Cypher_ Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hei Etter en viss tid med Vista bestemte jeg meg for å installere Xp igjen. Vista er ikke helt til å stole på... Uansett, så har jeg fått litt problemer nå. Har 3 HDD i pcen, 2 IDE og 1 SATA. Problemet nå er at Sata disken nekter å komme opp i windows. Har lagt inn drivere Sil3112A som før, men disken er og blir borte. Jeg fiksa litt på partisjonen i Vista og antar at dette kanskje har noe med saken å gjøre. Jeg forsøkte å legge inn driverne via windows XP installasjonen, men da kom disken opp med kun 1 partisjon, og det var mildt sagt litt skummelt for jeg har masse dokumenter osv på de andre partisjonene på den disken. Gjorde det samme via Vista installsjonen og der kom heldigvis alle partisjonene opp, men da jeg gikk tilbake inn i XP var de borte igjen... (Jeg installerte ikke Windows på nytt, avsluttet etter menyen der diskene kommer opp) Jeg får opp en disk i datamsakinbehandling i XP som kan være den forsvunnede disken. Når jeg høyreklikker på den står at jeg kan konvertere den til standarddisk. Kanskje det nettopp er her problemet ligger siden den er partisjonert med det nye partisjonsopplegget i Vista? Slo nemlig sammen to partisjoner på disken i Vista. Det er viktig at jeg ikke mister noen av dataene på disken! Noen som har noen ideer? Takk Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Gå inn i vista, hente filene over på en annen harddisk og partisjonere på nytt? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Konverterer du til standard mister du all dataen. Lenke til kommentar
Cypher_ Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Ok. Takk for det. Ser ut som jeg må gå den tunge veien om en reinstallering av Vista og så tilbake da. Takk Microsoft! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Vær OBS på at "Home" versjonene (Vista og XP) ikke støtter Dynamiske disker. Slikt skjer hvis man bytter fra Pro til Home. Nytter heller ikke å skylde på Microsoft for at du har valgt Dynamisk, man får Standard hvis man ikke selv aktivt velger Dynamisk. Lenke til kommentar
Cypher_ Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Vær OBS på at "Home" versjonene (Vista og XP) ikke støtter Dynamiske disker. Slikt skjer hvis man bytter fra Pro til Home.Nytter heller ikke å skylde på Microsoft for at du har valgt Dynamisk, man får Standard hvis man ikke selv aktivt velger Dynamisk. 8554097[/snapback] Snodig. Jeg brukte Vista Business, og vaglte ikke noe annet enn "slå sammen" partisjoner i datamaskinbehandling... Samme det, får reinstallere Vista nå, og kopiere ting over på en annen disk. Noe må man jo drive med en mandagskveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå