krfuro Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvordan forsterkere støtter denne Subben?? http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...at2=120&id=1711 på Megabillig.no. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Må du på død å liv ha det i en kasse ? For om du bruker ca 3000kr på subbene kan du få noen fine saker fra foreksempel www.morel.no Resonat SE subbene. De tror jeg ville ha gjort deg mer fornøyd. Dessuten for 3000 kr finnes det masse subber fra andre bedre merker som du kan velge i blant! Endret 7. mai 2007 av Defus Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Må du på død å liv ha det i en kasse ? For om du bruker ca 3000kr på subbene kan du få noen fine saker fra foreksempel www.morel.no Resonat SE subbene. De tror jeg ville ha gjort deg mer fornøyd. Dessuten for 3000 kr finnes det masse subber fra andre bedre merker som du kan velge i blant! 8554996[/snapback] for 3700,- så får du jo noe bra... så hvorfor handle noe dårlig? Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Er det noen av dere som har kjennskap til dette merket siden dere kritiserer det så fælt? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 xelent er et merke som taes inn til norge, det har ingen side i utlandet. Noe som tyder på at dette er et No Name merke som taes inn i landet, og får Xelent stemplet på det. Ut fra dette resonementet vil høytalerene derfor låte på linje med Sony og andre elementer, helt greit og derfor ikke kjempe bra. Var derfor jeg foreslo noen andre subber. Dessuten hvis du ser på megabillig står det ingen ting om hvordan disse subbene er koblet eller hvordan de kan kobles, derfor har jeg ikke lyst å anbefale noen forsterker til dette før jeg vet litt mer. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 xelent er et merke som taes inn til norge, det har ingen side i utlandet. Noe som tyder på at dette er et No Name merke som taes inn i landet, og får Xelent stemplet på det. Ut fra dette resonementet vil høytalerene derfor låte på linje med Sony og andre elementer, helt greit og derfor ikke kjempe bra. Var derfor jeg foreslo noen andre subber. Dessuten hvis du ser på megabillig står det ingen ting om hvordan disse subbene er koblet eller hvordan de kan kobles, derfor har jeg ikke lyst å anbefale noen forsterker til dette før jeg vet litt mer. 8556232[/snapback] Hehe... Jeg har kjørt med dette merket i bilen min i 1 år nå skjønner du. Jeg har en kasse tilsvarende den trådstarter har kikket på, bare min har 3 elementer. Denne kassen har vunnet DB drag i Rookie klassen, og det i seg selv er ett tegn på at elementene er solide / tåler en trøkk. Hva gjelder lydkvalitet er jo det alltid subjektivt. Men, dersom foret med en krafig forsterker spiller dette riktig så kjappt og bra. Har fått lov-ord fra flere som sverger til focal / jbl / alpine - og mener selv at dette ligger om ikke "helt" der oppe, så er det ikke langt unna. Hva gjelder merkets opprinnelse - er det så vidt jeg har forstått det konstruert i norge (av tryland.tekniske) og fabrikert i Kina (som det aller aller meste av elektronikk i dag er). Elementene det er snakk om i denne tråden har dobbel magnet, dobbel 4 ohms spole, aluminumskon, og kraftig polypropylen oppheng. I tillegg til dette er det overdimensjonerte kjølehull til talespolen(e). legger ved ett bilde av elementets bakside for syns skyld: Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) xelent er et merke som taes inn til norge, det har ingen side i utlandet. Noe som tyder på at dette er et No Name merke som taes inn i landet, og får Xelent stemplet på det. Ut fra dette resonementet vil høytalerene derfor låte på linje med Sony og andre elementer, helt greit og derfor ikke kjempe bra. Var derfor jeg foreslo noen andre subber. Dessuten hvis du ser på megabillig står det ingen ting om hvordan disse subbene er koblet eller hvordan de kan kobles, derfor har jeg ikke lyst å anbefale noen forsterker til dette før jeg vet litt mer. 8556232[/snapback] Hehe... Jeg har kjørt med dette merket i bilen min i 1 år nå skjønner du. Jeg har en kasse tilsvarende den trådstarter har kikket på, bare min har 3 elementer. Denne kassen har vunnet DB drag i Rookie klassen, og det i seg selv er ett tegn på at elementene er solide / tåler en trøkk. Hva gjelder lydkvalitet er jo det alltid subjektivt. Men, dersom foret med en krafig forsterker spiller dette riktig så kjappt og bra. Har fått lov-ord fra flere som sverger til focal / jbl / alpine - og mener selv at dette ligger om ikke "helt" der oppe, så er det ikke langt unna. Hva gjelder merkets opprinnelse - er det så vidt jeg har forstått det konstruert i norge (av tryland.tekniske) og fabrikert i Kina (som det aller aller meste av elektronikk i dag er). Elementene det er snakk om i denne tråden har dobbel magnet, dobbel 4 ohms spole, aluminumskon, og kraftig polypropylen oppheng. I tillegg til dette er det overdimensjonerte kjølehull til talespolen(e). legger ved ett bilde av elementets bakside for syns skyld: 8556345[/snapback] Hvor høyt DU klarte å spille sier nada om hvor bra elementet er, eller hvor høyt det vil spille for en annen en! Har selv hørt Xelent, og for gud skyld... kjøp noe annet! Man får Resonant Engineering elementer til under tusenlappen! Hva er da vitsen med å gnuge på Xelent? Jeg LER av folk som kjøper Xelent til fullpris og tror de har kjøpt en gullgruve... Endret 7. mai 2007 av Typhon Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 1: Du kan svare som folk 2: Du kan lære deg å lese! I dB Drag er det mange klasser, så blir feil så si at du har vunnet dB Drag... Dessuten... hvor høyt DU klarte å spille sier nada om hvor bra elementet er, eller hvor høyt det vil spille for en annen en! Jeg skrev ikke at jeg har vunnet noe DB-drag. Jeg skrev at disse elementene i den kassen har vunnet DB-drag i ROOKIE KLASSEN. Samsvarende kasse og elementer gir en viss indikasjon på lydtrykk. Det vet du like godt som meg. (ja, det spiller en rolle hvilken bil - hvordan den oppfører seg akustisk etc. men det gir en indikasjon på lydtrykk). Har selv hørt Xelent, og for gud skyld... kjøp noe annet! Man får Resonant Engineering elementer til under tusenlappen! Hva er da vitsen med å gnuge på Xelent? Jeg LER av folk som kjøper Xelent til fullpris og tror de har kjøpt en gullgruve... 8556779[/snapback] Vel, de aller fleste får en bedre pris enn fullpris. Og gi meg gjerne noe dokumentasjon på hvorfor resonant engineering elementer er så uhorvelig mye bedre da? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 1: Du kan svare som folk 2: Du kan lære deg å lese! I dB Drag er det mange klasser, så blir feil så si at du har vunnet dB Drag... Dessuten... hvor høyt DU klarte å spille sier nada om hvor bra elementet er, eller hvor høyt det vil spille for en annen en! Jeg skrev ikke at jeg har vunnet noe DB-drag. Jeg skrev at disse elementene i den kassen har vunnet DB-drag i ROOKIE KLASSEN. Samsvarende kasse og elementer gir en viss indikasjon på lydtrykk. Det vet du like godt som meg. (ja, det spiller en rolle hvilken bil - hvordan den oppfører seg akustisk etc. men det gir en indikasjon på lydtrykk). Har selv hørt Xelent, og for gud skyld... kjøp noe annet! Man får Resonant Engineering elementer til under tusenlappen! Hva er da vitsen med å gnuge på Xelent? Jeg LER av folk som kjøper Xelent til fullpris og tror de har kjøpt en gullgruve... 8556779[/snapback] Vel, de aller fleste får en bedre pris enn fullpris. Og gi meg gjerne noe dokumentasjon på hvorfor resonant engineering elementer er så uhorvelig mye bedre da? 8556834[/snapback] Beklager at jeg gjorde en liten glipp. Jeg leste og fikk med meg Rookie, men det var allere de glemt når jeg skulle svare Videre så kan jeg fortelle deg at det faktisk kan skille 10dB fra en bil til en annen, med identisk utstyr. Det er utrolig mye det! Og grunnen til at folk får god-pris er at utstyret koster "ingenting" å kjøpe inn, derfor gode marginer som resulterer i hopetall av "kompispriser". RE kan du søke etter på nettet selv... finnes mer en nok av dokumentasjon der ute Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hmmm... burde ikke du som er BoomCar assosiert være litt mer "kicker" og "RF" ?? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hva behager? Jeg har ingenting med de å gjøre... Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Beklager... Forvekslet deg med Zetec på bilforumet (som forøvrig selger "pandaen" sin på forsiden av din hjemmeside). Dvs. "techpoint" som han kaller seg der... okkuperer for øyeblikket "hele" forsiden av hjemmesiden din.. Og han er jo "team boomcar..."... Så da trodde jeg at du var ham, i og med at det var din hjemmeside (lydtrykk.no) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Ikke "min" hjemmeside... Men en felles side som etterhvert inneholder bilstereoguider, tester, arrangere treff e.t.c. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Og grunnen til at folk får god-pris er at utstyret koster "ingenting" å kjøpe inn, derfor gode marginer som resulterer i hopetall av "kompispriser". RE kan du søke etter på nettet selv... finnes mer en nok av dokumentasjon der ute 8556885[/snapback] ' Regaerer litt på den dokumentasjonen der også... Jobber nemlig selv i en av norge større forbruker-elektronikk firmaer. Og har sånn sett tilgang på "inn" priser på forskjellige merker (de som b.la neby importerer). Og det er da ikke til å stikke under en stol at det er flere en Xelent som har gode marginer... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Og grunnen til at folk får god-pris er at utstyret koster "ingenting" å kjøpe inn, derfor gode marginer som resulterer i hopetall av "kompispriser". RE kan du søke etter på nettet selv... finnes mer en nok av dokumentasjon der ute 8556885[/snapback] ' Regaerer litt på den dokumentasjonen der også... Jobber nemlig selv i en av norge større forbruker-elektronikk firmaer. Og har sånn sett tilgang på "inn" priser på forskjellige merker (de som b.la neby importerer). Og det er da ikke til å stikke under en stol at det er flere en Xelent som har gode marginer... 8557003[/snapback] Såklart... Gode marginer mange steder Og har ikke så kjempemye mot akkurat DET. Derfor skal du nå høre Eller lese... alt etter som: Når man som importør tar et produkt fra en no-name leverandør, man vet ikke heeelt hvordan det spiller eller slikt, men får en grei pris på det. Så skriver man mye om det på nettsiden, hvor bra det er og hvor mye trøkk man får e.t.c. og setter en pris som tilsvarer minst 10-gangen og håper på det beste. Det er i slike stunder jeg lurer på hva som foregår oppe i hodene der... Enig? Er helt ok at folk selger, omsetter, kjøper og gud vet hva, disse Xelent sakene... men når man må lyve på seg masse rart og sette en kunstig høy pris for å lure kundene til å tro at dette er bra saker, da blir jeg rett og slett kvalm. Og ikke minst, sett en pris som matcher kvaliteten på hva man får i det minste! Håper du er med på tanken her nå? Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg er med på tanken. Og som sagt, jeg hverken selger eller representerer disse produktene. Men i kraft av å kjenne bransjen vil jeg påstå at det fenomenet du påpeker her, er snarere regelen enn untaket. Det er desverre svært liten sammenheng mellom grossistens pris på ett produkt, og det sluttkunden betaler. Man skaper en falsk kvalitetsfølelse rundt produkter ved å gi dem kunstig høy pris. Det gjelder hele bransjen. Så at du buser ut og hakker på enkelte leverandører er om ikke annet - dårlig forretninsskikk. Og dårlig journalistikk fra en person som hevder å representere norges bilstereo-portal. Din markedsføring av hjemmesiden din "norges bilstereoportal" gjør at man forventer en mer nyansert uttalelse. (og ja, jeg er en pirkete kjip kverulant til tider) Lenke til kommentar
Oter Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 har selv hatt 2 stk av disse xelent elementene,er nok de dårligste elementene jeg noen gang har hatt,var rimelig bra bass i dem,men ikke bra lyd,+ at begge elementene brant spolene etter en liten stund(ikke bruker feil)xelent har stor feilprosent både på forsterker og høytalerne sine,vet ikke hvordan de er nå,men de hadde det for 1,5 år siden. når subbene ikke tåler å bli brukt mere en 1 uke,da er det for dårlig kvalitet,og ja,forsterkeren var stor nok,brukte en rockford t20001bd monoblokk. til trådstarter,gjør deg en tjeneste,hold deg langt unna xelent,finnes mye annet som både er billigere og myye bedre der ute. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 har selv hatt 2 stk av disse xelent elementene,er nok de dårligste elementene jeg noen gang har hatt,var rimelig bra bass i dem,men ikke bra lyd,+ at begge elementene brant spolene etter en liten stund(ikke bruker feil)xelent har stor feilprosent både på forsterker og høytalerne sine,vet ikke hvordan de er nå,men de hadde det for 1,5 år siden.når subbene ikke tåler å bli brukt mere en 1 uke,da er det for dårlig kvalitet,og ja,forsterkeren var stor nok,brukte en rockford t20001bd monoblokk. til trådstarter,gjør deg en tjeneste,hold deg langt unna xelent,finnes mye annet som både er billigere og myye bedre der ute. 8570305[/snapback] Jepp... Når jeg hørte på bassen til brodern (ja, han har visst fått seg et Xelent element) så det første jeg la merke til var hvor ulieært ting spilte. Det låt helt forferdelig. Mye kunne sikkert vært fiksa på med bedre kasse. Men ligger det ikke en viss sannhet i det vi sier her, når folk som HAR peiling gang på gang poengterer at dette ikke holder mål? Lenke til kommentar
Oter Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 ikke er det lett å bygge kasse til de xelent elementene heller,da det ikke er mulig å skaffe datablad på dem Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hvis du hiver deg rundt på mandag og ringer Jacobs Autosupply (www.auto-supply.no), så tror jeg de har igjen tre RF P212S4 subber (12", enkeltpolet, 4ohm) til 650kr stykket. http://www.rockfordfosgate.com/products/pr...09&locale=en_US Kjøp to av disse, kasse får man får 1000kr. Da har du penger igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå