Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun 15 - Jeg 18. For gammelt?


Gjest *Gjesten_som_lurer*

Anbefalte innlegg

Gjest *Gjesten_som_lurer*

Saken ligger slik:

 

 

Har truffet en herlig jente for noen uker siden. Vi koste oss masse sammen og koser oss enda. Vi ble sammen for ikke så lenge siden

Men hun er bare 15, blir 16 til julen. Jeg er 18 men blir 19 om en måned.

 

Når vi er sammen, er vi ganske like. Ingen av oss er spesiellt barnslige, eller "fjortis" aktige. Men ganske voksne. Hun for stadig høre, både av venner av meg og andre at hun virker som om hun er 17-18.

Er dette galt? Det er noe vi har snakket om, men vi mener at alder fysisk sett ikke har noe å si.

 

Hvordan hadde dere reagert?

Er det for stor aldersfoskjell?

 

Jeg velger å være anonym pga jeg ikke vil ha noe negativt eller lignende knyttet til min bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kansje et par år i forskjell, eller rettere sagt, nesten 4 år.

Men dersom der er skikkelig glade i hverandre, burde ikke alderen ha noe å si. De som kanskje reagerer mest på dette, vil jeg tro at er foreldrene fra begges sider.

 

Da har man jo enten valget å fortelle en liten hvit løgn og si hun er 17 elns til dine foreldre og si til henens foreldre at du er 17-18?

 

Får håpe dere klarer å finne ut av det ihvertfall! Alltid kjekt med ny-forelska par her i gården :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Guest

selv er jeg 25 og har kjæreste på 16år. vi har vært sammen i over 7mnd nå og har et veldig seriøst og fint forhold.

Så det jeg vil si er at om man finner en hvor alt stemmer så bør ikke alder være et hinder.

 

Når det er sagt så tror jeg ikke at f.eks en 16 åring og en 50 åring hverken kan eller bør passe sammen da. Alt med måte liksom...

Lenke til kommentar
selv er jeg 25 og har kjæreste på 16år. vi har vært sammen i over 7mnd nå og har et veldig seriøst og fint forhold.

Så det jeg vil si er at om man finner en hvor alt stemmer så bør ikke alder være et hinder.

 

Når det er sagt så tror jeg ikke at f.eks en 16 åring og en 50 åring hverken kan eller bør passe sammen da. Alt med måte liksom...

8555476[/snapback]

 

Sorry, men det synes jeg er drøyt. Du har kanskje 3-5 år høyere utdannelse og hun er kanskje ikke ferdig med ungdomskolen engang. Dere er på helt forskjellige plan i livet og for meg blir det helt feil. Jeg opplever også at dere som sier "alder er ingen hindring" er nettopp dere som har eller har vært i forhold med vesentlig yngre/eldre aldersforskjell og nettopp prøver og rettferdiggjøre dette. Jeg synes personlig det er litt ekkelt. En jente på 16 år er i 99% av tilfellene veldig umoden og har ikke peil på hva hun skal i livet. Så mange faktorer som spiller inn og jeg er temmelig sikker på at dere ikke er sammen om noen år. Skal aldri si aldri, men jeg tviler sterkt.

 

Til trådstarter derimot så synes jeg ikke det er så ille. Dere begge er unge fortsatt og befinner seg mer eller mindre i samme fase i livet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest *Gjesten_som_lurer*

Trådstarter her igjen.

 

Takker for positiv respons fra hele gjengen, spesielt Lambada! Det hjalp faktisk å høre det!

 

Leste først toppen av innlegget ditt, så jeg fikk litt sjokk, men så så jeg resten av innlegget :thumbup:

Lenke til kommentar

Da jeg først leste det syns jeg hun er får ung, men etter å ha lest litt mer og hva andre sier osv, så syns jeg egentlig det er greit.. Hadde en del kompiser som var sammen med 14 åringer da de var 18 den syns jeg var litt drøy! Så når jeg kom på det så er 15 ikke så gale egentlig :p hehe..

 

Det er dere som føler om det går eller ikke!

Resten av verden har egentlig ikke noe vi skulle sagt :p

Lenke til kommentar

Er man på cirka samme plass i livet, at begge er godt under 20 år ser jeg ikke problemet. Det betinger at man er likeverdige partnere. En litt voksen, og en litt barnslig.

 

Samtidig må vi huske på at en 18 år gammel gutt og en 18 år gammel jente som regel er på forskjellige plasser i utviklingen.

 

Når det gjelder 25-åringen som er sammen med en 16-åring mener jeg at det er på grensen til forkastelig.

Lenke til kommentar
Samtidig må vi huske på at en 18 år gammel gutt og en 18 år gammel jente som regel er på forskjellige plasser i utviklingen.

8555802[/snapback]

En 18 år gammel gutt er vel egentlig omtrent på samma stadiet som en 15 år gammel jente når jeg tenker meg om :p hehe.. Så det er et argument dere kan bruker ovenfor foreldre hvis de stiller spørsmålteng med alders forskjellen..

Lenke til kommentar
Her var det ikke snakk om modenhet, men alder! ;)

8555908[/snapback]

 

Sikkert jeg som er treig nå men. Men kan ikke en person være eldre psykisk enn fysisk og omvendt? Altså h*n har utviklet en psyyke (dårlig ordlagt men men) i likhet med en på f.eks. 18, mens kroppen ikke har kommet lengere enn å være 16?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...