Gå til innhold

Møter, avtaler og uforutsette omstendigheter

Anbefalte innlegg

Heihei.

Det hele startet rundt omkring 15:00, etter at skoledagen var ferdig. Jeg ringte til mamma og spurte om hun skulle hente meg på skolen, ved togstasjonen eller om jeg skulle dra direkte til et kjøpesenter. Hun skulle hente forloveden først.

Vi ble enige om at jeg skulle ta bussen til togstasjonen og vente på mamma der.

Når bussen var halvveis mellom skolen og togstasjonen så jeg mamma og kjæresten i bilen i en rundkjøring vi begge passerer i det vi skal til togstasjonen

Jeg tenkte ikke så mye mer på det, og gikk av ved stasjonen og ventet. Det vil ta ca. 2 - 3 minutter å kjøre dit, fra rundtkjøringen vi møttes i. Jeg viste jo at det ikke ville ta mer enn 2 minutter når de var like bak, og ringte derfor mamma. Joda, de hadde problemer med bilen og måtte innom en bensinstasjon, og ble derfor 10 minutter forsinket.

Senere på dagen begynte vi å diskutere dette, og hun sier at hun blir så stresset når jeg ringer i slike situasjoner. Jeg synes det er greit å ringe for å finne ut hvor lenge jeg skal vente, slik at jeg slipper å kanskje vente i 15 minutter for å så få vite at jeg i stedet bare skal gå dit eller dit.

Jeg vet også at pappa har hatt flere møter med folk som ikke dukker opp, og når det har gått en halv time og man ringer å får vite at vedkommende har blitt syk blir jeg litt irritert. :ermm: Å kaste bort sin egen tid slik, og andres fører mer til irritasjon enn noe godt.

Hva mener dere? Det er sikkert flere som har opplevd lignende situasjoner.

Edit: Hadde besøk av en dame i går som mamma hadde et møte med på lørdag. Grunnet mangel på bil hadde vi nødlånt en maxitaxi(mamma og kjæresten kjører taxi på deltid). Uansett, mamma skulle til den damen på lørdag, men informerte om at hun ikke kunne komme pga. manglende bil. Det første jeg tenkte var jo hvorfor ringte ikke damen til mamma og spurte om det ble noe av avtalen i det hele tatt? :dontgetit: Jeg skjønner at folk blir irriterte hvis man sitter en hel ettermiddag og tror noen kommer, så kommer de ikke likevel. Jeg ringer, spør og får bekreftet hva som skjer fremover.

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe jeg hater så er det folk som kommer for seint til avtaler, eller ikke kommer i det hele tatt.

Har jeg en avtale, så gjør jeg det jeg kan for å komme tidsnok, skjer det noe som gjør at jeg blir forsinket, eller ikke kan komme, så ringer jeg og sier ifra.

Glemmer ikke da faren min skulle hente meg et sted i ødemarken, og jeg ble sittendes der i en og en halv time, uten at noen kom. Jeg hadde ikke penger på kortet, og fikk ikke ringt, men de ringte faen meg ikke heller, og sa de var forsinket.

Det merkelige er at han blir sur hvis jeg kommer 5 min for seint...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...