Pia85 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 heihei. jeg har nå søkt jobb i kommunen jeg bor i som barnehageassistent. jeg er nå lærling som barn og ungdomsarbeider og er ferdig 02.08.07. Så jobber nå i en barnehage jeg trives veldig godt i, og har lyst til å fortsette. I denne barnehagen er det lyst ut to assistentstillinger på engasjement. De to som har disse stillingene frem til høsten har også søkt. Men så har jeg hørt en ting. Må kommunene velge de med utdannelse? ( det har jo jeg fra høsten) eller kan de bare velge og vrake? Jeg bare hørte at hvis de to ander ikke har noe utdanning så går jeg fremfor de.. er dette sant?? Mvh Meg Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 De kan velge og vrake, men har du utdannelsen i tillegg til de personlige egenskapene de ser etter, stiller du sterkere enn de som IKKE har utdannelsen Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Men svakere enn de som kjenner den som ansetter, ansettelser går fryktelig mye gjennom kontakter... du stiller også svakere enn en person som har lik utdannelse og 1års erfaring... kommunen må ikke velge de med utdannelse, de velger hvem de vil.. men man må vel ha en viss utdannelse om man ikke bare skal være såkalt "assistent"'?. Endret 7. mai 2007 av vargaz Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 I kommune / fylke / stat er det strengere formelle regler for hvem som kan ansettes, det betyr at om du har relevant utdannelse og de andre ikke har, så stiller du fort sterkere enn dem. Jeg vet ikke hvordan det er i barnehagen, men på skoler kan man ikke (eller kunne man i hvert fall ikke da jeg jobbet som lærer i 1999/2000) få fast ansettelse med mindre man har pedagogisk utdannelse (og det burde jo ikke være noe mindre krav i barnehagene) Lykke til! M. Lenke til kommentar
Pia85 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 takk for alle svar:) Så da er det ikke noe jeg kan slå i bordet med hvis jeg ikke får jobben Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Kona til en i kommuneledelsen får selvsagt jobben under bordet! Her må du nok melde pass :!: Det er sånn det fungerer i kommunene. Har du vært med i SU eller AUF kan du ha en sjanse likevel - det liker de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå