magikern Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Driver og bygger meg en filserver og da jeg skulle starte den første gang fikk jeg noen feilmeldinger som jeg håper noen kan hjelpe meg og fixe: CPU is unworkable or has been changed. Pleace recheck CPU SOFT MENU Dette fant jeg i CPU SOFT MENU: CPU FSB CLOCK (MHz) = 133 RATIO (FSB:AGP:PCI) = 4:2:1 MULTIPLIERFACTOR = x12.5 Enhance for benchmark = Disabled Power Supply = USERDEFINED Core Voltage = 1.750V DDR VOltage = 2.55V CPU FAST COMMAND DECODE = AT NORMAL Litt fakta om servern: Type: hjemmelaget Case: Chieftec Dragon DA-01BL-D, blue PSU: Chieftec, 360 Watt ATX Mobo: ABIT AT7 MAX2 Processor: AMD XP2000+ RAM: 512MB DDR-PC333MHz Hard disk: Western Digital Caviar WD1200JB Special Edition, 120 GB, ATA100, 7200 RPM, 8 MB cache Display adapter: Sapphire Radeon 7000 Network adapter: onboard Ethernet, Fast Ethernet, 10/100 Mbps Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Meldingen får du opp fordi CPUen er ny. Instillingene du har skrevet ser helt rette ut, men du kan prøve å sette den "power" greia til auto eller.no. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 takk det høres jo faktisk ganske logisk ut det, men nå har jeg funnet ut at det var no gæærnt med strømforskyninga til kabinettet så jeg må nok få bytta den ihvertfall... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 jeg må sende inn power til bytting og sender da med hk, ram og cpu for sikkerhets skyld oxo, men jeg har begynt og lure på om hdd, cdrom, agpkort, og lignende ting oxo kan ta skade av en eksplodert power? fint hvis noen som kanskje har erfaring kan svare meg helst litt fort... Lenke til kommentar
Khestrayu Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Alle "kort" som står tilkoblet KAN ta skade dersom poweret ditt går fyken. Spørsmålet er vel heller hvordan tok det kvelden. I enkelte tilfeller kan poweret sende ut en "volt spike" like før det tar kvelden. Men da skulle ikke HK'en din virket i det hele tatt. Blir på en måte som et lynnedslag. Virker nok som om poweret bare har problemer med power forsyningen til HK. :wink: Lenke til kommentar
magikern Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 vel det som skjedde var at det kom et lyn og et smell som kunne minne om en eksplosjon fra baksiden av power, strømmen gikk i hele rommet og da jeg fikk slått på den igjen lukta det svidd fra power og det kom litt røyk ut... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 noen timer senere satt jeg i strømkabelen igjen for å sjekke for sikkerhets skyld at det var power som var gåen, det som skjedde da jeg satt powerbryterern fra 0 --> 1 var at det kom en en eksplosjon til og denne gangen litt flammer fra power. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå