Gå til innhold

PC til ca. 17k (Gaming+musikk/video-redigering).


Anbefalte innlegg

Skal la være å quote nå, ellers blir quotene snart like lange som topic'en :)

 

Hvis du spiller et spill som ikke kan kjøres widescreen, vil det automatisk kjøres i mindre format (med sort ramme her og der)?

 

Tror nok det skal gå fint at alt blir litt fetere, mye å ta i mye å bli glad i!

 

/EDIT Hørte forøvrig fra en venn i dag at Deathadder (mus) er en veldig flat mus, så hånda ligger veldig flatt og subber i musmatta... noen erfaring her?

 

ooh, og en ting til, har forstått det sånn at kabinettet er ganske lite, vil dette være problematisk for byggingen? (i skrivende stund sitter jeg ikke med målene, men har lest flere erfaringer som sier at det kan være vanskelig :hmm: )

Endret av kragh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resten seg bra ut det.

 

Noen små tips/anbefalinger:

 

-MIST 500W er den beste strømfosyninga du finner på 500W fremdeles.

 

-Det finner bedre tastaturer til en billigere penge. Hvis du må ha mediaknapper på så se på dette. Det har laptopp layout, hvis ikke du liker det så gå for et logitech keyboard for 2-350kr. De er gode å bruke. Hvis du ikke trenger mediaknapper så anbefaler jeg Saitek Eclipse eller Logitech Ultra X.

 

-Gå for SATA dvd-rom fordi de er 2-3 cm kortere enn IDE-ROMene og tar dermed mindre plass. I tillegg til at du slipper den digre IDE kabelen.

 

-Du sparer rundt 100-lappen på et Gainward skjermkort istedet. Eneste forskjellen er bundelen.

 

-Du bør gå for et P965 eller X975 brikkesett på hovedkortet hvis du ikke skal ha SLI. Forslag: ASUS P5B-E eller et Gigabyte DS3

 

 

edit: Leif was here

Endret av CyMTeC
Lenke til kommentar

Så eneste forskjell på Asus og Gainward kortet er pakke/utseende?

 

Og hva gjør disse hovedkortene bedre hvis jeg ikke skal ha SLI? :!:

 

Går for Mist, lest så mye positivt om det, og det er enda billigere, går samtidig for saitek eclipse, billigere og igjen, gode erfaringer fra mange folk.

Lenke til kommentar
Så eneste forskjell på Asus og Gainward kortet er pakke/utseende?

 

Og hva gjør disse hovedkortene bedre hvis jeg ikke skal ha SLI?  :!:

 

Går for Mist, lest så mye positivt om det, og det er enda billigere, går samtidig for saitek eclipse, billigere og igjen, gode erfaringer fra mange folk.

8573608[/snapback]

 

nForce kortene hånterer SLI bedre enn Intel sine brikkesett. Men hvis du ikke skal ha SLI så er Intel sine lettere å få stabile hvis du skal klokke en gang, og de har vært lengere på markedet så det som har vært av buggs på korta er luka ut for lengst..

Lenke til kommentar

En kompis av meg kjøpte for en tid siden en dell xps 710, som han bestilte fra usa. omregnet til norske kroner fikk han pcen for ca 19000 hjemme på døra med følgende specs:

 

- Intel® Core™2 Extreme QX6700 (8MB L2 Cache,2.66GHz,1066 FSB)

- OPERATING SYSTEM Genuine Windows® XP Media Center 2005 Edition

- MEMORY 2GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz

- HARD DRIVE 500GB Serial ATA 3Gb/s Hard Drive (7200RPM) w/DataBurst Cache™

- ADDITIONAL HARD DRIVE 500GB Serial ATA 3Gb/s Hard Drive (7200RPM) w/DataBurst Cache™

- OPTICAL DRIVE Dual Drives: 16x DVD-ROM Drive + 16x DVD+/-RW w/ dbl layer write capable

VIDEO CARD Dual 768MB NVIDIA GeForce 8800 GTX

PHYSICS ACCELERATOR AGEIA® PhysX® physics accelerator

SOUND CARD Sound Blaster® X-Fi™ XtremeMusic

 

Dette var et tilbud de hadde i usa for en stund tilbake, og av en eller annen grunn slapp han å betale toll på maskinen! :ohmy:

 

Den pcen er helt syk, den lager ikke en lyd, stillegående som fy! kabinettet er av en kvalitet som jeg ikke før har sett! og ytelsen er mildt sagt ekstrem!

Endret av marius883
Lenke til kommentar
En kompis av meg kjøpte for en tid siden en dell xps 710, som han bestilte fra usa. omregnet til norske kroner fikk han pcen for ca 19000 hjemme på døra med følgende specs:

 

- Intel® Core™2 Extreme QX6700 (8MB L2 Cache,2.66GHz,1066 FSB) 

- OPERATING SYSTEM Genuine Windows® XP Media Center 2005 Edition

- MEMORY 2GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz 

- HARD DRIVE 500GB Serial ATA 3Gb/s Hard Drive (7200RPM) w/DataBurst  Cache™ 

- ADDITIONAL HARD DRIVE 500GB Serial ATA 3Gb/s Hard Drive (7200RPM) w/DataBurst Cache™ 

- OPTICAL DRIVE Dual Drives: 16x DVD-ROM Drive + 16x DVD+/-RW w/ dbl layer write capable 

VIDEO CARD Dual 768MB NVIDIA GeForce 8800 GTX

PHYSICS ACCELERATOR AGEIA® PhysX® physics accelerator 

SOUND CARD Sound Blaster® X-Fi™ XtremeMusic

 

Dette var et tilbud de hadde i usa for en stund tilbake, og av en eller annen grunn slapp han å betale toll på maskinen! :ohmy:

 

 

Den pcen er helt syk, den lager ikke en lyd, stillegående som fy! kabinettet er av en kvalitet som jeg ikke før har sett! og ytelsen er mildt sagt ekstrem!

8578904[/snapback]

 

Det er jo helt sykt da..

Kjøpte han den brukt? Uten skjerm o.l.

Prisen jeg finner på dell sine sider i USA er på $5499... ganske mye over 19000kr..

Lenke til kommentar

Nå begynner oppsettet å ta form, og jeg har tatt spranget opp fra 8800gts 320mb til 8800gts 640mb. Er vel stort sett bare hovedkort jeg ikke har bestemt meg for enda.

 

Regner med å bestille mot slutten av mai måned, alle nye innspill og forslag er fremdeles veldig flott :D

Lenke til kommentar
En kompis av meg kjøpte for en tid siden en dell xps 710, som han bestilte fra usa. omregnet til norske kroner fikk han pcen for ca 19000 hjemme på døra med følgende specs:

 

- Intel® Core™2 Extreme QX6700 (8MB L2 Cache,2.66GHz,1066 FSB) 

- OPERATING SYSTEM Genuine Windows® XP Media Center 2005 Edition

- MEMORY 2GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz 

- HARD DRIVE 500GB Serial ATA 3Gb/s Hard Drive (7200RPM) w/DataBurst  Cache™ 

- ADDITIONAL HARD DRIVE 500GB Serial ATA 3Gb/s Hard Drive (7200RPM) w/DataBurst Cache™ 

- OPTICAL DRIVE Dual Drives: 16x DVD-ROM Drive + 16x DVD+/-RW w/ dbl layer write capable 

VIDEO CARD Dual 768MB NVIDIA GeForce 8800 GTX

PHYSICS ACCELERATOR AGEIA® PhysX® physics accelerator 

SOUND CARD Sound Blaster® X-Fi™ XtremeMusic

 

Dette var et tilbud de hadde i usa for en stund tilbake, og av en eller annen grunn slapp han å betale toll på maskinen! :ohmy:

 

 

Den pcen er helt syk, den lager ikke en lyd, stillegående som fy! kabinettet er av en kvalitet som jeg ikke før har sett! og ytelsen er mildt sagt ekstrem!

8578904[/snapback]

 

Det er jo helt sykt da..

Kjøpte han den brukt? Uten skjerm o.l.

Prisen jeg finner på dell sine sider i USA er på $5499... ganske mye over 19000kr..

8579047[/snapback]

 

Den var ikke brukt, men den var bestilt av en fyr som ikke kunne betale for seg elle noe sånt, så da måtte han sende den tilbake til dell. Så selger dell den videre til en ganske så pen sum. :roll:

 

Det er vist mange som sparer penger på å handle på den måten.

Lenke til kommentar

Den var ikke brukt, men den var bestilt av en fyr som ikke kunne betale for seg elle noe sånt, så da måtte han sende den tilbake til dell. Så selger dell den videre til en ganske så pen sum. :roll:

 

Det er vist mange som sparer penger på å handle på den måten.

8586447[/snapback]

 

Okei..

Hvor får man tak i sånne maskiner? Kan de bestilles over nett?

Lenke til kommentar

Den var ikke brukt, men den var bestilt av en fyr som ikke kunne betale for seg elle noe sånt, så da måtte han sende den tilbake til dell. Så selger dell den videre til en ganske så pen sum. :roll:

 

Det er vist mange som sparer penger på å handle på den måten.

8586447[/snapback]

 

Okei..

Hvor får man tak i sånne maskiner? Kan de bestilles over nett?

8586516[/snapback]

 

hmm ja, det kan du sikkert, men hvis du gjør det må du regne med at det koster en del i frakt, og mest sannsynlig må du betale toll på pcen også.. :ermm:

 

Men du kan jo sjekke det ut..

 

http://outlet.us.dell.com/ARBOnlineSales/t...n&lob=DIM&s=dfh

Endret av marius883
Lenke til kommentar

Må jeg forresten bestille ekstra kabler med PSU'en? :dontgetit:

 

/EDIT Og jeg tenker på 64bit i stedet for 32bit Vista, vil dette være nyttig for vanlig PC-bruk, eller vil jeg få flere ulemper og problemer enn det faktisk er verdt, noen erfaringer? :)

Endret av kragh
Lenke til kommentar
Må jeg forresten bestille ekstra kabler med PSU'en?  :dontgetit:

 

/EDIT Og jeg tenker på 64bit i stedet for 32bit Vista, vil dette være nyttig for vanlig PC-bruk, eller vil jeg få flere ulemper og problemer enn det faktisk er verdt, noen erfaringer?  :)

8603020[/snapback]

 

Det følger med det som du trenger av kabler i med PSUen.

 

Ang. 32bit vs. 64bit så er vel største praktiske forskjellen nå for tiden kompabilitet.

Det er ikke alle programm som er kovertert til 64bit enda. Men med tiden vil nok 64bit lønne seg. Dette er bare hva jeg tror.. Du kan jo google det å se hva du finner av for/mot.

Lenke til kommentar

DDR3 er enda ikke noe bedre enn DDR2 minne med tanke på ytelse. Inntil videre er fremdeles DDR2 bedre pga. lavere timings. Om et halvt år/år vil nok DDR3 ha et merkbart ytelsesfortrinn, men akkurat nå er det best å kjøpe seg Et kort som støtter DDR2. En spesielt viktig faktor å ta med er penger. DDR3 koster ca. 150%mer enn DDR2 nå fortiden, så du får 4GB DDR2 til under prisen av 2GB DDR3

 

Jeg er enig i at du bør gå for ett P35 kort. Har sett at det gir ca. 5% bedre ytelse allround enn tidligere brikkesett som nForce 680I og Intel 975X.

 

 

Kragh: Skal sette opp et forslag i morra. Litt for seint nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...