superreven Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Fikk nettopp denne CPUen og installasjonen gikk bra. Da jeg skulle feste vifta (boxed) så tok jeg ganske enkelt å trykket ned de fire "pluggene" - slik det skal gjøres, MEN jeg fikk vite i etterkant at jeg skulle ha vridd de utover før jeg trykket ned.. hvis ikke er det ikke sikkert vifta sitter fast. Vel, jeg har "delvis" prøvd å få løs vifta igjen, men den sitter som støpt, vurderer derfor å bare la den sitte slik den gjør. Er jeg i faresonen her? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvis den sitter som støpt, så sitter den jo heh... Ville dog gjerne tatt den av igjen og sølgt bruksannvisningen for neste gang. Grunnen til at du ikke får den av kan være pga. denne vri-låsemekanismen. Hvis ikke alle 4 punktene er skudd helt til "åpen" så vil du ikke få den av. Sjekk manual, skru dem helt til åpen, og så sett den på igjen. Denne typen vitte kan dog være litt tricky å få av. jeg bruker ofte en knipetank på baksiden av hovedkortet når jeg skal ta av disse, da de er av typen som ekspanderer etter de er gjennom hullet, så å ta den av med rå makt kan være direkte skummelt. Men alt i alt.... om viften sitter såpass fast at du ikke får den av når du røsker litt i den, så er det nok helt sikekrt mer enn godt nok SÅ LENGE du ikke har planer om å transportere den rundt om kring. Jeg hadde nok vært forsikt med å bære den rundt på LAN, sende i posten osv. når du ikke er sikekr på at den er montert 100%. Sjansene for at den bare detter av av seg selv når den står stille på en bord derimot vil jo være meget liten når den sitter såpass fast som du sier. Jeg hadde heller vært litt obs på at trykkfordelingen kanskje kan være skjev slik du har montert den, og at kontaktfalten mot CPU dermed er dårligere enn den skal være. Kontroller med et temperaturprogram mens du kjører prim95 eller noe for å se at dette ikke er et problem evt. -Stigma Lenke til kommentar
superreven Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Hei og takk for svar! Den sitter bom fast ja, rikker ikke en milimeter hvis jeg prøver å hale i den. Installerte SpeedFan og temperaturen ser veldig bra ut.. jeg har ikke prøvd med noe spesielt program, men under spilling av av diverse så ligger temp stødig på noen og tredve. Litt usikker på hvilken som er hvilken da, siden det bare står Temp1, Temp2 og HD1. Regner med det er CPU temp, system temp og harddisk temp. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Den står på standar lås fra produsentene. Skal du ta av viften må du vri på festelåsene med ett skruejern. Det står på bruksanvisningen som er med boxedkjøleren hvordan du tar den av og på? Lenke til kommentar
superreven Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Ja jeg har sett på bruksanvisningen angående låsemekanismen i etterkant, det var det som fikk meg til å poste denne tråden. Spørsmålet mitt var om jeg kunne stole på at vifta sitter når jeg festet den uten å vri ut låsemekanismen først, og det ser det ut som den gjør. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Har en del erfaring med den mekanismen der. Såvidt jeg husker skal man IKKE vri på knottene når man installerer kjøleren første gang. Du skal vri dem 90 grader når du skal ta kjøleren AV, og tilbake igjen før du skal sette kjøleren fast igjen. Jeg gjorde også feilen første gang jeg skulle installere kjøleren - roterte dem faktisk feil vei også. Det var et virkelig slit å få kjøleren løs, og deretter sette knottene i riktig posisjon. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg bare trykket kjøleren på plass da jeg monterte min maskin forrige helg. Jeg vred ikke på noe, bare klikket festene slik jeg fikk høre man skulle gjøre det (diagonalt). Den ser ut til å sitte greit, temperaturerne er ikke unormale for boxedkjøler å være tror jeg. Rundt 44-47 grader under hard spilling, da regner jeg med 8800GTSen som sitter under varmer opp lufta en god del. Skal montere en 120mm vifte i bakenden på kabinettet i dag, måtte bare vente på støvfilterene jeg bestilte. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Stemmer det, du skal bare trykke dem ned til du hører ett klikk. Husk å ta 2 ned samtidig, bruk kryss prinsippet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå