Gå til innhold

PC til ca. 17k (Gaming+musikk/video-redigering).

Anbefalte innlegg

Man regner med et nytt priskutt rundt 22. juli. Men det vil alltid komme noe nytt, og priskutt på ting. Det du må se på er hvor lenge du vil vente og når prisen for det du får er akseptabelt lavt nok.

8801046[/snapback]

Indeed, skal man hele tiden tilpasse seg kommende priskutt og tilbud blir du sittende til det gror mose på deg. Jeg vil ha pc'en min så snart som mulig nå, og når det gjelder E6600 Core2Duo så er dette etter alt jeg har lest en veldig god prossessor som skal holde godt i god tid framover! Jeg tror jeg skal bestille i morgen, noen last-minute changes her?

Endret av kragh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har enda ikke bestilt p.g.a. at jeg ikke har funnet et kabinett før nå. Har tenkt å bestille 5x 80mm, og 1x 90mm, noe å anbefale?

Tenkte å satse på følgende viftestyring for 6 vifter Zalman Og vil jeg få mer intake enn exhaust på dette kabinettet?

Chieftec Dragon Noe å utsette på kabinettet? :!:

Endret av kragh
Lenke til kommentar
Mye bedre nå!

Ville vurdert et sett Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit. Mulighet for å få meget gode brikker (D9GMH) Særlig om du en gang skulle finne på å overklokke.

Om du ikke bytter HW ofte vil kanskje en OEM Vista lisens greie seg.

8600GT er ikke akkurat et rått spillkort. Ville kanskje tatt steget til 8800GTS 320MB. ATI 1950 pro yter mye bedre, men mangler da støtte for DX10.

8557651[/snapback]

Eg skjønne ikke ka du whina på når han har tenkt å kjøpe 8800gtx..

Lenke til kommentar

Blir mye gunstigere å kjøpe en "budsjett" vannkjøling

eks: Thermaltake BigWater (KLIKKELINK).

Men uansett hvist du går for alle de viftene bør du velge vifter som ikke støyer så mye. bl.a Microplex.no har veldig støysvake vifter fra MIST serien, og kanskje en viftestyring i tilleg.

Lenke til kommentar

Bare lurte på hva som har skjedd med det forrige pc oppsettet ditt?

Ang. Chieftec kabinettet har jeg lillebroren, og en venn av meg har det du er ute etter. Det har ikke så god luft flyt som en del andre kabinetter i omtrent samme pris og størrelse..

Noe feil med det forrige du hadde?

Hvorfor gikk du bort ifra ballistix ram til twinx til corsair istedet? Vil i hvertfall anbefale crucial sine value brikker. Begrunner det med at hvis du finner ut at hvis du vil prøve på overklokking så går de ihvertfall opp til PC6400=>800mhz. Med en FSB på 400 på E6600 er du på 3.6GB og høyere kommer du omtrent ikke på luft.

Ang. viftestyring så trenger du egentlig ikke det selv om du har mange vifter. Med mange vifter og god luftflyt så kan du koble viftene dine direkte til 5v på molex kabelene, så får du en stille og greit avkjølt pc.

..kom akkurat på at dette burde stå som en post.. men gidder ikke å slette mailen så det blir en dobber ;)

Lenke til kommentar

Angående kabinettet er det billigere og jeg håper på at det er bedre lydisolert. Ingenting opplagt feil med Armor kabinettet, er litt åpent men ser ut som et flott kabinett. Har fått anbefaling av Chieftec Dragon, og tror jeg går for dette kabinettet.

Når det gjelder minnet fikk jeg også anbefaling om å kutte på prisen, gidder du linke de brikkene du foreslår Cymtec? :)

Lenke til kommentar

Ting nr. 1 -det ser stygt ut.. Har hatt det i non år og skulle gjerne klart meg uten.

Ting nr. 2 -det er ok kvalitet, men det er tungt for størrelsen og det finner kabinetter i bedre kvalitet til omtrent samme pris.

Ting nr. 3 -hvis du skal ha støydempet kabinetter finnes det støydempnings sett på microplex.no til en del gode kabinetter.

Her er de rambrikkene jeg snakket om.

BallistiX brikkene koster 300kr mer pr. stykk og de går greit opp i 1100+

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge til en liten update på mitt kjøp!

Fikk satt sammen pc'en i går kveld, og i skrivende stund har jeg installert anti-virus, firefox, Itunes og lagt til min musikk. Har ordnet med Vista'en min og driver for øyeblikket og laster ned 3Dmark06.

Er så langt storfornøyd med kjøpet, men en av viftene bråker innimellom, en intens lyd som setter seg midt i ryggmargen. Er redd viften er litt skjev, har noen noe innspill når det gjelder dette? Har totalt 3x 80mm intake og 2x80mm+92mm exhaust, når man tar i betraktning PSU/CPU/Skjermkort vifte skulle dette føre til god kjøling (er forresten neste helt stille). Hvis jeg disconnecter denne viften mens jeg skaffe ny e.l. skulle dette gå fint mens jeg ellers bruker pc'en, right? :!:

Må legge til at jeg er utrolig takknemlig for all hjelpen jeg har fått, spesielt fra Cymtec, tusen takk hardware.no brukere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...