Gå til innhold

Samsung 40" LCD-TV LE40M71B hjelp!

Anbefalte innlegg

hei

kjøpte Samsung 40" LCD-TV LE40M71B for ca 5mnd siden.

hvis jeg ser på feks fotballkamp der det er kjappe bevelgelser blir bilde litt fordreid..

feks fotballen blir uklar når det er i stor fart.

er det produktsjonfeil eller er dette et problem som kan fikses i intillinger?

mener å huske jeg leste en annen som hadde et sånt problem for lenge siden, men husker ikke hva han gjorde.

håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

kjøpte Samsung 40" LCD-TV LE40M71B for ca 5mnd siden.

hvis jeg ser på feks fotballkamp der det er kjappe bevelgelser blir bilde litt fordreid..

feks fotballen blir uklar når det er i stor fart.

er det produktsjonfeil eller er dette et problem som kan fikses i intillinger?

mener å huske jeg leste en annen som hadde et sånt problem for lenge siden, men husker ikke hva han gjorde.

håper noen kan hjelpe.

8553341[/snapback]

Tror nok det er på grunn av tnèn i seg selv og ikke noe feil. Mulig du kan endre noen innstillinger for og gjøre det litt bedere men det blir nok ikke borte.

Lenke til kommentar

Det er nok den forbaska DNIe funksjonen som Samsung ikke lar oss slå av på M71. Den eneste måten å slå den av på er å sette tv'en i film-modus. Prøv det og slå også av noise reduction funksjonen hvis du har den på. Eller støyfilter kalles det kanskje også. Du kan også prøve å slå av SMD eller 100hz

Så kan du sette kontrast til 80-90 og brightness til rundt 60. Så må du prøve deg fram med sharpness.

Lenke til kommentar
Det er nok den forbaska DNIe funksjonen som Samsung ikke lar oss slå av på M71. Den eneste måten å slå den av på er å sette tv'en i film-modus. Prøv det og slå også av noise reduction funksjonen hvis du har den på. Eller støyfilter kalles det kanskje også. Du kan også prøve å slå av SMD eller 100hz

Så kan du sette kontrast til 80-90 og brightness til rundt 60. Så må du prøve deg fram med sharpness.

8558290[/snapback]

takk for tipset. skal prøve det nå.

skikkelig merkelig av samsung egentlig.. skjønner ikke helt hva dem har tenkt.

Lenke til kommentar

8558290[/snapback]

det ble mye bedre! men fant ikke støyreduksjon. er det "digital nr" du mener?

hva har du på sharpness,farge fargetone, størrelse, autobredde og lcd 100hz?

blir liksom ikke 100% fornøyd uansett hva jeg prøver. vet ikke hva alt gjør en gang

Endret av puffepuff
Lenke til kommentar

Hei. Har ikke tv'en selv, men jeg var på nippet til å kjøpe den selv for litt siden. Så fikk med meg litt om instillinger rundt omkring på forumer. Så du må ta mine råd med en god klype salt.

Ja slå av digital nr, og 100hz. Fargetone normal. Sharpness kan jeg ikke svare på for det varierer fra tv til tv hvor skalaen egentlig begynner. På noen tv'er er -50=0 og andre tv'er har 50 som 0. Så bare prøv deg fram med denne. Sharpness er en veldig misforstått funksjon, for vi vil jo alle ha skarpest mulig bilde, ikke sant? Men sharpness er en bildebehandlingsfunksjon, men hvis du stiller den for høyt kan det føre til at artefakter blir overdrevne. Spesielt MPEG-kompresjon, og kan føre til halo/ringer rundt objekter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...