Gå til innhold

Flysertifikatet og hobbypilot

khvm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Det finnes noen helt vanvittige mikrofly i salg for dagen... Disse er bygget i tilnærmet 100% polykarbonat, og har ekstreme ytelser til å være mikro... Flere av disse er me "fly" en mye man ser i PPL-A-klassen...

4. stk i flyklubben har investert i en slik sak (husker desverre ikke navnet på maskinen) og må si meg mektig imponert... Cruiser på 280, fullt instrumentert, og virker minst like stabilt som alt annet jeg har sett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4. stk i flyklubben har investert i en slik sak (husker desverre ikke navnet på maskinen) og må si meg mektig imponert... Cruiser på 280, fullt instrumentert, og virker minst like stabilt som alt annet jeg har sett...

9171578[/snapback]

Kunne du funnet ut hva denne maskinen heter? Den jeg flyr i cruiser på 220 km/h, så 280 virker ganske heftig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Kjenner ikke til noen bra norske forum, men PPRUNE er HELT, HELT fantastisk... Utrolig dybde og mangefold av diskusjoner :)

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Litt ot men noen som vet hvor langt et sånt lite propellfly kan fly på en tank? Og hvor mye koster det egentlig å fly, med tanke på drivstoff?

Det mikroflyet (ultralight) jeg flyr har en rekkevidde på 8t/1600km på full tank. Dette flyet er noe av det heftigste du kan oppdrive i ultralight klassen. Tankene er på 2x50 liter, og motoren går på 98 oktan. Da kan du selv renke ut bensinpriser.

hvor lang flystripe trenger et slikt fly for å lette og ta av?

Take off distanse over 15m hinder: 150 m

Landing distanse over 15m hinder: 200 m

Dette gjelder for flyet jeg nevnte.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

For en tid tilbake dumpet jeg inn på denne fine filmen som tar for seg utviklingen og veksten innen mikrofly (UL fly) og hvordan dette påvirker økonomien i flyklubbene. Skru på full skjerm på din pc og nyt minuttene! :)

Så kommer mitt spørsmål til alle dere som er oppegående på ny teknologi (data) :o) Kan jeg lagre denne film snutten på min pc så jeg kan se på den uten tilgang til internett ?

:yes:

http://di.se/Funktioner/VideoSpelareStor.a...CD-en.qbrick.com% 2f00563%2fOnDemand%2f2007%2f09%2fPR-MICROFLYG-CM-2007-09-03.wmv&provider=5&MediaTitle=Ultral%c3%a4tt+hobby+mot+nya+h%c3%b6jder&MediaType=video

Endret av dypen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...