iacob Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg er ute etter det beste ultrazoomkameraet. Maks 4500 kroner. Prestasjon er viktigere enn størrelse. Kameraet vil bl.a. bli brukt til sportsbilder med maks zoom utendørs, men bør også fungere med høyere iso. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
Monster6 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Eg er ute i samme ærend som deg, men har store problem med å bestemme meg for eit kamera. Inntil nyleg syntes eg Sony H9 såg ut som eit godt val, men når eg leste denne svenske testen vart eg litt i tvil (lav score på billedkvalitet pga høg distortion): Testfakta.se Vinnaren av testen er forøvrig Panasonic FZ50, men det er jo ein del dyrare enn Sony'en (4594,- hjå mpx.no). Dersom Finepix S9600 hadde hatt bildestabilisator, trur eg det hadde vore eit førsteval for meg... Endret 7. mai 2007 av Monster6 Lenke til kommentar
iacob Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Ok takk for tipsene. hva med PANASONIC DMC-FZ8? Den er jo litt enkelere og litt rimeligere. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Ok takk for tipsene. hva med PANASONIC DMC-FZ8? Den er jo litt enkelere og litt rimeligere. 8557819[/snapback] Lillebrorent til FZ50. Den har noe dårligere optikk, men den er fortsatt meget god og skarp (og lisensiert av Leica). Den mangler også manuelle ringer til fokus og zoom, vridbar skjerm, og enkelte manuelle funksjoner. Men det er fortsatt blant de aller beste valgene i denne klassen. Kan trygt anbefales, sammen med Powershot S3IS. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Det blei h9. Foreløpig godt fornøyd etter 200+ bilder på 17. mai. Mange artige funksjoner og ok manuel kontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå