Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, og som eg skreiv i mitt forrige innlegg!

Det kommer helt sikkert, men først må jo skjermkortene støtte DVI!

Er akkurat samme leksa med alle andre maskiner med de nye DX10 kortene, de kommer først kun med VGA, og deretter med DVI når kortene støtter det......

Lenke til kommentar
Ja, og som eg skreiv i mitt forrige innlegg!

Det kommer helt sikkert, men først må jo skjermkortene støtte DVI!

Er akkurat samme leksa med alle andre maskiner med de nye DX10 kortene, de kommer først kun med VGA, og deretter med DVI når kortene støtter det......

8938614[/snapback]

Ah, så det er sånn "et skritt tilbake og to skritt frem" :-)

Prøver å bestemme meg for om jeg skal ha ny Inspiron eller en MacBook Pro, og jeg merker at DVI-utgangen på Mac'en drar opp.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for Compal IFL90+, men skal inrømme at denne frister en del ;)

Irriterer meg at i 2007 kan vi enda ikke få laptop med DVI som standard på modeller som ikke er "high-end"...

Btw; vil 6500 ha mulighet for "Intel turbo memory"?

Lenke til kommentar

Snakket med dell nå nettopp. Dell sa de skulle legge laptopene i morgen, Onsdag. Prisen kunne han ikke si noe om. Veldig kjedelig da jeg er veldig interessert i å se hva prisen blir. Skal kjøpe meg en billig laptop (tenkte å gjøre det i dag), men tror jeg venter.

Tar man prisen i USA og legger på moms blir det rundt 6500,- for billigste 14" utgave. Er det en realistisk pris i Norge også? Hvis det er det, gidder jeg ikke å betale 5500,- for en 14" FS, med 512Mb minne og core duo (T2050).

(Edit: Skrivefeil og retting av "releasedag")

Endret av Grizzly78
Lenke til kommentar
På en 15 tommer? Er ikke det rimelig hårete oppløsning? ;)

8890166[/snapback]

Lenovo Thinkpad T60p og FSC Celsius H240 fåes med denne oppløsningen (begge 15,4")

8891268[/snapback]

Men det tar ikke bort det faktum at det er en hårete oppløsning vel? hehe

8894166[/snapback]

En hårete oppløsning som har vært tilgjengelig fra Dell de siste 3.5 årene. Ihvertfall har jeg 15.4" med 1920x1200 på min nå 3.5 år gamle inspiron 8600. Synd om det ikke skulle være mulig nå også.

Lenke til kommentar

På www.dell.com kan man nå se og konfigurere de nye Inspiron 6500 (15') og Inspiron 9500 (17')

Maks skjermoppløsning på 6500: 1680 x 1050

Maks skjermoppløsning på 9500: 1920 x 1200

Angående prisene på disse pcene i Norge, så kan man gange prisen i USA med 6,5 og så med 1,25.

Eksempel: (1400 dollar x 6,5) x 1,25= 11375 kr

Se vedlegg for det oppsettet som jeg vuderer å kjøpe.

Angående leveringstidspunktet så må man vente en del. I USA så sender dem ut til kundene fra og med den 12 Juli. Så vi får se om morgendagens norske lansering kan matche denne datoen.

Dell_USA_1520_26_june_1400_.bmp

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Inspiron 6500 og 9500 blir lagt ut på norske websider fra og med onsdag/torsdag. De første utsendelsene vil ta lengre tid enn Dells nåværende leveransetid. 3 uker er satt til minimum.

Endret av XviD
Lenke til kommentar

Dell har ingen planer om Turbomemory fra Intel såvidt jeg vet, ikke planer med det første heller, tror Dell sitter på gjerdet og se om det faktisk hjelper overhodet.

husk: Nå erre raid mulighet på Dell's laptoper.

Dell lager jo som kjent egne hovedkort, så om det blir noen suksess med turbo memory gjenstår og ser, etter slikt jeg har lest av review om dette, så må maskiner startes om 6-8 ganger for at minne skal lære seg og opperere i Vista, dette kan virke som en noe tung oppgave for førstegangs brukere, om det ikke lar seg installere i imaget fra fabrikken.

Lenke til kommentar
husk: Nå erre raid mulighet på Dell's laptoper.

dette gjelder vel ikke maskiner under 17" størrelse?

dette kan virke som en noe tung oppgave for førstegangs brukere, om det ikke lar seg installere i imaget fra fabrikken.

8949680[/snapback]

turbomemory skal vel lære seg bruksmønsteret til brukeren, noe som betyr at dette naturligvis ikke kan installeres fra fabrikk med mindre dell har ansatt spåmenn, klarsynte eller sitter på månedsvis av logging av kundens pc-bruk. Videre skal vel også Vista lære dette automatisk, så det vil vel ikke være noe hverken førstegangsbrukere eller erfarne vil behøve å sette opp manuelt uansett?

Dell lager jo som kjent egne hovedkort

gjør de? får de ikke maskinene produsert hos en fabrikk i asia, som Compal, Quanta eller Inventec, slik som andre laptop-merker (og tidligere Dell-modeller)? Evt. har de sin egen hovedkort-fabrikk som lager disse og sender til laptop-fabrikken? Hva mener du med dette?

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...