Gå til innhold

PayPal - hva slags kontotype skal jeg velge?

Hermus

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal sette opp en konto på PayPal - der folk skal kunne "donere" / levere inn penger til en russebuss i fremtiden. Det vil si - en felles konto der pengene skal ligge.

Så lurer jeg på hva slags konto type jeg burde ta, er det buisness eller personal acount?

Hva er det som lønner seg for dette formålet? Det vil si en konto som skal ha opptil 50000 kroner ++ på seg.

Håper på svar!

-Hermus

Endret av Hermus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personal fungerer helt greit. Så lenge dere alle stoler på den som skal disponere kontoen selvsagt. Med business kan dere ha flere som har tilgang. (Ikke at det er noen stor fordel, det betyr bare at dere må kunne stole på alle sammen...)

Forskjellene er ellers ifølge PayPal som følger:

Personal accounts are for individual use only and have limited access to PayPal's features. For those with a high transaction volume or the need to accept credit or debit cards, Premier and Business accounts offer the following premium services:

All the core features of a Personal account

Unlimited credit or debit card payment acceptance

Subscriptions and Recurring payments

PayPal Debit Card

Mass Payment

PayPal Shops

Customizable Transaction History Logs

7-day-a-week toll-free customer service

Multi-user access

Ability to do business under a corporate or group name

For complete details on PayPal's solutions and benefits, see our Merchant Services and Auction Tools.

Geir :)

Lenke til kommentar

Personal gjor vel at du muligens faar mindre gebyrer. Jeg tror jeg har en business account.

Men hvorfor en paypal account? Jeg ville opprettet en bankkonto i en ordentlig bank hvor jeg lar pengene vaere, du kan f.eks. overfore fra Paypal en gang i maaenden. En norsk bankkonto tror jeg det er gratis aa overfore til naar du har tilsvarende 550NOK(til amerikansk bankkonto er ihvertfall alltid gratis). I tillegg er jo en paypal konto valutaspekulasjon, noe du kanskje ikke vil gjore med en russebuss' midler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...