Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor dyre tror dere at de nye XPS laptoppene med 17" kommer til å bli? (De som antageligvis kommer i slutten av året og som erstatter nåværende M1710)

Håper det ikke blir over 15k  :whistle:

9027407[/snapback]

 

 

Lykke til!

 

De gamle har jo ikke kostet 15000 med det beste skjermkortet enda så kommer nok glatt til å runde 20k, men kanskje den nye inspiron 9400 kommer med 8800 kort også?

Lenke til kommentar
Hvor dyre tror dere at de nye XPS laptoppene med 17" kommer til å bli? (De som antageligvis kommer i slutten av året og som erstatter nåværende M1710)

Håper det ikke blir over 15k  :whistle:

9027407[/snapback]

 

 

Lykke til!

 

De gamle har jo ikke kostet 15000 med det beste skjermkortet enda så kommer nok glatt til å runde 20k, men kanskje den nye inspiron 9400 kommer med 8800 kort også?

9028040[/snapback]

 

Det tviler jeg sterkt på, XPS serien er jo dell sine gaming modeller, og tviler på at de gir et så bra grafikkort til en inspiron som er så mye billigere. Folk er villig til å betale mer enn hva en inspiron koster for å få 8800 regner jeg med.

Lenke til kommentar
Hvis Dell får inn kort med 8700-kort, hvor mye tror dere dem kommer til å koste da?

9029740[/snapback]

 

vanskelig å si du, Dell hoppet jo glatt over 7700-serien (riktignok har/hadde de vel ingen med 7600 heller såvidt jeg har fått med meg :hmm: )

 

Hva angår en ny XPS 17", ja, det kommer nok, men ikke før til høsten når nVidia er klar med en mobil-versjon av Geforce 8800. Og nei, du kan nok ikke forvente å få denne under 20k ved lansering.

Lenke til kommentar

Så, for omlag 15k så får jeg meg ikke bedre PC enn inspiron 1520/1720?

Edit: Får vel hoppe i det og bruke 5k ekstra, er vel verd det.

Forresten, kommer noe annet til å være annerledes enn selve skjermkortet?

De får sikkert inn Santa Rosa i tillegg, hva med minne? Kommer det til å fortsatt være på 667mhz eller øker de til, si, 800mhz?

Endret av magneman
Lenke til kommentar
De får sikkert inn Santa Rosa i tillegg, hva med minne? Kommer det til å fortsatt være på 667mhz eller øker de til, si, 800mhz?

9032699[/snapback]

 

1520/1720 er også basert på Santa Rosa. Minnebussen til Santa Rosa-brikkesettet støtter ikke mer enn 667 Mhz, så det har lite for seg å sette inn 800Mhz-brikker. Så forskjellen vil nok være skjermkortet, et fresht design pyntet med dioder/neonlys, og litt kvassere standardkonfig. Med mindre du må ha det råeste skjermkortet er det lite grunn til å velge XPS fremfor 1720.

Lenke til kommentar
De får sikkert inn Santa Rosa i tillegg, hva med minne? Kommer det til å fortsatt være på 667mhz eller øker de til, si, 800mhz?

9032699[/snapback]

 

1520/1720 er også basert på Santa Rosa. Minnebussen til Santa Rosa-brikkesettet støtter ikke mer enn 667 Mhz, så det har lite for seg å sette inn 800Mhz-brikker. Så forskjellen vil nok være skjermkortet, et fresht design pyntet med dioder/neonlys, og litt kvassere standardkonfig. Med mindre du må ha det råeste skjermkortet er det lite grunn til å velge XPS fremfor 1720.

9036602[/snapback]

 

Problemet er jo at 1720 er mye dyrere enn 1520, i tillegg kan ikke 1720 ha 7200rpm hard disc...

Men samtidig vil jeg ha 17". :hmm:

Blir litt vanskelig valg, skal ikke kjøpe meg ny PC før til høsten anyway, får se om det har kommet noe nytt og spennende innen den tid før jeg bestemmer meg da.

(XPS :love: )

Lenke til kommentar

1720 kan ha 7200rpm-disk. Dersom du ikke finner den i konfiguratoren, prøv å starte med en av de andre grunnmodellene, og hvis den ikke finnes der heller, kan du få det om du ringer inn bestillingen.

 

1720 er vel ikke så mye dyrere enn 1520 enn det som rettferdiggjøres av 17" skjerm og kraftigere hardware? Du vil uansett ikke få noen versjon av Geforce 8800 på hverken 1520 eller noen annen 15" pc.

Lenke til kommentar
1720 kan ha 7200rpm-disk. Dersom du ikke finner den i konfiguratoren, prøv å starte med en av de andre grunnmodellene, og hvis den ikke finnes der heller, kan du få det om du ringer inn bestillingen.

 

1720 er vel ikke så mye dyrere enn 1520 enn det som rettferdiggjøres av 17" skjerm og kraftigere hardware? Du vil uansett ikke få noen versjon av Geforce 8800 på hverken 1520 eller noen annen 15" pc.

9040163[/snapback]

 

Ok, kan vel alltids ta en telefon til Dell en dag. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...