Gå til innhold

D70s kit + Tamron AF 70-300?

Anbefalte innlegg

Hei

Har da valget mellom Sigma 18-50 eller Nikon 18-55. Objektivet skal settes på et Nikon D70s.

Ja, da spør jeg dere fotoeksperter som jeg vet er her på forumet, hvilket objektiv er best?

Er da totalt nybegynner på dette området.

Edit:

http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=63764

og

http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12870

Endret av hk_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke kjøp kit-objektivet. Om man ikke får dette med når man kjøper kamera, så noe annet. alt annet er bedre!

I dag ville jeg heller hatt et 50mm enn kit-objektivet!

Forsåvidt enig, kjøp det i hvert fall ikke nytt... Brukt får du det sikkert for under 500 kr. Ville ikke kjøpt Sigmaen ny heller, for den saks skyld.

Ville lett etter en 18-70 brukt hvis jeg var deg. De får du for rundt 1500-2000 kr. Alternativt kan du lete etter en 18-135, fås til omtrent samme pris. Begge er bedre enn 18-50/55'ene du har listet opp.

Lenke til kommentar
Okei, nå har jeg da bestemt meg for Nikon D70s, og lurer på om dette objektivet er bra?

Nei, og ikke spesielt egnet til DSLR heller.

Hvis du ikke har kjøpt D70s ennå, bør du absolutt kjøpe 18-70-kit, det koster 5899 hos JapanPhoto for tiden. Det er et meget bra kamera med et meget bra objektiv, og passer veldig godt til kamerahuset også mtp. brennvidder... Hvis du har kjøpt D70s uten objektiv, ville jeg trålet bruktmarkedet etter dette objektivet, det ligger på mellom 1500 og 2000 kr... Foto.no sitt bruktmarked er et bra sted å starte letingen.

Lenke til kommentar
Nei, og ikke spesielt egnet til DSLR heller.

Hvis du ikke har kjøpt D70s ennå, bør du absolutt kjøpe 18-70-kit, det koster 5899 hos JapanPhoto for tiden. Det er et meget bra kamera med et meget bra objektiv, og passer veldig godt til kamerahuset også mtp. brennvidder... Hvis du har kjøpt D70s uten objektiv, ville jeg trålet bruktmarkedet etter dette objektivet, det ligger på mellom 1500 og 2000 kr... Foto.no sitt bruktmarked er et bra sted å starte letingen.

8573839[/snapback]

Hehe, du fikk visst sitert meg før jeg fikk endret innlegget mitt. Har bestemt meg for D70s kit nå, og lurer i tillegg på et ekstra objektiv; Tamron AF 70-300 Di M. til 999,- på Japanphoto.

Lenke til kommentar
Hehe, du fikk visst sitert meg før jeg fikk endret innlegget mitt. Har bestemt meg for D70s kit nå, og lurer i tillegg på et ekstra objektiv; Tamron AF 70-300 Di M. til 999,- på Japanphoto.

Det går en tråd om dette for tiden... Det skal gi mye for pengene, og er bedre enn tilsvarende Sigma, men Sigma har også en APO-variant (med en ekstra APO-linse for mindre kromatisk aberrasjon) som er enda bedre (men en del dyrere). Tviler på at du får noe bedre for 1000 kr, men du kan nok få en del mer for pengene med et dyrere objektiv, f.eks. den nevnte Sigmaen med APO i betegnelsen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...