Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden


Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har nettopp fått tilbud på hjemme pc.

Jeg lurer på hva dere synes er best. Vanlig bruk pluss at jeg vil jo gjerne spille litt også.

Det jeg stussser litt over er at prosessoren er svakere enn hva jeg har sett andre har fått tilbud om. Er forskjell i ytelse veldig forskjellig?

 

Jeg paster inn specen under så dere kan sammenligne.

Takker for svar.

 

1520

 

Prosessor Intel® Core™ 2 Duo Processor T5450 (1.66 GHz/667 FSB/2MB Cache)

Minne 2048MB DDR2 SDRAM 667Mhz (2x1024MB) (2 SoDIMM slots, maks 4GB)

Harddisk 160GB SATA (5.400 RPM)

Grafikkort 256MB NVIDIA® GeForce® Go 8600M GT

 

 

og

 

1720

 

Prosessor Intel® Core™ 2 Duo Processor T5250 (1.5 GHz/667 FSB/2MB Cache)

Minne 2048MB Dual-channel 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024MB) (2 SoDIMM slots, maks 4GB)

Harddisk 160GB (5.400 RPM) mulighet for 2 harddisker

Grafikkort 256MB NVIDIA® GeForce® Go 8600M GT

9537658[/snapback]

 

Begge Pcene er prikk like, men den ene har større skjerm. 17" på laptop er helt gigantisk. Med mindre ikke har tenkt å bevege laptoppen så mye, så hadde jeg anbefalt å ta 15"

9540857[/snapback]

 

Tenkte det samme.

 

Er det stor forskjell på ytelsen sammenlignet med C2D 7100?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hold hverandre oppdatert.

Og jeg skal ikke tulle med det der mer.  :innocent:

 

Edit: Anyway, hvis noen skulle fått PC-en først, så må det jo være deg, siden du bestilte den først. ;)

9527607[/snapback]

 

Hallo magneman!

 

Ja la oss holde hverandre oppdatert!

 

Den første oppdateringen fra min side er nokså trist:

 

Jeg fikk beskjed om dette i dag:

 

Gammel leveringdato: Sep 28 2007

Ny leveringdato: Nov 14 2007 :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg har Inspiorn 1720 med Intel Wireless WiFi Link 4965AGN og jeg synes det trålløse kortet har vært ganske så trøbbletet til tider.

 

Nesten hver gang jeg starter BitComet, så brytes den trådløse oppkoblingen og det tar 4-5minutter før jeg er på nett igjen.

Og streame video fra den andre PC-en trådløst går heller ikke. På den gamle PC-en gikk det bra helt til det kom trær, vann osv. Da hakket det litt, men nå så hakker det hele tiden!

 

Kan det være ruteren som ikke snakker helt bra med det nye kortet, eller er det det nye kortet som har for dårlige drivere?

 

Jeg har 54Mbps nett.

(Hvor kjaøpt nett må man ha for å streame video? Evt. er det ikke noe software som gjør at jeg kan buffre si 5min video før den begynner å spille, slik at på de vansklige partiene så tar den kun bra bufferet?)

Lenke til kommentar

Samme, ny leveringstid til meg og. 14.November.

Det er altså nesten 2 måneder til...

Å vente 3 måneder på en laptop er litt vel drøyt, så jeg avbestiller. Sånn går det ikke an å holde på altså. Ikke bare det, men kan godt hende at den blir utsatt enda lengre igjen.

Får vel så på noen andre PC-er :(

 

Og jeg som hadde så lyst på denne...

Lenke til kommentar
Samme, ny leveringstid til meg og. 14.November.

Det er altså nesten 2 måneder til...

Å vente 3 måneder på en laptop er litt vel drøyt, så jeg avbestiller. Sånn går det ikke an å holde på altså. Ikke bare det, men kan godt hende at den blir utsatt enda lengre igjen.

Får vel så på noen andre PC-er :(

 

Og jeg som hadde så lyst på denne...

9542482[/snapback]

Skal du avbestille? Kor mye rabatt har du fått allerede? Kanskje du kan få mer?

Lenke til kommentar
Sitter og vurderer en Acer Aspire 5920g.

Eneste forskjellen er at oppløsningen ikke er så stor, litt tregere hard disc, men det følger med turbominne som gjør opp litt for det, og den er litt billigere. Selvfølgelig, jeg ville valgt Dell over den, men høres ut som det beste alternativet for øyeblikket, hva med deg?

9544733[/snapback]

 

hva med vostro da?

 

billigere bare i svart og kort leveringstid

Lenke til kommentar
Sitter og vurderer en Acer Aspire 5920g.

Eneste forskjellen er at oppløsningen ikke er så stor, litt tregere hard disc, men det følger med turbominne som gjør opp litt for det, og den er litt billigere. Selvfølgelig, jeg ville valgt Dell over den, men høres ut som det beste alternativet for øyeblikket, hva med deg?

9544733[/snapback]

Jeg har sett litt rundt på norske sider og finner ingen PC-er som har det Dell Inspiron 1520 kan gi meg for den prisen 10-13k kr.

 

Den eneste mulighet jeg ser er å vente på Dell XPS M1730 som blir lansert første kommende onsdag (26sept).

 

Men her snakker vi altså fortsatt om Dell så da må jeg vente 4-5 nye uker... Da blir fort at jeg får den M1730 1 November... Altså same shit, different cover...

 

Så jeg vet ikke hva jeg burde gjøre.

 

Noen som kan anbefale en 1520aktig bærbar?

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Holder på å få meg min 1720 nå. For meg blir det sannsyligvis en ekstra HD med 7200 rpm ganske snart, siden jeg kun har bestilt 1 på 250.

 

Noe jeg lurer på: For meg vriker skjermkortet ganske svakt, så jeg spurte på tlf om det var mulig å oppgradere ved en senere anledning. Tenker feks på et 8800 mobile kort når det kommer. Fikk beskjed om at det var mulig, men er litt skeptisk, noe som vet om det faktisk stemmer?

 

Lurer også på om noen vet om en bra bæreveske til 1720...

Lenke til kommentar
Har Vostro kortere leveringstid?

9546439[/snapback]

 

står ikke at den er forsinket på sidene dems

 

+ flere "her" fått den 10 dager etter bestilling

9550043[/snapback]

Jeg har begynt å kikke på Vostro 1500 nå. Den prisen jeg får med det samme oppsettet som på min allerede bestilte og forsinka Inspiron 1520 er mye lavere. Se:

 

Inspiron 1520: 14050,- (inkl.mva og frakt)

Vostro 1500: 10900,- (inkl.mva og frakt)

 

Prisforskjell: 3150 kr...

 

Pussig...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt leveringsdata 10/10/07 helt siden jeg bestilte min 1520.

 

Det som irriterer meg, er at forrige lørdag gikk statusen til "I produksjon".

På mandag var den tilbake til "produksjon ikke startet".

Siden det har det ikke skjedd noe..

 

Men har som sagt ikke fått noen utsatt leveringsdato, så jeg håper fortsatt at jeg har den før den 10. oktober da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...