gislegutt Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei. Jeg har nylig installert et helt nytt tråløst nettverkskort i min pc netgear RangeMax WPN311. men når jeg laster ned eller laster opp på over 150 kb/s så begynner pcen å hakke og bli treg, beveger jeg på m usa så er den plutselig i det ene gjørnet eller midt på eller ja... Den har aldri oppført seg slik før uansett hvor masse jeg har lasta opp eller ned. Det begynte å oppføre seg slik først etter at jeg hadde installert nettverkskortet. Noen som har noe forslag til hva som er feil å eventuelt hva jeg kan gjøre? Jeg har allerede prøvd å avinstallert kortet og installert det igjenn. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Skjer dette også når du bruker trådbundet nettverk? Prøvd å finne ny/annen driver version? Er det et eget verktøy som styrer den trådløse tilkoblingen kan du prøve å deaktivere dette og bruke den som er innebygget i windows... Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Skjer dette også når du bruker trådbundet nettverk?Prøvd å finne ny/annen driver version? Er det et eget verktøy som styrer den trådløse tilkoblingen kan du prøve å deaktivere dette og bruke den som er innebygget i windows... 8555852[/snapback] skjer ikke når jeg bruker en tp kabel for eks nei. Å bruker windows sitt innebygde tilkobling ja. prøvde å installere nye drivere tidligere i dag menne det skar seg fikk bare feil under installering av ny maskinvare osv men kan prøve en gang til for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Skjer dette også når du bruker trådbundet nettverk?Prøvd å finne ny/annen driver version? Er det et eget verktøy som styrer den trådløse tilkoblingen kan du prøve å deaktivere dette og bruke den som er innebygget i windows... 8555852[/snapback] der har jeg installert nyeste drivere å. men alt hakker fortsatt like jævlig. nå går den på 45kb/s ned å 180kb/s opp nesten umulig å gjøre noe med musa osv Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Gå inn i taskmanager og se hvilken fil som bruker mye ressurser. Og prøv å google den evt post den her. Vi snakker ikke 486sx eller noe slikt håper jeg ? Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Gå inn i taskmanager og se hvilken fil som bruker mye ressurser. Og prøv å google den evt post den her. Vi snakker ikke 486sx eller noe slikt håper jeg ? 8556162[/snapback] er en xp3000+ 1024mb ram funker helt strøkent på alt mulig. Med TP kabel så har jeg maxa nettverks kortets hastighet uten at det har vært noe som helst nevneverdige problemer som hakking osv.. edit: sjekka cpu forbruket i 1 min å høyeste forbruk jeg registrerte der var 18% snittet var kanskje på 7-8% Endret 7. mai 2007 av gislegutt Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Igjen... sjekk taskmanager. Hvilken fil/tjeneste/service tar å topper CPU bruken når du laster ned? Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Igjen... sjekk taskmanager. Hvilken fil/tjeneste/service tar å topper CPU bruken når du laster ned? 8556225[/snapback] er ikke noe som utmerker seg i cpu forbruk er eneste firefox når jeg oppdaterer web sider osv:P Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 rart... Er usb pinnen til musa og usb pinnen til det trådløse nærme hverandre? Evt, har du en usb skøyt, prøv å putt den trådløse i den. Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 rart... Er usb pinnen til musa og usb pinnen til det trådløse nærme hverandre? Evt, har du en usb skøyt, prøv å putt den trådløse i den. 8556282[/snapback] Har logitech tråløs g7 musa å det er kanskje max 50cm mellom musa å sender/mottaker til den. Har desverre ikke noe lednings mus tilgjengelig men kan det være at tråløskortet forstyrrer signalene mellom musaå mottakeren til den når jeg laster opp/ned? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Du har ikke tilfeldigvis trådløs mus? Isåfall kan det være denne som blir forstyrret. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 mistenker dette dersom de usbutgangene er oppå hverandre. Derfor ville jeg brukt en USB skøytekabel for å få vekk senderen til trådløse nettverket litt. Begge enhentene operere på 2,4Ghz om jeg ikke tar feil. Og signalstyrken i et trådløst kort er nok sterkere enn musa. Finn deg en USB skøy og få litt avstand på dem. Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Du har ikke tilfeldigvis trådløs mus? Isåfall kan det være denne som blir forstyrret. 8556351[/snapback] kom nettop på det selv. flytta litt på "mottaker"stasjonen til g7musa så den er litt unna tråløskortet å ser ut som at det funker nå^^ Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Uansett takker folkens ---- tråden slutt for min del --- Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 hihi Litt dritt når alt lages på 2,4 Ghz. men dette må vil leve med. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 hihi Litt dritt når alt lages på 2,4 Ghz. men dette må vil leve med. 8556389[/snapback] 2,4 ghz begynner å bli et "søppelbånd" etterhvert. Alle dingser bruker jo 2,4 ghz. Derfor er det bra at vi har muligheten for 5 ghz trådløst. Men fint at du fant feilen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå