Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun 15 - Jeg 18. For gammelt?


Gjest *Gjesten_som_lurer*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trådstarter: jeg syns ikke det er noe problem med den aldersforskjellen der. Som en generel regel så syns jeg at helt til jenta/gutten når 18 så er det greit med 3-4 års forskjell og ned.

 

Guest: 16 og 25 syns jeg er alt for drøyt, grenser til barnerov etter min mening (men du spurte ikke etter den så det er vel det samme ^_^)

tviler sterkt på at det er et forhold som kommer til å vare.

Syns egentlig det er rart at foreldrene hennes, og dine for den saks skyld, ikke har reagert..

 

En 18 år gammel gutt er vel egentlig omtrent på samma stadiet som en 15 år gammel jente når jeg tenker meg om :p

Jeg føler meg sterkt såret av det der :cry: ( ;) )

Lenke til kommentar

Noen 15-åringer ser ut som om de går på barneskolen enda, noen andre ser ut som om de er 18 år gamle. Så ifølge dette, så syns jeg ikke det er noe galt i det i det heletatt....

 

MEN.. det som kan være et problem er foreldra til jenta. Det er DE som reagerer (KAN ihvertfall gjøre det). Så du må nok bevise for dem at du er en ordentlig fyr som ikke gjør noe kødd som kan gå utover datra dems. Men det er jo bare å snakke veldig mye med dem og være glad, snill og hyggelig hele tiden mot dem.

 

At gutten er 17 år for dem er MYE bedre.. 18 år er værre.. Man er myndig, man kan kjøpe alkohol, man kan kjøre bil og man bestemmer over seg selv. Det kan ikke jenta gjøre, og når ho blir sammen med en som er myndig da, så blir nok foreldra nervøse.

 

For å ta et eksempel.. Foreldra vil være redde for datra når de får vite at ho er hos deg en helg... For alt det dem vet så kan dere være ute på fest og drikke og da er det jo "mye" som kan skje.

 

For de fleste 18 åringer drikker og står i.. Og det er noe også de fleste foreldre vil verne barna sine mot.

Lenke til kommentar

En jeg vet av, har akkurat fylt 19 år, og er sammen med ei som går i 8 (Altså ei på 13 eller 14 år). Da de ble sammen var det et heftig diskusjonstema rundt i bygda, og alle kaller han nå for pedoen etc... Det sier vel sitt.

 

I tillegg er faren hans politi. Skjønner ikke at han tørr engang...

 

Føler at om en er 18 (går 2. året på videregående) går 10. greit. Går man derimot i 3., må 10. klassingen være utrolig pen/voksen for at det skal bli "akseptert", iallefall er det slik i de kretser jeg ferdes...

Lenke til kommentar
En jeg vet av, har akkurat fylt 19 år, og er sammen med ei som går i 8 (Altså ei på 13 eller 14 år). Da de ble sammen var det et heftig diskusjonstema rundt i bygda, og alle kaller han nå for pedoen etc... Det sier vel sitt.

8560352[/snapback]

Oki det var bare sykt..

Det burde jo være mulig å få seg noe på sin egen alder!

Lenke til kommentar
En jeg vet av, har akkurat fylt 19 år, og er sammen med ei som går i 8 (Altså ei på 13 eller 14 år). Da de ble sammen var det et heftig diskusjonstema rundt i bygda, og alle kaller han nå for pedoen etc... Det sier vel sitt.

8560352[/snapback]

Oki det var bare sykt..

Det burde jo være mulig å få seg noe på sin egen alder!

8560962[/snapback]

Jeg skal si meg enig i at det var en litt stor aldersforskjell, men sykt vil jeg ikke påstå. Det er ikke min jobb å vurdere om kjærligheten gjør folk "syk".

 

Det laveste jeg har gått er 18 og 14, det er relativt lavt det også, men hun var veldig moden for alderen og familien godtok meg også.

Lenke til kommentar
aldersforskjellene er mindre dess eldre en blir. jeg har selv hatt kjærester som har vært 6 år yngre enn meg...

8561061[/snapback]

Når man kommer litt opp i alder har det jo ingen ting å si.. Det mener hvertfall jeg.. Men så lenge man er under 18-20 så har alder mer å si, etter min mening.

Lenke til kommentar
... vi mener at alder fysisk sett ikke har noe å si...

8555377[/snapback]

 

For the record, alderen psykisk sett er det samme som alderen fysisk sett.

 

 

8555759[/snapback]

 

Vennligst forklar ? Vi har alle roller vi utfører hos forskjellige personer, jeg ser ingenting galt i at en 19åring driver med en på 15, tross alderen. Er de på likt nivå psykisk er det fritt fram.

 

Hadde datteren min vært 15 og typen 19, hadde 19åringen vært kald - men i dette tilfellet har ikke jeg noe jeg skulle sagt - da man kan gjøre hva man vil.

 

Med tanke på at databamse har vært på en som er 14(!) kommer spørsmålet :

er det jenta på 14 som er psykisk høyt utviklet, eller er det den eldste personen, altså trådstarter , som er på et lavt psykisk nivå ?

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Gjest *Gjesten_som_lurer*

Vel, hvordan vil du definere "psykisk umoden"?

 

De to forrige kjærestene mine har for øvrig vært eldre enn meg, så enten treffer jeg bare jenter som er psykisk underutviklet (satt litt på spissen Hurt) eller så er det noe annet.

 

Vil ikke si at jeg har et lavt psykisk nivå i tankegangen min, hvis det er det du tror.

Mvh Trådstarter

Lenke til kommentar
Men hun er bare 15, blir 16 til julen. Jeg er 18 men blir 19 om en måned.

 

[..]

 

Er dette galt? Det er noe vi har snakket om, men vi mener at alder fysisk sett ikke har noe å si.

 

[..]

 

Hvordan hadde dere reagert?

Er det for stor aldersfoskjell?

8555377[/snapback]

Kan ikke se noe galt i det, bortsett fra at hun er under den seksuelle lavalder og at dere derfor ikke kan lovlig ha sex - ennå. Men det er ikke noe etisk feil med at dere er sammen.

 

Jeg hadde ikke reagert i det hele tatt hvis jeg hadde sett dere to på gaten, eller fått vite om det via andre. Min eneste reaksjon isåfall hadde vært: kos dere! :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Gjest Guest

har selv en vennine som akkurat fylte 16 og i løpet av det året hun var 15 var hun seksuelt sammen med to menn,den ene var 19 og den andre var 26.

jeg for min del kunne ikke fordra noen av disse guttene,de utnyttet henne begge to.

en jeg kjnner som nå er 17 men den gangen 15 var sammen med onkelen til en vennine av meg,han var 35..dette er virkelig gale.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Samtidig må vi huske på at en 18 år gammel gutt og en 18 år gammel jente som regel er på forskjellige plasser i utviklingen.

8555802[/snapback]

En 18 år gammel gutt er vel egentlig omtrent på samma stadiet som en 15 år gammel jente når jeg tenker meg om :p hehe.. Så det er et argument dere kan bruker ovenfor foreldre hvis de stiller spørsmålteng med alders forskjellen..

8555846[/snapback]

Eller motsatt, nesten alle jeg møter, uavhengig av kjønn, tror jeg er 17-18 år pga. høyden (er 190+cm), måten jeg oppfører meg på og stemmen min. Av og til litt plagsomt når alle tror jeg er eldre enn jeg er (for eksempel på buss o.l.) men for det meste er det veldig greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...