukerrådet med de 6 månedene det vil ta. Jeg vil jo ha kameraet eller pengene. slik det er nå så får jeg ingen av delene og har ventet 1,5 måneder, og må vente minst 2 uker til + (om de ikke løy for tregheten sin) ca 2 uker i postgang mellom Sverige og Norge, som de hevdet det var. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Når forsinkelsen er vesentlig kan du kreve heving. Hvorfor ikke bare gjøre det? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Når forsinkelsen er vesentlig kan du kreve heving. Hvorfor ikke bare gjøre det? 8558609[/snapback] allerede sagt det De nektet og sa ha det (praktisk talt). Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Ring "et hakk opp". Jeg er selv blitt latterligjort over telefonen inntil man får kontakt med en supervisor el. og sender avgårde en halvveis streng mail. (Ekstra godt fungerer det å maile fra en @jus.uio.no adresse også ). Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Ring "et hakk opp". Jeg er selv blitt latterligjort over telefonen inntil man får kontakt med en supervisor el. og sender avgårde en halvveis streng mail. (Ekstra godt fungerer det å maile fra en @jus.uio.no adresse også ). 8558768[/snapback] prøvde det. Markedssjef for Olympus Norge ringte dem, men de ble ikke bedre av det. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Kan du ikke gå mot neste ledd oppover og kreve heving av dem da? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Kan du ikke gå mot neste ledd oppover og kreve heving av dem da? 8566525[/snapback] Der kom problemet, det er en del usikkerhet knyttet til om denne er gråimportert eller ikke. Jeg har vurdert å gi Olumpys Norge beskjed om de vil bli stilt ansvarlig på samme linje som databutikken, men enn så lenge har det blitt med tanken. Slik det ser ut skal jeg ta en prat med forbrukerrådet på fredag og se hva de sier. Mest sannsynligvis anmelder jeg databutikken til uka om de ikke hoster opp noe svar og sender saken videre. (det første fordi jeg vet av erfaring hvor sendrektig Forbrukerrådet er og vanskelige de er til tider) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 anmelde for underslag ettersom de ikke vil sende den tilbake til meg. 8555580[/snapback] Dette vil nok ikke fungere. Selgere i Norge har et visst rettsvern "mens" varen er inne til reparasjon. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 anmelde for underslag ettersom de ikke vil sende den tilbake til meg. 8555580[/snapback] Dette vil nok ikke fungere. Selgere i Norge har et visst rettsvern "mens" varen er inne til reparasjon. 8566846[/snapback] Den er ikke inne til service, jeg har bevis (e-post) om de har nytt kamera, men på 2 uker ikke har sendt den, og enda ikke vet når de vil sende den. de brukte 1 - 2 uker på å hente den ut. de brukte 1,5 uker på å få erstatningskamera de bruker nå 2 uker + for å kanskje sende den. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hvor er kameraet da? Hvorfor er det ikke på reparasjon? Hvorfor vil de ikke sende deg det nye? Hm, er litt mistenksom til hele saken... Hvorfor så mye "rart"? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Hvor er kameraet da? Hvorfor er det ikke på reparasjon? Hvorfor vil de ikke sende deg det nye? Hm, er litt mistenksom til hele saken... Hvorfor så mye "rart"? 8567363[/snapback] Virkelig? Kameraet er hos databutikken.com etter det JEG vet. De fikk erstatningskamera, og fordi deres norske filial er midlertidig stengt, så befinner det seg vel i sverige, og de sender annenhver uke, men vet ikke når neste gang blir, ergo får jeg ikke vite når jeg får kameraet og de svarer ikke på mail lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå