meitemark Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Foreldrene mine har en Golf IV som bokstavlig talt skraper bakken uansett hva vi kjører over, så lenge det er litt høyere enn bakken. Dette gjør at deler under bilen er svært skadeutsatt, og sitter ganske løst etter kort tid. Nå har jeg selv null peiling på bil (jeg kan forklare en coil, og kan den basiske delen om motorer, men thats about it), men i og med at det finnes senkesett burde det finnes det motsatte, ie hevesett. Eneste jeg ikke aner er hvor man eventuelt går for finne slike deler. Noen som kan hjelpe meg med den saken? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 vis disse fjærene og demperene er originale høres meget slitt ut eventuelt du kjører en veldig tungt lastet bil. vet du hvilken høyde bilen skal ha originalt? skal vel(hvis jeg husker riktig) måles fra senter av hjul til toppen av hjulbue. vis du ikke er hundre prosent sikker på hva slags dempere eller fjerer eller hvor lenge de har stått på bilen ville jeg fått sjekket dette via verksted. helst orignal verksted i denne sammenheng. vis denne bilen er helt orignal så er det mulig demperene er seget sammen eller noe slikt. og ja det finnes nok noe høyere fjærer og dempere men det er ikke vanlig og vet ikke omde er tuv godkjente for den bilen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Fattern har en Golf IV med samma problemer, men mener det sitter et originalt senkesett på den i tillegg.. Den er vertfall uhorvelig lav under for hans del (den slår mer nedi enn min Golf 3, som er senka 60-70mm), noe som har resultert i tap av 2 frontlepper, plastdekselet under motor, osv. Så tror ikke demperne er slitt, er bare at disse er svært lave under originalt.. Endret 7. mai 2007 av Marvil Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Fattern har en Golf IV med samma problemer, men mener det sitter et originalt senkesett på den i tillegg.. Den er vertfall uhorvelig lav under for hans del (den slår mer nedi enn min Golf 3, som er senka 60-70mm), noe som har resultert i tap av 2 frontlepper, plastdekselet under motor, osv. Så tror ikke demperne er slitt, er bare at disse er svært lave under originalt.. 8555276[/snapback] sportspakke fra VW da? da kan man val alltids få tak i originale dempere og fjærer som er høyere. som sagt ambefaler jeg å snakke med et merkeverksted som kan fortelle deg korrekt høyde på bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå