Gå til innhold

HP planlegger hybridmaskin

Anbefalte innlegg

Hadde planer om å kjøpe Acer sin 20" men mulig jeg tar denne i stedenfor,skal bare selge min stasjonære først  :)

8557830[/snapback]

Da går du for å ikke ha noen stasjonær i det hele tatt regner jeg med? Om ikke så er jeg interessert i å høre hvorfor du velger som du gjør, om du ikke har noe imot det. Jeg klarer ikke helt å gripe fatt i nytten, og er litt nysgjerrig :)

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nytten består i at man sparer en masse plass i forhold til en stasjonær maskin. Det vil kun være nødvendig med en strømledning til å drive høyttalere, skjerm, maskin og tastatur. Man slipper dermed ledningskaos med tilhørende støvansamling.

Lett å pakke bort hvis man skulle trenge det.

Lett å ta med seg en skjelden gang.

Til brukere som bytter maskin hvert tredje til femte år, er jo dette perfekt.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Hadde planer om å kjøpe Acer sin 20" men mulig jeg tar denne i stedenfor,skal bare selge min stasjonære først  :)

8557830[/snapback]

Da går du for å ikke ha noen stasjonær i det hele tatt regner jeg med? Om ikke så er jeg interessert i å høre hvorfor du velger som du gjør, om du ikke har noe imot det. Jeg klarer ikke helt å gripe fatt i nytten, og er litt nysgjerrig :)

AtW

8558838[/snapback]

Neida jeg har flere maskiner,men har planer om å selge den råeste av dem og kjøpe en sikkelig bærbar, dette bla fordi jeg trenger en maskin til å ta med meg rundt omkring,samtidig som den er kraftig og har stor skjerm.

Derfor er jeg ute etter en med 20" da jeg sannsyneligvis selger min Dell 2007 sammens med maskinen :cool:

Lenke til kommentar
Nytten består i at man sparer en masse plass i forhold til en stasjonær maskin. Det vil kun være nødvendig med en strømledning til å drive høyttalere, skjerm, maskin og tastatur. Man slipper dermed ledningskaos med tilhørende støvansamling.

Lett å pakke bort hvis man skulle trenge det.

Lett å ta med seg en skjelden gang.

Til brukere som bytter maskin hvert tredje til femte år, er jo dette perfekt.

Ørjan...

8559159[/snapback]

Det fordrer vel nesten at man ikke sitter på en kontorpult? (og såklart at dette er den eneste desktop-PCen man har...) Eller er det jo svært lite "nyttig" plass man sparer.

AtW

Lenke til kommentar

8557830[/snapback]

AtW

8558838[/snapback]

Neida jeg har flere maskiner,men har planer om å selge den råeste av dem og kjøpe en sikkelig bærbar, dette bla fordi jeg trenger en maskin til å ta med meg rundt omkring,samtidig som den er kraftig og har stor skjerm.

Derfor er jeg ute etter en med 20" da jeg sannsyneligvis selger min Dell 2007 sammens med maskinen :cool:

8559250[/snapback]

Hmm, ok, men på lengre reiser da eller? Typisk dra et sted og være der en uke? Virker veldig stor og lite batteri-vennlig til generell reisebruk..

AtW

Lenke til kommentar

8557830[/snapback]

AtW

8558838[/snapback]

8559250[/snapback]

Hmm, ok, men på lengre reiser da eller? Typisk dra et sted og være der en uke? Virker veldig stor og lite batteri-vennlig til generell reisebruk..

AtW

8559266[/snapback]

Til reisebruk har jeg denne : Acer TM 4233WLMi

http://www.psdata.no/ps.asp?it=130820&mlevel=190104

Men jeg har behov for en maskin med større skjerm til spesielle ting, bla for å ha med seg til forskjellige bedrifterr dær en skal presangtere ting for flere samtidig og pc er eneste hjelpemiddel,batterikapasitet og vekt betyr da mindre .

Lenke til kommentar
Det fordrer vel nesten at man ikke sitter på en kontorpult? (og såklart at dette er den eneste desktop-PCen man har...) Eller er det jo svært lite "nyttig" plass man sparer.

AtW

8559253[/snapback]

Det forutsetter da at det er den eneste maskinen ja.

Men ikke nødvendigvis at man ikke sitter ved et skrivebord. Kunne gitt mye for å slippe den kilometeren med kabel under skrivebordet mitt. :)

Ørjan...

Lenke til kommentar

AtW

8559253[/snapback]

Men ikke nødvendigvis at man ikke sitter ved et skrivebord. Kunne gitt mye for å slippe den kilometeren med kabel under skrivebordet mitt. :)

Ørjan...

8559421[/snapback]

Du får skaffe deg et skrivebord med litt kabel-føring :)

AtW

Lenke til kommentar

Ørjan...

8559421[/snapback]

Jeg elsker heller ikke kabelrot, men jeg mener mange bommer litt når de argumenterer for laptop. Såklart kjøper man laptop hvis man trenger mobiliteten, men mange jeg kjenner går rundt og snakker om at neste PC blir laptop for å spare plass :roll:

Men man trenger faktisk ikke store plassen for en stasjonær heller - det var annerledes før i tida med gigantiske klumper av noen CRT-skjermer. Og det mange glemmer er at det fort blir mer utstyr til laptoper også.

For:

- Hvor behagelig er det å bruke touchpaden i lengden? Jeg kan ikke fordra det. Og vips trenge man en del ekstra bordplass til mus+pad.

- Ofte dårlig med diskplass i laptop, og vips trenger man én eller flere eksterne disker tilkoblet -> mer plass og kabler slengende rundt, der hvor man med en stasjonær kan putte diskene inni kabinettet :whistle:

- Noen som trenger printer, scanner osv?

Lenke til kommentar
For:

- Hvor behagelig er det å bruke touchpaden i lengden? Jeg kan ikke fordra det. Og vips trenge man en del ekstra bordplass til mus+pad.

- Ofte dårlig med diskplass i laptop, og vips trenger man én eller flere eksterne disker tilkoblet -> mer plass og kabler slengende rundt, der hvor man med en stasjonær kan putte diskene inni kabinettet 

Nå er ikke plassen mitt argument,og derfor kjøper jeg en bærbar som er stor for nettop å få stor skjerm, fullt tastatur og mye lagringsplass.

For meg er argumentet en maskin som har alt dette og enkelt kan pakkes ned og tas med til neste stopp,det kan en ikke med en stasjonær :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg elsker heller ikke kabelrot, men jeg mener mange bommer litt når de argumenterer for laptop. Såklart kjøper man laptop hvis man trenger mobiliteten, men mange jeg kjenner går rundt og snakker om at neste PC blir laptop for å spare plass  :roll:

Men man trenger faktisk ikke store plassen for en stasjonær heller - det var annerledes før i tida med gigantiske klumper av noen CRT-skjermer. Og det mange glemmer er at det fort blir mer utstyr til laptoper også.

For:

- Ofte dårlig med diskplass i laptop, og vips trenger man én eller flere eksterne disker tilkoblet -> mer plass og kabler slengende rundt, der hvor man med en stasjonær kan putte diskene inni kabinettet  :whistle:

8561667[/snapback]

For mange bruker er 120GB med diskplass nok i massevis. De som kun trenger en maskin for å surfe og betale regninger, har skjelden behov for mye plass.

Lenke til kommentar
Jeg elsker heller ikke kabelrot, men jeg mener mange bommer litt når de argumenterer for laptop. Såklart kjøper man laptop hvis man trenger mobiliteten, men mange jeg kjenner går rundt og snakker om at neste PC blir laptop for å spare plass  :roll:

For:

- Ofte dårlig med diskplass i laptop, og vips trenger man én eller flere eksterne disker tilkoblet -> mer plass og kabler slengende rundt, der hvor man med en stasjonær kan putte diskene inni kabinettet  :whistle:

8561667[/snapback]

For mange bruker er 120GB med diskplass nok i massevis. De som kun trenger en maskin for å surfe og betale regninger, har skjelden behov for mye plass.

8562139[/snapback]

DU kan kjøpe en ganske snasen liten stasjonær for den prisen en slik "slepbar" koster om du bare vil betale regninger, og i tilegg ha råd til et skikkelig kontrobord med kabel-føring, og arm til skjermen så den ikke tar noe plass på skrivebordet... (ihvertfall så godt som).

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har en medium size "desktop erstatter" som er hakket vassere enn den stasjonære på kontoret og jeg ender opp med å bruke laptopen til stort sett alt, være seg spilling og betale regninger. Friheten til å sette seg ned hvor som helst i huset og kunne ta med seg maskina ut på tur er veldig deilig. Det skal sies at jeg kjøpte den mest fordi jeg har hatt endel 1-2 ukers opphold i utlandet i det siste, og da er det greit å ha en litt kraftig maskin med seg, men jeg synes den er helt utmerket til alt annet også. Så lenge man har en filserver stående i en kjeller, trenger man ikke avsindig med plass heller strengt tatt. (Selv om laptopen faktisk har raid)

Jeg også vurderte noe alla en shuttle eller en iMac, men disse løsninger er egentlig ikke så praktiske at man gidder å kable opp og ned hver gang man flytter på seg. Ikke kan man bruke dem på flyet heller, noe som akkurat går med min 17" widescreen.

Jeg syns desktop erstattere faktisk er undervurdert, selv om de koster skjorta. Man må nesten prøve for å forstå det tror jeg, måtte jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...