Kjeks1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nå har jeg endelig fått 1520'en i hus. Noe av det første jeg gjorte, var å formatere "recovery" partisjonen, for å installere XP på den, så kjører nå dualboot vistahome/xp pro. Har ett problem, finner ikke korrekt lyddriver til xp? Noen som har gjort det samme, og fått lyden til å fungere? Lenke til kommentar
simson Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Nå har jeg endelig fått 1520'en i hus.Noe av det første jeg gjorte, var å formatere "recovery" partisjonen, for å installere XP på den, så kjører nå dualboot vistahome/xp pro. Har ett problem, finner ikke korrekt lyddriver til xp? Noen som har gjort det samme, og fått lyden til å fungere? Prøvd denne? Lenke til kommentar
phobb Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har hatt 1720 med 2.2ghz, resten standard i en og en halv mnd nå. Fin å se på, fin skjerm, kjapp til det meste og meget behagelig å skrive på. Den fungerer knall, ingen spesielle ulemper med den. Eneste er at den har fryst seg ca 2-3 ganger, men det skjedde pga. noe feil med programmet vil jeg tro. Verdt alle penga lett Lenke til kommentar
Kjeks1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Prøvd denne? Jeg fikk løst problemet til slutt, ikke helt sikker på hvordan av driverne jeg fikk til å funke, men tror det var den til Vostro 1500. Men installeren ga bare feilmelding, så tok en manuell install fra enhetsbehandling, og bladde meg fram til mappen hvor driveren lå. Så nå fungerer det meste i XP :-) Har også funnet ut at jeg fikk en 65w powersupply, mens PC-en egentlig trenger 90w power supply. Har vært i kontakt med kundeservice og venter på at dem skal ringe meg opp igjen, men regner med at jeg får tilsendt en ny 90w snart. En annen ting jeg har lest en del om på notebookreview, er visst at om du trykker på media-direct knappen, så fucker du opp xp-installen. Så har ikke turt å trykke på den i xp enda. Men den fungerer greit i Vista. Skal fortelle mer når jeg har prøvd og feilet litt til Lenke til kommentar
Supermario911 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Også skulle denne tråden bare dø... Er det ikke flere som har fått PC-ene sine da?? Hva er erfaringene deres?? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Er det noen som vet om det går an å kjøpe en IR-fjernkontroll utenom? Kunne godt tenkt meg en, men var aldri helt villig til å betale Dells pris da jeg bestilte Vostroen min. Lenke til kommentar
simson Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Er det noen som vet om det går an å kjøpe en IR-fjernkontroll utenom? Kunne godt tenkt meg en, men var aldri helt villig til å betale Dells pris da jeg bestilte Vostroen min. Fra Dells nettsider: The Infrared (IR) port on Dell portable computers that are compatible with the Dell Travel Remote is designed to only work with the Dell Travel Remote. The IR port on Dell Travel Remote compatible Dell portable computers is receive-only and does not function with any other IR peripheral device. Ser ut til at du heller må bruke en bluetooth-kontroll (ev. mobilen)... Har avtalt at min 1520 kommer på døra i morra kveld. Gleder meg stort! Lenke til kommentar
Supermario911 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Bra for deg at du endelig for den simpson! Vet du har ventet lenge.. Si fra hva syns etter du har hatt den en stund da. Hva var specsene dine forresten?? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Er det noen som vet om det går an å kjøpe en IR-fjernkontroll utenom? Kunne godt tenkt meg en, men var aldri helt villig til å betale Dells pris da jeg bestilte Vostroen min. Fra Dells nettsider: The Infrared (IR) port on Dell portable computers that are compatible with the Dell Travel Remote is designed to only work with the Dell Travel Remote. The IR port on Dell Travel Remote compatible Dell portable computers is receive-only and does not function with any other IR peripheral device. Ser ut til at du heller må bruke en bluetooth-kontroll (ev. mobilen)... Har avtalt at min 1520 kommer på døra i morra kveld. Gleder meg stort! Det høres fryktelig merkelig ut. Har heller ikke BT, dessverre. :--( Lenke til kommentar
simson Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Bra for deg at du endelig for den simpson! Vet du har ventet lenge.. Si fra hva syns etter du har hatt den en stund da. Hva var specsene dine forresten?? Specs: CORE 2 DUO T7100 1.80GHz 15.4" Widescreen WXGA (1280x800) TFT Display Espresso Brown Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR NVIDIA® GeForce¿ Go 8600M GT with 256MB DDR2 dedicated graphic memory Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module Norwegian Microsoft Office 2007 Home + Student Er det noen som vet om det går an å kjøpe en IR-fjernkontroll utenom? Kunne godt tenkt meg en, men var aldri helt villig til å betale Dells pris da jeg bestilte Vostroen min. Fra Dells nettsider: The Infrared (IR) port on Dell portable computers that are compatible with the Dell Travel Remote is designed to only work with the Dell Travel Remote. The IR port on Dell Travel Remote compatible Dell portable computers is receive-only and does not function with any other IR peripheral device. Ser ut til at du heller må bruke en bluetooth-kontroll (ev. mobilen)... Har avtalt at min 1520 kommer på døra i morra kveld. Gleder meg stort! Det høres fryktelig merkelig ut. Har heller ikke BT, dessverre. :--( Enig at det hørtes veldig rart ut. Greit nok at ikke alle IR-kontroller skal kunne funke på hverandre, men er virkelig Dell sin kodet så spesielt? Har selv en universal-fjernkontroll, og i onlinedatabasen over enheter som den støtter, står massevis av Inspirons listet opp (deriblant 1520). Lenke til kommentar
Döden Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Er det noen som vet om det går an å kjøpe en IR-fjernkontroll utenom? Kunne godt tenkt meg en, men var aldri helt villig til å betale Dells pris da jeg bestilte Vostroen min. Fra Dells nettsider: The Infrared (IR) port on Dell portable computers that are compatible with the Dell Travel Remote is designed to only work with the Dell Travel Remote. The IR port on Dell Travel Remote compatible Dell portable computers is receive-only and does not function with any other IR peripheral device. Ser ut til at du heller må bruke en bluetooth-kontroll (ev. mobilen)... Har avtalt at min 1520 kommer på døra i morra kveld. Gleder meg stort! Det høres fryktelig merkelig ut. Har heller ikke BT, dessverre. :--( Enig at det hørtes veldig rart ut. Greit nok at ikke alle IR-kontroller skal kunne funke på hverandre, men er virkelig Dell sin kodet så spesielt? Har selv en universal-fjernkontroll, og i onlinedatabasen over enheter som den støtter, står massevis av Inspirons listet opp (deriblant 1520). My thoughts exactly. Du får teste fjernkontrollen når du får maskinen, om du gidder. Og gratulerer så mye med ny maskin. ;-) Lenke til kommentar
XviD Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Da har jeg fått min PC. Er kjempefornøyd, bortsett fra at skjermen var "grainy". Har den høyeste oppløsningen. Lenke til kommentar
Supermario911 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Da har jeg fått min PC. Er kjempefornøyd, bortsett fra at skjermen var "grainy". Har den høyeste oppløsningen. Okay... Jeg har 1440x900 jeg. Synes skjermen er noe av det beste med hele PC-en jeg:p Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Bra for deg at du endelig for den simpson! Vet du har ventet lenge.. Si fra hva syns etter du har hatt den en stund da. Hva var specsene dine forresten?? Specs: CORE 2 DUO T7100 1.80GHz 15.4" Widescreen WXGA (1280x800) TFT Display Espresso Brown Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR NVIDIA® GeForce¿ Go 8600M GT with 256MB DDR2 dedicated graphic memory Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module Norwegian Microsoft Office 2007 Home + Student Er det noen som vet om det går an å kjøpe en IR-fjernkontroll utenom? Kunne godt tenkt meg en, men var aldri helt villig til å betale Dells pris da jeg bestilte Vostroen min. Fra Dells nettsider: The Infrared (IR) port on Dell portable computers that are compatible with the Dell Travel Remote is designed to only work with the Dell Travel Remote. The IR port on Dell Travel Remote compatible Dell portable computers is receive-only and does not function with any other IR peripheral device. Ser ut til at du heller må bruke en bluetooth-kontroll (ev. mobilen)... Har avtalt at min 1520 kommer på døra i morra kveld. Gleder meg stort! Det høres fryktelig merkelig ut. Har heller ikke BT, dessverre. :--( Enig at det hørtes veldig rart ut. Greit nok at ikke alle IR-kontroller skal kunne funke på hverandre, men er virkelig Dell sin kodet så spesielt? Har selv en universal-fjernkontroll, og i onlinedatabasen over enheter som den støtter, står massevis av Inspirons listet opp (deriblant 1520). Der var AMDXP tilbake! (trådstarteren) Folkens jeg har fått bekreftet av våre "kjære" Dell at det er kun den infrarøde fjernkontrollen til Dell som går inn. Jeg legger ved et bilde av den og dens stive pris i Norge: 550kr. Endret 16. oktober 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
dossi Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Da har jeg fått min PC. Er kjempefornøyd, bortsett fra at skjermen var "grainy". Har den høyeste oppløsningen. Fikk min 1520 på mandag, og er også kjempefornøyd, men jeg sliter med det samme som deg. Har en Inspiron 8600 fra før, og jeg synes skjermen på den (1680x1050) er mye bedre enn skjermen på 1520, selv om 8600'en er 3år gammel Og en ting til jeg er skikkelig skuffet over, et at dell-byggerne ikke har tatt seg bryet med å sjekke om PC-en står 100% korrekt, føttene under er ikke helt bra satt på (evt skjev bunn), så PC-en er 2-3mm høyere på ene hjørnet, som gjør at PC-en vipper litt når jeg skriver på den. Antas at dette kan fikses ved å nedskjere det ene hjørne litt, men det er UTROLIG plagsomt/dårlig gjort av dell. Noen andre som har fått en "vippe-pc" ? Folkens jeg har fått bekreftet av våre "kjære" Dell at det er kun den infrarøde fjernkontrollen til Dell som går inn. Jeg legger ved et bilde av den og dens stive pris i Norge: 550kr. Anbefaler alle som ønsker denne å ta en tur innom ebay , jeg kjøpte min fjernkontroll der igår for den nette sum av 180kr ink frakt! Det står at den skal være helt ny og ubrukt, men dette kan jeg ikke bekrefte før jeg får den. Endret 17. oktober 2007 av dossi Lenke til kommentar
XviD Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Da har jeg fått min PC. Er kjempefornøyd, bortsett fra at skjermen var "grainy". Har den høyeste oppløsningen. Fikk min 1520 på mandag, og er også kjempefornøyd, men jeg sliter med det samme som deg. Har en Inspiron 8600 fra før, og jeg synes skjermen på den (1680x1050) er mye bedre enn skjermen på 1520, selv om 8600'en er 3år gammel Og en ting til jeg er skikkelig skuffet over, et at dell-byggerne ikke har tatt seg bryet med å sjekke om PC-en står 100% korrekt, føttene under er ikke helt bra satt på (evt skjev bunn), så PC-en er 2-3mm høyere på ene hjørnet, som gjør at PC-en vipper litt når jeg skriver på den. Antas at dette kan fikses ved å nedskjere det ene hjørne litt, men det er UTROLIG plagsomt/dårlig gjort av dell. Noen andre som har fått en "vippe-pc" ? Folkens jeg har fått bekreftet av våre "kjære" Dell at det er kun den infrarøde fjernkontrollen til Dell som går inn. Jeg legger ved et bilde av den og dens stive pris i Norge: 550kr. Anbefaler alle som ønsker denne å ta en tur innom ebay , jeg kjøpte min fjernkontroll der igår for den nette sum av 180kr ink frakt! Det står at den skal være helt ny og ubrukt, men dette kan jeg ikke bekrefte før jeg får den. Jeg hadde også en Inspiron 8600 før . Dersom jeg setter min 3-år gamle pc ved siden av min nye så er faktisk den nye tykkere! Faen meg sykt. Endret 17. oktober 2007 av XviD Lenke til kommentar
kroveo Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 V 1. Bestillingsbehandling V 2. Produksjon ikke startet V 3. Produksjon V 4. Klargjøring før levering V 5. Ekspedert Thursday, October 18, 2007 Det er en fin dag idag... thanx for all the fish! :!: Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) V 1. Bestillingsbehandling V 2. Produksjon ikke startet V 3. Produksjon V 4. Klargjøring før levering V 5. Ekspedert Thursday, October 18, 2007 Det er en fin dag idag... thanx for all the fish! :!: Gratulerer! Du er en heldig mann! Andre her har ventet så alt for lenge før dem fikk sin Inspiron. Endret 18. oktober 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
Kjeks1 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Fikk min 1520 forrige mandag, mandag denne uken døde den :/ Satt den på før jeg dro på jobb, og når jeg kom tilbake, var den helt død. Er sannsynligvis hovedkort/strøminntaket på PC-en som har svidd seg ellerno. Har vært i kontakt med support, og det skal visst komme en kar i morgen og hente/reparere den. Så langt fornøyd med kundeservicen, men får se i morgen når reparatøren dukker opp. Shit happens, så jeg var nok bare uheldig. En annen ting, jeg har fått et 65w power supply med maskinen, men maskinen klager i oppstart på at den skal ha 90w, og gjør det samme i windows. Har vært i kontakt med kundeservice der, og dem er jo enig med meg i at den skal ha 90w, men har ikke blitt helt enig med dem hvorfor jeg har fått 65w. Vet ikke om jeg gjorde en glipp i bestillingen min eller. Har selv skaffet meg et 90w supply, så jeg kan ha 65wattern i reserve. Så problemet er løst for meg. Men tanken har jo slått meg at dette KAN være grunnen til at PC-en tok kveld, men tror vel mer at det var en tilfeldighet. Den fungerte jo smertefritt i en uke. Lenke til kommentar
dossi Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 En annen ting, jeg har fått et 65w power supply med maskinen, men maskinen klager i oppstart på at den skal ha 90w, og gjør det samme i windows. Har vært i kontakt med kundeservice der, og dem er jo enig med meg i at den skal ha 90w, men har ikke blitt helt enig med dem hvorfor jeg har fått 65w. Vet ikke om jeg gjorde en glipp i bestillingen min eller.Har selv skaffet meg et 90w supply, så jeg kan ha 65wattern i reserve. Så problemet er løst for meg. Men tanken har jo slått meg at dette KAN være grunnen til at PC-en tok kveld, men tror vel mer at det var en tilfeldighet. Den fungerte jo smertefritt i en uke. Jeg fikk også PC-en levert med 65W psu, kontaktet dell dagen etter jeg mottok PC-en, og de sendte meg en 90W uten diskusjon. Får den på døren i morgen \o/ Tydlig at det har skjedd noe rart hos dell her, siden det er flere som har mottatt 1520 med for svak psu. Bestilte min pr tlf, så her er det tydligvis kundebehandler eller noe som har gjort en glipp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå