andrvas Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Problemet mitt er at jeg har samme problemet om jeg kobler til direkte fra modem til PC eller fra modem->router (WL-500G)->PC Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hvor mye har du satt ut hastigheten på i torrent klienten? Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Du sier ikke om du har begrenset upload i Torrent-klienten din. Den bør begrenses til en plass mellom 50-80% av max ytelse på linja di, hvis ikke vil download "strupes" fordi TCP-ack pakkene ikke får "nok plass" upstream. Prøv deg litt frem der. Edit: Slått på målstreken |2mmy| Endret 23. mai 2007 av 2mmy Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 WL500G klarer ikke mer enn 2Mbit før den tulle seg ved restarter, lås o.l hvis du ikke kjører den siste firmwaren. Oppgrader til siste firmwaren så vil den yte ganske så mye mer. For øyeblikket klarer jeg å tyne den til 30Mbit Husk og å ikke sett opp-hastigheten for høy, for da begrenses nedlastingshastigheten veldig. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Føler jeg gjentar meg selv litt her, men la gå. Jeg kommer ikke over 3,6mbit nedlasting ved mer enn én seeder tilkoblet. Og da er det kun seeder som er tilkoblet, ingen andre "leechers" (har forøvrig begrenset UL hastighet til 25kb/s ved nedlasting). Angående WL-500G har den siste firmware og klarer fint å gi meg en hastighet på ca 25mbit. Prøvde forøvrig å oppgradere firmware i Speedtouch modemet. Ser ut til at NGT har passordbeskyttet den med et passord jeg selvsagt ikke vet (admin, administrator, blankt passord etc fungerer ikke). Har også prøvde å resette router "beyond" fabrikk innstillinger i håp om å fjerne NGT sine innstillinger som beskrevet her, men fungerer fremdeles ikke. Endret 23. mai 2007 av andrvas Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 NGT har dessverre egen variant av firmwarer. speedtouch.nl har internasjonal firmware, men det kan være litt risikabelt. Det enkleste er å be NGT sende deg nytt routermodem, men du må trolig betale frakt begge veier. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Uff, lite lyst å be om enda et nytt modem. Får heller ringe og konfontrere dem med problemene mine så snart jeg får tid. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Har prøvd tre forskjellige torrentklienter, og alle gir meg... 8635404[/snapback] NextGentel foretar tydeligvis struping av trafikken dersom man laster ned filer ved hjelp av torrent-protokollen. Dette er forholdsvis enkelt for dem ved å analysere data som går via deres routere. 8684268[/snapback] Har da 20Mb-linje fra NGT og har aldri opplevd noe som helst problemer med å makse download, hverken over korte eller lengre perioder (konstant nedlasting 2.2MBps i 24 timer regner jeg som lengre periode). (edit: Speedtouch 516, uTorrent) Endret 23. mai 2007 av KriFos Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Problemet kan jo sikkert ligge i sentralen også. Ja det stemmer at du hadde fått ett nytt modem, så da er det vel andre steder å lete først... Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 I.o.m sentralen er eid og driftes av Telenor alene forundrer det meg ikke (bor på et mindre tettsted). Skal se om jeg kan sjekke om kompisene mine har tilsvarendes problemer. Typisk at Telenor (eller NGT for den saks skyld) har lagt begrensninger på spesiell type trafikk a'la p2p/torrent for å unngå å sprenge sentralen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Telenor og NGT har ikke trafikkshaping, så det kan du se bort ifra. Det er nok et hardwareproblem. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Etter å ha konfigurert, reinstallert, fått nye, sendt tilbake, ringt titalls ganger og mere til hos NGT må jeg si at jeg har opplevd det aller meste av problemene folk møter. Jeg kan vedde 100kr på at problemet ligger A. i sentralen B. Routeren. Det enkleste du kan gjøre er å ringe NGT og fortell kjapt ditt problem. Si du har snakket med de mange ganger før og si at du nå vil ha et tredje modem, ditt aller siste forsøk. Og du krever selvfølgelig med en fin tone at de betaler frakten begge veier! Personlig syntes jeg NGT har fått seg topp kundeservice, fint utstyr og gode løsninger. Innimellom møter vi problemer, men de er til for å løses og det er servicen deres stort sett behjelpelige med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå