Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden

Anbefalte innlegg

Det kommer en 1420 etterhvert :)

8956398[/snapback]

min kære 500m var en skikkelig go'maskin :love: (som ble tatt av lynet etter 3 års tjeneste). Kanskje 1420 blir tynnere (og penere å se på) enn 540m som jeg måtte melde pass på nettopp pga tykkelsen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eller ikke

er vel strengt tatt ikke sendt enda... :innocent:

8956986[/snapback]

Jaja, har bestilt da. Står forventet leveringstid 20. juli, så det tar vel sin tid. Men fikk beskjed om at det ville ta ca. 14 dager ;)

Lenke til kommentar

Ser på bildene at Dell har spandert et eget sett med talltaster til høyre på tastauret. Dette er jo litt moro siden det er mer likt et vanlig tastatur, men noen som vet hvordan de har fått plass? ER maskinen bredere enn normalt eller har de krympet de andre tastene?

Lenke til kommentar
Ser på bildene at Dell har spandert et eget sett med talltaster til høyre på tastauret. Dette er jo litt moro siden det er mer likt et vanlig tastatur, men noen som vet hvordan de har fått plass? ER maskinen bredere enn normalt eller har de krympet de andre tastene?

8958898[/snapback]

Dette er vel bare på 1720/21, og 9400 har jo hatt et stort ledig område ved siden av tastaturet, så jeg synes dette virker ganske greit. Eneste minus må vel være at touch paden kommer litt til siden...

Feks HP har hatt det slik en stund på sine "high end" maskiner, og dette har fungert ganske greit.

Numpad er i og for seg en grei ting å ha :p

Lenke til kommentar

Tenkte å slå til med en 1720 eller 1721. Jeg vet bare ikke hvilken... Vil dere anbefale AMD eller Intel? Vet ikke helt hva som er best selv... Det er vel ikke noen andre forskjeller enn CPU? Og en ting til... Er den dyreste skjermen med 1920*1200 for 1575kr ekstra bra? Skulle gjerne hatt mulighet for å kjøre 1600*1200 hvert fall.

Lenke til kommentar
at den er tilgjengelig i usa betyr ikke så mye, husker f.eks. inspiron 300m som aldri kom til norge. i så fall er det synd at line-up'en deres blir amputert her i norge.

8958401[/snapback]

Men siden de lanserte den foregående tilsvarende modellen: 630m så tror jeg at også denne kommer til Norge etterhvert.

Lenke til kommentar
Tenkte å slå til med en 1720 eller 1721. Jeg vet bare ikke hvilken... Vil dere anbefale AMD eller Intel? Vet ikke helt hva som er best selv... Det er vel ikke noen andre forskjeller enn CPU? Og en ting til... Er den dyreste skjermen med 1920*1200 for 1575kr ekstra bra? Skulle gjerne hatt mulighet for å kjøre 1600*1200 hvert fall.

8959808[/snapback]

Om du skal spille må du velge intel. Intel yter bedre men koster og mer, på mange AMD-maskiner er støy\varmeutvikling et problem. Nå virker det som om dell er gode på dette da alle deres AMD-modeller sålangt har vært stille og kjølige, så kan hende 1721 er et godt valg om du ikke skal spille, men f.eks jobbe med foto etc.

Lenke til kommentar
Vil 9-cellers batteri på 1520 stikke ut bak?

8957795[/snapback]

Har spurt Dell-support om dette, og de sa at det ikke stikker ut på maskinen.

8957889[/snapback]

Jeg antar dette er samme maskin; På bildene stikker batteriet ut:

http://www.hardware.no/nyheter/baerbar_pc/..._lanseres/40804

8963289[/snapback]

Jeg chattet med dell og spurte om 9-cellers-batteriet stikker ut bak. De sa først at det ikke gjorde. Så viste jeg dem bildet i artikkelen på HW.no og da tror jeg de måtte ta en liten prat sammen. Etter en stund var svaret at det stikker ut bak.

Når det gjelder valg av CPU kan kanskje denne siden hjelpe:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Proces...ist.2436.0.html

Jeg mener intel er å foretrekke.

Skjermkort kan en sammenligne her:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

Lenke til kommentar
Føler jeg må kommentere på prisene på oppgradering av komponenter.

1106kr for å gå fra T7100 til T7300. Dette koster 448kr på en compal hos multicom.

8953729[/snapback]

Er det en stor fordel med T7300? bør man bruke den ekstra 1000-lappen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...