Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av vannkjølesett

omr

Anbefalte innlegg

Jeg har av en eller annen grunn fått problemer med varmeutvikling på mitt gamle 939-oppsett, lett overklokka.

CPU er en Winchester 3200+, pumpa er en Switech MCP 655, radiatoren er en eldre, singel 120 mm radiator fra TT (Kom med Big Water-pakken), kjølere er fra Zahlman, CPU-kjøleren er ok, VGA-kjøler fra samme,men jeg kommer nok til å se etter en ny kjøler som også tar minnebrikkene på mitt Radeon X 800 skjermkort. Jeg bruker ikke tank/reservoar.

Det jeg i første gang trenger (tror jeg..) er en ny raddis. Noen forslag?

Mitt gamle kabinett har bare plass for en 120 mm vifte, men jeg fundere på å bygge om til en dobbel-radiator. Her er jeg i det blå...

Neste er kjøler til skjermkortet. Jeg ser ikke bort fra at jeg bytter HK, og dermed går fra AGP til PCI innen rimelig tid. Og da er det ikke sikkert at jeg kjøper ny VGA-kjøler. Eller har jeg sett på Zahlmans GWB83, til 195 kroner..

Jeg TROR at varmen kommer fra prosessoren, og at radiatoren min ikke er tilpasset et high-flow system og ikke klarer å kvitte seg med overskuddet. I alle fall slår den seg ikke av like fort etter at jeg gikk over til standard luftkjøler på skjermkortet...

Does this make any sense?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...