Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen spørsmål angående PCMCIA GPRS-kort

Anbefalte innlegg

Tenkte da å få meg et abonnement med et PCMCIA GPRS-kort.

Etter hva jeg har forstått dette, er det et kort du kobler deg opp til Internett med via GPRS i steder der du ellers ikke har nettverk å bruke (så fremt du har mobildekning selvfølgelig). Rett meg her hvis jeg tar feil.

Spørsmålene er da:

Hva slags fart ligger disse på?

Hvilket abonnement anbefaler dere?

Det må gjerne være det billigste, da jeg er svært lite koblet opp og tider hvor jeg er koblet opp er fordi jeg er alltid borte i helgene og trenger da av og til å laste opp dokumenter på jobben og deretter logge av før jeg kommer hjem igjen.

Endret av salah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste valget er nok å velge et kort som støtter EDGE. Det er etterkommeren til GPRS, og er hos telenor bygd ut over alt der det er GSM dekning. Min erfaring med EDGE er at du ligger et sted mellom 100 og 150 kbit, men hastigheten er veldi variabel så ikke regn med å kunne kjøre noe som krever jevnt høy fart. Om du skal oppholde deg i steder der det er 3G dekning (I praksis kun i byer/tettsteder) så kan det være smart å kjøpe et kort som støtter 3G også. Med 3G kan du få litt raskere nett enn med EDGE. Ta med i vurderingen at HSDPA vil komme etterhvert, så kan være smart å få tak i et kort som støtter det også. Da kan du få flere mbit over mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...