Gå til innhold

Anbefalte innlegg

html

På web siden min tenke jeg at jeg skulle lage ei Gjestebok..så lurte jeg på hvordan jeg skulle gjør det...jeg har allerede ei gjestebok....men det er sån jalla greie...jeg vil ha sån gjestebok sån jeg kan lage helt selv å bestemme alt selv om hvordan jeg vil ha den osv...du kan jo skjekke den jeg allerede har...skjekk www.superted.rules.it

Så hvordan skal jeg få det til??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal lage din egen gjestebok så kan du for eksempel bruke PHP. Dette krever at serveren du bruker tillater php (de fleste gratisservere som geocities o.l. tillater ikke dette).

BTW: Jeg husker Superted! Så alle filmene da jeg var liten. Han har en romstasjon og får hjelp av moder jord :lol: !

Lenke til kommentar

Nei, du leser bare et par php-tutorials på nettet. "PHP-programmet" ligger isåfall på serveren til start.no. Bare lag et dokument som ser slikt ut:

<?php

phpinfo();

?>

Lagre dette som php_fil.php på hjemmesideplassen din. Prøv så å nå dette dokumentet fra browseren din.

Lenke til kommentar
det virket..å så...hva gjør jeg nå???

Det finnes massevis av PHP-skript for gjestebøker. Her er en av veldig mange samlinger:

http://php.resourceindex.com/Complete_Scri...pts/Guestbooks/

Det er i utgangspunktet ikke mye som skal til for at slike ferdiglagde skript skal fungere. Du må justere skriptet for den serveren du bruker. Det er godt mulig skriptet ikke fungerer første gangen. Last ned pakken og les dokumentasjonen som følger med nøye før du setter i gang med installasjon! Du må justere dette selv, men du vil også lære av den prosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...