Gå til innhold

Hjelp til å velge mellom mellom to PCer fra privat

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe bærbar PC og står mellom to stykker, begge kjøpes av private:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=75187

Og en Amilo Pro V3205 med disse spesifikasjonene:

1.66 ghz intel centrino duo 2 prosessor

60 gb harddisk

128 mb skjermkort! (som ikke er integrert på hovedkort)

1 gb ram

Bluetooth

12,1" skjerm

Trådløst nettverk

Endret av CursedMuffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvem du får best pris på. Men jeg ville nok valgt HP-modellen så lenge han andre ikke ville solgt maskinen veldig billig, og at Hp-fyren ikke ville selge den billig.

Men husk å få med kvitering. Du har alltids 5 års reklamasjon, hvis noe skulle gå galt en dag eller noe.

Lenke til kommentar

Det er to ganske forskjellige maskiner du nevner, en 12-tommer og en på 15. Det viktigste å fortelle er hva du skal bruke maskina til, hva du forventer deg av den og hvilken skjermstørrelseklasse du ønsker.

3205 har integrert skjermkort i følge prisguiden, er du sikker på at du har sett med dedikert?

Du bør også forte deg å bytte emnetittel til en mer dekkende før moderatorene ser deg.

Lenke til kommentar

Den nye som jeg linka fra Mpx koster 6500 og den andre 6000. Skal bruke den til wc3, cs, msn, skole og surfing. Kommer til å ta den med forskjellige steder fordi jeg bor på to steder, men kommer til å være kobla til nett det meste av tiden så behøver ikke så stort batteri.

Lenke til kommentar
3205 er MED integrert grafikk.

Mvh

8555005[/snapback]

Jeg vet at den er med, men bør jeg da ta den? Den andre har dessuten NVIDIA® GeForce Go 7200, med 256 MB TurboCache. Er ikke det da bedre? Eller tar den av system-minnet?

8556314[/snapback]

Tror TurboCache er en løsning som forbruker seg av systemminnet... :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvem du får best pris på. Men jeg ville nok valgt HP-modellen så lenge han andre ikke ville solgt maskinen veldig billig, og at Hp-fyren ikke ville selge den billig.

Men husk å få med kvitering. Du har alltids 5 års reklamasjon, hvis noe skulle gå galt en dag eller noe.

8554851[/snapback]

Man kan kun benytte muligheten til å reklamere på feil dersom man kan påvise at feilen har eksistert siden maskinen var ny. Dvs. at den oppstår grunnet produksjonsfeil e.l.

Lenke til kommentar
Ok, men hvem av dem bør jeg ta?

8560123[/snapback]

Hvilken! Sorry, pleier normalt ikke å kommentere dette, men hvem/hvilken synes jeg er en så stygg feil at den bør påpekes så den forhåpentligvis ikke gjøres igjen.

(Og regelen? Hvem for personer, hvilken for ting)

Men tilbake til det tråden egentlig er om. De er to ganske forskjellige maskiner; FS'en veier ca. en kilo mindre enn den HP'en, HP'en har kraftigere grafikkort (men det er ikke spesielt kraftig likevel), større harddisk og større skjerm. Videre har FS DVI på sin modell, mens HP har VGA (dette er utganger for ekstrent skjerm, DVI er noe bedre). Hvilke av disse og andre kriterier som betyr mest for deg, vet vi andre lite om, og derfor blir dette til sjuende og sist ditt valg.

Lenke til kommentar

Hvis du spiller litt så synes jeg du ikke burde ta FS 3205.

Det skjermkortet blir for svakt da. Den andre pc'en har et mye bedre skjermkort

Men du må jo vurdere hva som er viktigst, :) liten og lett eller litt spilling...

Har selv en 3205.

Mvh

Lenke til kommentar
Ok, men hvem av dem bør jeg ta?

8560123[/snapback]

Hvilken! Sorry, pleier normalt ikke å kommentere dette, men hvem/hvilken synes jeg er en så stygg feil at den bør påpekes så den forhåpentligvis ikke gjøres igjen.

(Og regelen? Hvem for personer, hvilken for ting)

8560746[/snapback]

Veldig lei meg for det du:P det skal ikke gjenta seg. Som en formalitet kan jeg jo nevne at det heter eksternt, ikke ekstrent.

Lenke til kommentar
Ellers så synes jeg at komplett.no har et meget godt tilbud på

en bærbar denne uka.. Sjekk den også?  Ihvertfall bra tilbud, men om den er egnet for så mye spilling vet jeg ikke...  :)

Mvh

8561142[/snapback]

Hvilken da? hvis du mener den som er ukens tilbud, så har den vel heller dårlige specs? bare 60 gb harddisk og 512 mb ram blant annet.

Lenke til kommentar

8554851[/snapback]

hvor er det man finner at det er alltid 5 års reklamasjon?

skulle likt å visst dette, har kjøpt en bærbar hos psdata og de ville ta betalt for fikse den siden garantien er gått ut.

Lenke til kommentar

8554851[/snapback]

hvor er det man finner at det er alltid 5 års reklamasjon?

skulle likt å visst dette, har kjøpt en bærbar hos psdata og de ville ta betalt for fikse den siden garantien er gått ut.

8562680[/snapback]

se litt lenger opp så står det ;) "Man kan kun benytte muligheten til å reklamere på feil dersom man kan påvise at feilen har eksistert siden maskinen var ny. Dvs. at den oppstår grunnet produksjonsfeil e.l."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...