Gå til innhold

så var det valg av ny psu igjen ja!

Anbefalte innlegg

nå trenger jeg hjelp igjen, jeg skal nemlig oppgradere deler av hardwaren min + få meg et nytt kabinett.. valget har havna på NZXT Zero, på grunn av kjølemuliheter og plass. Men min 400 watt PSU holder ikke duken lenger, så nå trenger jeg en ny, så da var spørsmålet hvilken?

Kabinettet er ganske stort, å har ekstremt mange vifter (7stk 120 mm og 1 stk+1 jeg skal sette i 80mm), så jeg lurte på hvilken PSU jeg burde velge når budsjettet er max 900 kr... den skal ivertfall ha 500 watt (vist ikke mere) og kunne strekke seg ganske langt rundt i kabinettet, altså kablene skal være nokså lange.

Den skal kunne drive 4 HD og 1 optisk DVD brenner, XFX 7600 GT og resten av utstyret som jeg skal handle inn! (se handlelista i bunn)

pleas finn en som er på Amentio, for der skal jeg bestille allt av de andre komponentene!

takker på fårhånd :)

Handleliste

Endret av kwerko-foshow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Da jeg oppgraderte til nytt skjermkort (Radeon X1950) fant jeg også ut at jeg måtte skaffe meg ny strømforsyning. Dessuten bråket den gamle mer enn nødvending.

Leste mye på forum og slikt om strømforsyningsmerket MIST, som skulle være så utrolig bra, og et par uker senere lå en MIST 500W i posten.

Da jeg monterte den, og startet opp datamaskinen trodde jeg det var noe galt! Jeg hørte ikke at den startet... Fant ut at den var bare så utrolig stille at jeg faktisk ikke merket at den var på. Med en stor 120x120 vifte på og turtall redusert, lager den knapt lyd.

Den har med lange kabler som er inne i slike strømper som samler ledingene. Dette gjør også at du får bedre luftgjennomstrømming.

Leverer også det MIST lover, og har aldri opplevd at PCen har restartet pga for lite strøm.

Anbefaler denne på det sterkeste!!

Finnes i flere modeller, men disse er mest aktuelle for deg:

MIST 500W

MIST 600W

Lenke til kommentar

Hvilken strømforsyn... MIST

Hvilket kabine... LIAN LI!

SeriØST, folk trenger å tenke nytt. Vedder på at 9/10 av gjengangerene her på forumet har pcer som ser klin like ut, alle handler klær på samme butikk, og alle drikker samme ølmerke ute på byen. :D

Ikke negativt ment, bare litt...kjedelig.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Jeg vet at tingene jeg anbefaler har kvalitet, derfor anbefaler jeg dem til andre. Hadde MIST og Lian LI ikke levert det de lover og ikke vært gode produkter hadde de aldri fått den oppmerksomheten de har fått til nå!

Såpass burde vel du også skjønne?

-

Erik

Lenke til kommentar

Tja, Eg har NorthQ 400W 140mm vifte (4stk) , Enermax 460W (4år), chieftec 360W.

Til trådstarter: Neste PSU eg skal ha blir Enermax Galaxy 1000W/850W/720W. Til deg annbefaler eg en NorthQ 400W eller 500W.

Da eg kjøpte enermax til min gammle pc i 2004, var den dyr ca 1500kr. Poenget mitt er spannder mye penger nå, så slipper du å kjøpe nye om 2/3år. PSU'en er hjertet i pcene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...