molland Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei Jeg er blod fersk angående pda/pocket pc, så derfor lurer jeg hvilken type jeg bør gå for. Trådløst nett tilkobling er ett "must" blåtann, gps (evt med tilleggsutstyr) Det er iallefall noe jeg kommer på nå. Det er nok helt sikkert andre ting også, men det vet sikkert dere Kom gjerne med tips, på merker osv Frode Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det er enklere å anbefale en PDA hvis du sier hva du har tenkt å bruke den til. Det finnes mange alternativer... HTC og I-mate (samt andre) har flere forskjellige med innebygget telefon, qwerty-tastatur om du skulle trenge det, i forskjellige størrelser. Lenke til kommentar
molland Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Hei Ja beklager det rotet spørsmålet, var på jobb og måtte spørre fort Jeg skal nå bruke den mest til gøy og litt "alvor" Ikke noe viktig i henhold til jobb eller noe slikt, GPS til ferie tur og det andre som måtte være igjen til gøye ting Jeg er interessert i dingser ser du, jeg er åpen for det meste egentlig, men trenger ikke koste skjorta da Frode Molland Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Min personlige mening er at man bør skaffe seg en PDA/Pocket PC med telefon, ellers vil man ikke bære den med seg. Dessuten har man alltid tilgang til internett, og dermed også mail. Selv har jeg lang og god erfaring med HTC TyTN og jeg digger tastaturet, noe som er svært hendig når man skriver SMSer, e-post og på forum(er). Et annet eksempel er HTC P3600 og P3300 som begge har GPS innebygget, men ikke tastatur. Akkurat nå tester jeg HTC Advantage X7500. Den er diger, men gadget-faktoren er enorm! Mer informasjon om telefonene finner du på www.smartmobil.no Ellers kommer I-mate (www.i-mate.no) snart med den nye Ultimate-serien sin. Den ser jo lovende ut. Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 ...følger opp Moskus med link til dokument vedrørende valg av PDA og Smartphones: http://www.i-mate.no/download.php?view.126 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Pokker! Jeg visste det var noe jeg glemte... Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Da jeg re-posta min link så jeg i min forvirring ikke at dette var samme forum, hehe! Men, du ønsker merker ? Hadde vært greit om du hadde en prisantydning - men her er en liste over merker i det norske markedet: HTC (3300/3600/4350/TyTN) Det sies at HTC produserer 70% eller 80-85% av alle Microsoft Windows Mobile telefoner. Hvem vet? Uansett, de kommer med nye modeller ofte. Alle modellene ovenfor (bortsett fra 3600 mener jeg - og da er det 3 av 4) får WM6 gratis oppgradering. Notis: Jeg leste en interessant påstand at Microsoft krevde at ROM-oppgradering skulle gjøres tilgjengelig gratis for enkelte modeller..for mer info om HTC se smartmobil.no - E-ten har spesialisert seg på innebygd GPS + veldig "branding" eller tilleggsverktøy osv. i Windows Mobile operativsystemet, Personlig syntes jeg de er et friskt pust i markedet.. - i-mate har spennende modeller coming up - jeg er vel inhabil, men men..Ultimate serien vil være for den profesjonelle og ha topp teknisk spec. Se www.i-mate.no for mer informasjon + www.clubimate.com/ultimate - i tillegg vil det komme flere andre modeller i løpet av året. - Fujitsu Siemens/HP har som regel få modeller, men noen er veldig prisgunstige og noen har bra spec. Disse firmaene har som kjent ikke PDAer og Smartphones som kjerneprodukt og dermed heller ikke 100% fokus eller prioritet Lenke til kommentar
molland Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Hei Takker for god og informativ post! Skal ta runden gjennom posten i kveld når ungene er i seng. frode Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Dell har jo en særdeles oppegående PDA. Dell Axim x51v. Har den selv. Benytter den til bl.a. navigasjon, spilling og video. Ørjan... Lenke til kommentar
AndreasJ Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Dell har jo en særdeles oppegående PDA. Dell Axim x51v. Har den selv. Benytter den til bl.a. navigasjon, spilling og video. Ørjan... 8771889[/snapback] http://www.qtek.no/ Deres 8500 er snasen - greit med innhold - hendig og lett. Men spørsmål -du sa Gps og trådløst nett var et must. Hva er tankene dine i forhold til trådløst nett? Jeg har hatt Qtek 8300 i over ett år og den hadde wifi - men jeg hadde egentlig aldri noe nytte av det. Har trådløst nettverkskort på pc'en så ikke noe poeng i forhold til å bruke den som modem. Gprs for nedlastning av mail og surfing går helt ok fort - og er rimelig billig... Hvis noen har funnet god nytte av wifi på mobilen - så er det knall om dere tipser meg om hva jeg har gått glipp av (ip telefoni kanskje? :S ) Lenke til kommentar
backup Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Wifi på pda'en synes jeg er nytting iallfall av 2 grunner selv om min hjemme-desktop også har wifi. 1. Når jeg kommer hjem om kvelden sjekker jeg email (wifi) med pda'en. Dette går superraskt i forhold til å fyre opp pc'en bare for å gjøre det samme. 2. Når jeg er på besøk hos dama kommer jeg ikke på internett fordi, hun ikke har internettilkobling, men flere av naboene har usikrete trådløse rutere, så da kan jeg med pda'en (wifi) komme på internett likevel. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 http://www.qtek.no/ 8809994[/snapback] Bare minner om at Qtek ikke finnes lengre. Nå er det HTC som gjelder... Lenke til kommentar
AndreasJ Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 http://www.qtek.no/ 8809994[/snapback] Bare minner om at Qtek ikke finnes lengre. Nå er det HTC som gjelder... 8810826[/snapback] Vet at Qtek ikke "finnes" lenger - men du kan fortsatt kjøpe Qtek 8500 Er vel en av de siste Qtek'ene som ble laget tror jeg.. (broren min har den så vet den finnes ) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Ja, Qtek 8500 er den siste telefonen som kom med Qtek-navnet. Men: 1) Trådstarter spør etter Pocket PC / PDA, ikke smartphone... 2) Qtek 8500 er i disse dager et år gammel. Jeg tror jeg hadde gått for noe nyere... Men uansett. Lenke til kommentar
AndreasJ Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Ja, Qtek 8500 er den siste telefonen som kom med Qtek-navnet. Men:1) Trådstarter spør etter Pocket PC / PDA, ikke smartphone... 2) Qtek 8500 er i disse dager et år gammel. Jeg tror jeg hadde gått for noe nyere... Men uansett. 8811106[/snapback] I og for seg enig med deg - skal ikke dra denne diskusjonen bort fra hovedtemaet mer enn nødvendig - men forskjellen på pda og smartphones blir mindre og mindre - og hvis man er helt "fersk" kan det være at man ikke tenker på at smartphone er et alternativ til pda/pocket pc. Nokia N95 har foreksempel både Gps og wifi og man kan få lagt inn office suit og mye av de andre programmene man får på PDA'er. Så hvor grensen går sliter jeg litt med å se relevansen av Forøvrig sier alle tester at N95 har sykt udugelig batteritid fordi innholdet utvikler seg fortere enn batteriene, men har man behov for å ha blåtann, gps og wifi på hele tiden egentlig? uansett - da var jeg ferdig med mitt forsvar av å dra inn smartphones - gå tilbake til å diskutere PDA/pocket pc Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Joda, jeg ser poenget ditt. Men skulle jeg anbefale en smartphone, ville jeg sagt se på HTC S710 eller S620, eller kanskje MTeoR. Men men, personlige preferanser. Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Nei nei nei moskus! hehe! Personlige preferanser, ok du er tilgitt! vel.. 1) Qtek 8500 - det eneste den har å tilby er design, lett, og synk av PIM. For de som ikke kjenner til Windows Mobile markedet men vil ha en hipp tlf. en del trøbbel med at den ene delen kan klemmes mot den andre og dermed taste problemer 2) S710 har blikkboks lyd, et overflødig tastatur (Mener jjeg) som gjør den tyngre. ikke 3g selv om den er ny 3) S620..kan ikke forstå HTC hvordan de har designa en såpeskål med slitsomt lite display og knotete taster. Den siste Smartphone jeg hadde kjøpt 4) På den ene siden har MTeoR alt bortsett fra bra batterikapasitet, wlan og wm6. selv har jeg mye trøbbel md MTeoR. Men det var jo ikke smartphone som var ønsket. men jeg retta opp moskus anbefalinger i hvertfall ;-) Joda, jeg ser poenget ditt. Men skulle jeg anbefale en smartphone, ville jeg sagt se på HTC S710 eller S620, eller kanskje MTeoR. Men men, personlige preferanser. 8811307[/snapback] Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 S710 er jo fantastisk! Herlig med tastatur, på tide at noen forstod at folk vil ha og trenger det! Og kun for å "hedre" deg så har jeg satt sitatet på undersiden. Se så lekkert det ser ut, og hvor mye det forbedrer leseligheten på tråden: 2) S710 har blikkboks lyd, et overflødig tastatur (Mener jjeg) som gjør den tyngre. ikke 3g selv om den er ny 8945640[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå