Gå til innhold

PC til ca. 17k (Gaming+musikk/video-redigering).


Anbefalte innlegg

Tror jeg tar et lett lite hopp over alle slags tanker rundt SLI, blir så dyrt atte...

 

Har fiksa på HDD, penger spart der.

 

Hadde valgt feil minne, skulle ha de crucial brikkene du anbefaler :!:

 

 

 

Når det gjelder kabinettet er jeg ikke så veldig nøye på at det skal vare i 8 år osv. Vil ha grei størrelse og grei kjøling til en grei pris. Soprano ser veldig fint ut og det har en ok størrelse selv om det ikke er noe monster :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei :)

 

Satt å funderte på SLI en tid jeg også, så jeg kjøpte 680i kort osv. men fant ut etterpå at jeg ikke har råd før nærmere jul :p

 

 

Har du sett noen review av kabinettet?

Kan ikke huske å ha vært borti det før..

Endret av CyMTeC
Lenke til kommentar

Review

 

Står at den drar inn mer luft enn den klarer å bli kvitt med en gang :!: høyere intake enn exhaust, kanskje feste en vifte på siden der og vips, løst?

 

Etter å ha lest et review til får jeg vite at det ikke er plass til lengre skjermkort, som f.eks. 8800gtx, da må man fjerne en HDD-bay, eller 2 :hrm:

 

Review 2

 

Etter å ha lest flere reviews av diverse kabinetter på ca. samme størrelse, har jeg lagt merke til at i veldig mange kabinetter vil 8800gtx være såpass langt at du vil ha problemer med å feste kabler til HDD, kan i noen tilfeller t.o.m. være borti HDD :(

 

Må ærlig innrømme at din anbefaling tidligere Cymtec, ser mer fristende ut etter hvert. Særlig med tanke på plass og luftgjennomstrømning :)

Endret av kragh
Lenke til kommentar

Jeg finner ikke Cm Stacker 101 i prisguiden lenger, rart for den var for noen dager siden..

 

 

Det nærmeste du kommer i samme plassmessige og termiske egenskaper blir vel Stacker 830 men den koster en del mer.

 

Vil anbafale at du velger ett kabinett som er minst 50cm dypt, helst mer og se litt på review om hva folk synes om det..

Lenke til kommentar

Det kommer ann på om du har tenkt å overklokke eller ikke..

Hvis du ikke skal det holder del med kjøleren som følger med CPUen, men du bør ha god gjennomlufting i kabinettet for å bruke den.

 

Jeg synes stock kjøleren til Intel fungerer ok, men den blir litt for varm for min del på load.

 

Den som du har i oppsette ditt er den mest effektive og du trenger ikke vifte på den hvis du ikke overklokker. Så den er veldig stillegående:)

Lenke til kommentar
Det kommer ann på om du har tenkt å overklokke eller ikke..

Hvis du ikke skal det holder del med kjøleren som følger med CPUen, men du bør ha god gjennomlufting i kabinettet for å bruke den.

 

Jeg synes stock kjøleren til Intel fungerer ok, men den blir litt for varm for min del på load.

 

Den som du har i oppsette ditt er den mest effektive og du trenger ikke vifte på den hvis du ikke overklokker. Så den er veldig stillegående:)

8741724[/snapback]

 

Har ingen planer om å overklokke med det første. Hvis det skulle bli aktuelt vil jeg i såfall ta ekstra kjøling til betraktning da.

 

 

Du får ikke D9GMH i RAMen der lengre. Festen er over. Kjøp Crucial BallistiX om du vil ha de gode D9GMH-brikkene.

8741838[/snapback]

 

Hvis jeg kutter ekstra kjøling og tar steget ned fra Ultimate til Home Premium, kan jeg kjøpe 2x Crucial BallistiX 6400 2gb

 

(Og jeg er forøvrig klar over at 64-bit ikke tar alt av programmer, derfor er jeg enda ikke 100% sikker på 32/64, avgjøres når jeg bestiller :) )

 

/EDIT har oppdatert listen ;)Min PC.

 

/EDITnr2 Jeg kommer meg ikke inn på shg.no, har to varer planlagt derfra, noen andre som kommer seg inn? :no:

Endret av kragh
Lenke til kommentar
Hvis jeg kutter ekstra kjøling og tar steget ned fra Ultimate til Home Premium, kan jeg kjøpe 2x Crucial BallistiX 6400 2gb

 

Tror dette er veldig gode rambrikker ut ifra det jeg har lest, også har du muligheten til å overklokke hvis du vil det en gang. :)

 

Husk å kjøp med en eller to ekstra vifter, så kan du senke hastigheta på alle samen for en stille pc ;)

 

 

(Og jeg er forøvrig klar over at 64-bit ikke tar alt av programmer, derfor er jeg enda ikke 100% sikker på 32/64, avgjøres når jeg bestiller  :) )

 

Du får bare brukt litt over 3GB ram i 32-bit OS. Og jeg tror at 64-bit vil bli mer og mer kompatibelt med tiden... De aller fleste nye program fungerer på 64-bit.

 

 

 

Synes PC'n ser bra ut jeg, men du burde begrense kjøpet ditt til 2-3 steder ellers kommer frakta til å ta livet av deg ;)

 

 

 

Har lest mye bra om dette kabinettet.

 

 

Hvis du går i prisguiden og ser igjennom alle aluminium kabinettene så er du omtrent sikra veldig god kvalitet :)

 

(Har en kompis med samme CM Stacker-101 kabinett og han pleier å komme rullene inn på det mens han sitter på toppen, fyren veir rundt 100kg :p )

Lenke til kommentar

Har sett en del på kabinetter nå, og Lian Li virker ganske greier og straight-forward. Er ute etter et kabinett til 1000kr,- som er stort nok til GTX'en og med god luftgjennomstrømning. Nå har jeg ikke greie på hva som er stort nok til GTX, har noen forslag til et kabinett til tusenlappen?

Lenke til kommentar
Har sett en del på kabinetter nå, og Lian Li virker ganske greier og straight-forward. Er ute etter et kabinett til 1000kr,- som er stort nok til GTX'en og med god luftgjennomstrømning. Nå har jeg ikke greie på hva som er stort nok til GTX, har noen forslag til et kabinett til tusenlappen?

8754472[/snapback]

 

Det så jammen ikke verst ut, har sett på det nå og virker som om forskjellige sider leverer med forskjellig antall vifter? :ermm:

 

Amentio hadde i hvertfall:

 

Front (intake)

120x120x25 mm, Blue LED Fan, 1300rpm, 17dBA

Side (Intake)

250 x 250 x 30 mm fan, 600rpm, 15dBA

Rear (exhaust)

120 x 120 x25 mm blue LED fan, 1300rpm, 17dBA

90 x 90 x 25mm, 1800rpm, 19dBA

Top (exhaust)

90 x 90 x 25mm, 1800rpm, 19dBA

 

Og den veier 16kg, i dig :!:

 

/EDIT Sikkert bare litt slark at det ikke står så mye info på noen av sidene, forøvrig kan jeg ikke se noen plass for vifte i side-panelet :hmm: ?

Endret av kragh
Lenke til kommentar

Amentio hadde i hvertfall:

 

Front (intake)

120x120x25 mm, Blue LED Fan, 1300rpm, 17dBA

Side (Intake)

250 x 250 x 30 mm fan, 600rpm, 15dBA

Rear (exhaust)

120 x 120 x25 mm blue LED fan, 1300rpm, 17dBA

90 x 90 x 25mm, 1800rpm, 19dBA

Top (exhaust)

90 x 90 x 25mm, 1800rpm, 19dBA

 

Og den veier 16kg, i dig  :!:

 

/EDIT Sikkert bare litt slark at det ikke står så mye info på noen av sidene, forøvrig kan jeg ikke se noen plass for vifte i side-panelet  :hmm: ?

8755746[/snapback]

 

 

Du ser det her på hjemme sidene dems. 250mm vifta sitter rett over HK/CPU.

Det ser ut som at der et nok bredde på det til at Noctuaen passer også :D

Lenke til kommentar

Haha :!:

 

Men viftene alene burde vel være nok til å kjøle ned det meste? :cool:

 

/EDIT hoho, oppdaterte prislista, sexy :)

 

(Link for easy access Min PC)

 

/EDIT#2 Har redigert og fundert og bestiller nok alle varer fra PCutstyr.no og Yaha.no :!:

Endret av kragh
Lenke til kommentar

"Så vidt jeg vet kan selv ikke win 64bit nyttigjøre seg godt av 4gb ram. Nesten alle adresser mellom 3 og 4 gb er opptatt, for eksempel til å addressere minnekort-minne ditt! 640mb GFX-minne spiser tilsvarende av minne-adressene mellom 3 og 4 gb.

 

Mulig du kan finne noe snikete software for å gjøre om adresseringen, men det blir sikkert ikke plankekjøring.

 

Kjøper du ny vista 64 med 8gb ram, får du heller ikke alt synlig for windows. Kanskje like over 7gb. Hullet mellom 3 og 4gb vil fortsatt være der. Akkurat som hullet mellom 640K og 1024K er der fra gamle dager....

 

 

Jeg ville nøyd meg med 3GB."

 

 

ville også ha ventet til prisfallet på core2quad eller xeon prosessorene som kommer snart :)

 

:ph34r:

Endret av nim0z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...